ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"خبرگزاری رويترز از ايران عذرخواهی کرد"

<p>به گفته مقام&zwnj;های دولتی ايران، خبرگزاری رويترز به دليل انتشار يک گزارش درباره زنان رزمی&zwnj;کار ايرانی از تهران عذرخواهی کرده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران روز سه&zwnj;شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ گفت: &quot;آن&zwnj;ها (خبرگزاری رويترز) عذرخواهی کرده&zwnj;اند و خواستار از سرگيری فعاليت خود شده&zwnj;اند ولی در حال حاضر ما منتظر حکم دادگاه هستيم.&quot;</p> <p>وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران پاسخ به درخواست رويترز برای فعاليت دوباره در تهران را دارای &quot;شروطی&quot; دانسته است.</p> <p>وی توضيح بيشتری درباره اين شروط نداده است.</p> <p>خبرگزاری رويترز چند هفته پيش گزارشی درباره آموزش سه هزار زن نينجا (رزمی کار) در کرج تهيه کرد. رويترز در اين گزارش هدف از اين آموزش&zwnj;ها را &quot;آمادگی زنان برای کشتن متجاوزان خارجی&quot; اعلام کرده بود.</p> <blockquote> <p>وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران پاسخ به درخواست رويترز برای فعاليت دوباره در تهران را دارای شروطی دانسته اما توضيح بيشتری درباره اين شروط نداده است</p> </blockquote> <p>در پی انتشار اين گزارش و شکايت زنان رزمی&zwnj;کار از خبرگزاری رويترز، اين خبرگزاری بخش&zwnj;هايی از اين گزارش را اصلاح کرد.</p> <p>با اين حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران ۱۴ فروردين فعاليت خبرگزاری رويترز را در تهران به دليل تيتر &quot;جعلی&quot; اين گزارش متوقف کرد.</p> <p>محمدجواد آقاجری، مدير کل رسانه&zwnj;های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران گفته اس: &quot;اين تصميم به دنبال تهيه فيلمی توسط بخش ويدئويی دفتر اين خبرگزاری (رويترز) در اواخر سال گذشته در خصوص فعاليت&zwnj;های ورزشی تعدادی از بانوان ورزشکار ايرانی در رشته نينجتسو و معرفی آنان به عنوان تروريست، اتخاذ شده است.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;خبرگزاری رويترز تيتر مجعول &laquo;هزاران زن نينجا به عنوان قاتلان ايرانی آموزش می&zwnj;بينند&raquo; را برای فيلم ويدئويی خود انتخاب و آن را در اختيار مشترکان تصويری قرار داده که متأسفانه بازتاب بسيار منفی در ديگر رسانه&zwnj;های خارجی داشته است.&quot;</p> <p>به گفته مدير کل رسانه&zwnj;های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران &quot;انتخاب چنين تيتری با موضوع آموزش&zwnj;های آدمشکی و تروريستی در ايران و گزينش بخش&zwnj;هايی از مصاحبه با ورزشکاران زن ايرانی در راستای القای اين&zwnj;گونه آموزش&zwnj;های تروريستی، نشان از تمايل اين خبرگزاری به انحراف افکار عمومی جهانی داشته است.&quot;</p> <p>آقاجری گفت: &quot;اين اداره کل پس از اطلاع از اقدام مغرضانه بخش تصويری رويترز و با توجه به شکايت بانوان ورزشکار در اين رشته به مرجع قضايی، فعاليت دفتر اين خبرگزاری را تا بررسی کامل موضوع متوقف کرده است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

به گفته مقام‌های دولتی ايران، خبرگزاری رويترز به دليل انتشار يک گزارش درباره زنان رزمی‌کار ايرانی از تهران عذرخواهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران روز سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ گفت: "آن‌ها (خبرگزاری رويترز) عذرخواهی کرده‌اند و خواستار از سرگيری فعاليت خود شده‌اند ولی در حال حاضر ما منتظر حکم دادگاه هستيم."

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران پاسخ به درخواست رويترز برای فعاليت دوباره در تهران را دارای "شروطی" دانسته است.

وی توضيح بيشتری درباره اين شروط نداده است.

خبرگزاری رويترز چند هفته پيش گزارشی درباره آموزش سه هزار زن نينجا (رزمی کار) در کرج تهيه کرد. رويترز در اين گزارش هدف از اين آموزش‌ها را "آمادگی زنان برای کشتن متجاوزان خارجی" اعلام کرده بود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران پاسخ به درخواست رويترز برای فعاليت دوباره در تهران را دارای شروطی دانسته اما توضيح بيشتری درباره اين شروط نداده است

در پی انتشار اين گزارش و شکايت زنان رزمی‌کار از خبرگزاری رويترز، اين خبرگزاری بخش‌هايی از اين گزارش را اصلاح کرد.

با اين حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران ۱۴ فروردين فعاليت خبرگزاری رويترز را در تهران به دليل تيتر "جعلی" اين گزارش متوقف کرد.

محمدجواد آقاجری، مدير کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران گفته اس: "اين تصميم به دنبال تهيه فيلمی توسط بخش ويدئويی دفتر اين خبرگزاری (رويترز) در اواخر سال گذشته در خصوص فعاليت‌های ورزشی تعدادی از بانوان ورزشکار ايرانی در رشته نينجتسو و معرفی آنان به عنوان تروريست، اتخاذ شده است."

وی افزود: "خبرگزاری رويترز تيتر مجعول «هزاران زن نينجا به عنوان قاتلان ايرانی آموزش می‌بينند» را برای فيلم ويدئويی خود انتخاب و آن را در اختيار مشترکان تصويری قرار داده که متأسفانه بازتاب بسيار منفی در ديگر رسانه‌های خارجی داشته است."

به گفته مدير کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران "انتخاب چنين تيتری با موضوع آموزش‌های آدمشکی و تروريستی در ايران و گزينش بخش‌هايی از مصاحبه با ورزشکاران زن ايرانی در راستای القای اين‌گونه آموزش‌های تروريستی، نشان از تمايل اين خبرگزاری به انحراف افکار عمومی جهانی داشته است."

آقاجری گفت: "اين اداره کل پس از اطلاع از اقدام مغرضانه بخش تصويری رويترز و با توجه به شکايت بانوان ورزشکار در اين رشته به مرجع قضايی، فعاليت دفتر اين خبرگزاری را تا بررسی کامل موضوع متوقف کرده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان آرمان

    تمامی فعالیت ها در جمهوری اسلامی در راستای حفظ این رژیم ننگین است و در این نظام اهریمنی هیچگونه فعالیت مستقلی وجود ندارد، رویترز هم بهتر است به خانه برگردد و بفکر کار دیگری برای خود باشد.