ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس سازمان بهزیستی کشور: ۵ تا ۷ میلیون نفر از جمعیت کشور تجربه اعتیاد دارند

بر اساس آماری که رئیس سازمان بهزیستی ارائه کرده، ۶.۶درصد زنان بین ۱۳ تا ۳۵سال در ایران به مواد مخدر اعتیاد دارند: زنگ خطری در مورد آنچه زنانه شدن اعتیاد خوانده می‌شود.

پنج تا هفت میلیون نفر از جمعیت ایران اعتیاد را تجربه کرده‌اند. این گفته انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور است.

عکس از آرشیو

پیش از این پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، تعداد افرادی را که تجربه مصرف مواد مخدر به شکل تفننی یا مستمر دارند، به علاوه معتادان نیازمند درمان را در مجموع حدود چهار میلیون نفر اعلام کرده بود.

او گفته بود در این آمار افرادی‌ که در عمرشان حتی برای یک بار مواد مصرف کرده‌اند هم لحاظ شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسنی بندپی روز شنبه ۱۰ آذر در همایش «گفتمان‌سازی برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر» گفته است: «اعتیاد عامل بسیاری از طلاق‌ها، فروپاشی خانواده‌ها، سرقت‌ها و جرایم خرد و کلان در جامعه است.»

او راه پیشگیری و مبارزه برای کاهش جمعیت معتاد کشور را مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد خوانده و درباره افزایش استفاده از مواد صنعتی و قرص‌های روان گردان هشدار داده است: «۵۲ درصد معتادان کشور از مواد مصرفی صنعتی و قرص‌های روان گردان استفاده می‌کنند.»

حمیدرضا صرامی، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی هم اول آبان ماه ۹۷ روند افزایش مصرف قرص‌های روان‌گردان و مواد مخدر را «نگران کننده» توصیف کرده بود.

او گفته بود از هر سه نفر در ایران یکی نفر خدمات درمانی اعتیاد دریافت می‌کند.

به گفته صرامی در سال‌های گذشته مصرف قرص‌های متادون‌ها، برخی دیازپام‌ها، داروهای خواب‌آور و مسکن‌ها به صورت غیرپزشکی افزایش یافته که این مساله مبارزه با اعتیاد را دشوارتر کرده است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، سن اعتیاد در میان زنان کاهش یافته است: «این یک زنگ خطر برای سلامتی فرزندان آینده کشور محسوب می‌شود.»

بر اساس آمار ارائه شده از سوی محسنی بند‌پی، ۶.۶ درصد زنان بین ۱۳ تا ۳۵ سال در ایران به مواد مخدر اعتیاد دارند: زنگ خطری در مورد آنچه زنانه شدن اعتیاد در ایران خوانده می‌شود.

بندپی بیستم تیر ماه امسال گفته بود تنها ۳.۸ درصد از مصرف کنندگان زن تحت پوشش درمان اعتیاد هستند که این مساله نشان دهنده ملاحظات فرهنگی و اجتماعی زنان در گزارش اعتیاد است: «درمان در این گروه بسیار سخت است و زنان به علت ملاحظات اجتماعی برای درمان مراجعه نمی‌کنند و الگوهای درمان آن‌ها نیز محدود است.»

از سوی دیگر اما محسنی بندپی مدعی شده است با مستقر شدن بیش از پنج هزار تیم اجتماعی در پنج هزار محله پرخطر، شیب رو به رشد معضل مواد مخدر حالت ثابت به خود گرفته است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.