ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز اجلاس اقلیمی کاتویچ با شرکت نمایندگانی از کشورهای سراسر جهان در لهستان

نشست کاتویچ آزمایش کلیدی تمایل کشورها به پیشبرد اهداف بلند مدت توافق اقلیمی پاریس است. این اجلاس دو هفته ادامه خواهد داشت.

سه سال پس از توافق اقلیمی پاریس، امروز یکشنبه ۲ دسامبر / ۱۱ آذر، دو هفته مذاکره کشورهای جهان درباره تغییرات آب و هوایی در شهر کاتویچ لهستان آغاز شد.

تصویری از پرچم‌هایی که در مقابل محل برگزاری نشست اقلیمی کاتویچ نصب شده‌اند

نمایندگان حدود ۲۰۰ کشور جهان یک روز پیش از روزی که برای نشست سازمان ملل پیش بینی شده بود، در شهر کاتویچ لهستان جمع شده‌اند. این نشست قرار است تا ۱۴ دسامبر ادامه داشته باشد.

وزرا و رهبران کشورها روز دوشنبه سوم دسامبر به این نشست خواهند پیوست. لهستان میزبان این نشست‌، در تلاش است تاب بیانیه مشترکی برای اطمینان از «انتقال درست» صنایع سوخت فسیلی به سود تولیدکنندگان سوخت مانند تولیدکنندگان ذغال سنگ صادر شود. تولیدکنندگان سوخت در مسیر تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، فشار ویژه‌ای را تحمل می‌کنند.

این نشست پس از آنکه ۱۹ اقتصاد عمده جهان در اجلاس G-۲۰، تعهد خود را نسبت به توافق‌نامه ۲۰۱۵ پاریس اعلام کردند، آغاز شده است. تنها ایالات متحده آمریکا پس از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، از پیمان آب و هوایی پاریس خارج شده است.

کریستینا فیگوئرز، رئیس سابق اداره آب و هوایی ایالات متحده گفته: «علیرغم بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی، توافق اقلیمی به شدت انعطاف‌پذیر است. غم انگیز است که ایالات متحده، کشوری که به طور فزاینده‌ای تاثیرات تغییرات اقلیمی را احساس می‌کند، همچنان از گوش دادن به صدای علم درباره تغییر آب و هوا خودداری می‌کند.»

او به گزارش اخير کارشناسان استناد کرده که عواقب ناشی از بالا رفتن دمای متوسط جهانی در حد ۱.۵ درجه سانتیگراد هشدار می‌دهند.

نشست کاتویچ یک آزمایش کلیدی درباره تمایل کشورها به پیشبرد اهداف بلند مدت و تعهد به اقدامات مشخص است: اقداماتی که اکنون با مخالفت‌های اساسی روبه‌رو شده است. دستورالعمل اصلی این تعهدات، توافق اقلیمی پاریس است که تعیین می‌کند که دولت‌ها باید میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند و روند آن و تلاش‌های خود را گزارش کنند.

همچنین، مذاکره‌کنندگان در مورد اهداف ملی خود درباره انتشار گازهای گلخانه‌ای کشورهای عضو پس از سال ۲۰۲۰، و حمایت مالی از کشورهای فقیری که در تلاش برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی هستند، بحث خواهند کرد.

فرایند انتقال از سوخت‌های فسیلیکه باید تا سال ۲۰۵۰ اتفاق بیفتد، نیاز به بازسازی بزرگ اقتصادی کشورهای جهان خواهد داشت.

روز یکشنبه، اعتراضاتی از سوی فعالان محیط زیست برنامه‌ریزی شد که خواستار پایان دادن به فعالیت معادن ذغال سنگ در لهستان بودند. ۸۰ درصد از انرژی این کشور از زغال سنگ به دست می آید. کاتویچ در قلب منطقه معادن زغال سنگ لهستان در سیلسیا قرار دارد و هنوز هم چندین معدن فعال در داخل و اطراف این شهر وجود دارد.

روز شنبه، هزاران نفر در برلین و کلن تظاهرات کردند تا از آلمان بخواهند برنامه خروج خود از نیروگاه‌های زغال سنگ را تسریع کند.

خروج آمریکا از توافق پاریس و تشدید مهاجرت‌های اقلیمی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناصر مستشار

    ۲ سپتامبر یا 2 دسامبر ------------------ با تشکر اصلاح شد زمانه