ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمک ۲۰۰ میلیارد دلاری بانک جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی

همزمان با برگزاری اجلاس اقلیمی سازمان ملل بانک جهانی اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ میلادی کمک مالی خود به کشورهای در حال توسعه برای رویارویی با تغییرات اقلیمی را دو برابر می‌کند.

بانک جهانی می‌خواهد کمک مالی خود به کشورهای در حال توسعه در مبارزه با تغییرات اقلیمی را دو برابر کند. همزمان با برگزاری اجلاس اقلیمی سازمان ملل در کاتویچ لهستان، بانک جهانی اعلام کرد که از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵، در مجموع ۲۰۰ میلیارد دلار (۱۷۷ میلیارد یورو) در دسترس این کشورها قرار خواهد داد. این مبلغ دو برابر بیشتر از مبلغ دوره ۵ ساله فعلی است.

بانک جهانی می‌گوید تغییرات اقلیمی اغلب برای مردم فقیر جهان فاجعه‌بارتر است

بانک جهانی دوشنبه ۳ دسامبر / ۱۲ آذر در نخستین روز رسمی اجلاس اقلیمی سازمان ملل در کاتویچ لهستان ضمن اعلام خبر فوق، این اقدام را «نشانه‌ای مهم» برای جامعه بین‌المللی دانست تا به همین طریق عمل کند.

جان روم، مسئول مسائل اقلیمی در بانک جهانی، هشدار داد: «اگر ما اکنون انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش ندهیم و با تغییرات آب و هوایی سازگار نشویم، صدها میلیون نفر دیگر در سال ۲۰۳۰ در فقر زندگی خواهند کرد.»

به‌گفته او همچنین در آفریقا، جنوب آسیا و آمریکای لاتین ۱۳۳ میلیون پناهنده اقلیمی وجود خواهد داشت.

کریستالینا گئورگی‌یوا، مدیر ارشد بانک جهانی در این‌باره گفت با توجه به افزایش سطح آب دریاها، تهدید سیل‌ها و دوره‌های خشکسالی، نباید تنها با «علل» تغییرات اقلیمی مبارزه کرد: «ما باید خود را با پیامدهای این تغییرات نیز انطباق دهیم، پیامدهایی که اغلب برای مردم فقیر جهان فاجعه‌بارتر است.»

۲۰۰ میلیارد دلار کمک مالی بانک جهانی از سال ۲۰۲۱ معادل ۴۰ میلیارد دلار در سال خواهد بود. بر این اساس، نیمی از این مبلغ به‌طور مستقیم توسط بانک جهانی تأمین می‌شود و حدود یک سوم از ۱۰۰ میلیارد دلار باقی‌مانده از دو سازمان گروه بانک جهانی به‌دست می‌آید، و دو سوم باقی مانده از «سرمایه‌های خصوصی» تأمین خواهد شد که گروه بانک جهانی آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

کشورهای پیشرفته صنعتی موافقت کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۰ میلادی کمک‌های خود به کشورهای در حال توسعه برای مبارزه با تغییرات اقلیمی را هر سال تا ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش دهند. به گفته سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، در سال ۲۰۱۶ این مبلغ ۴۸،۵میلیارد دلار و در سال گذشته میلادی  ۵۶،۷ میلیارد دلار بوده است.

کشورهای در حال توسعه خواستار تعهدات بیشتر کشورهای صنعتی در این زمینه هستند. با این وجود، این امر مستلزم شرکت قوی بخش خصوصی و دوری جستن از تعهدات درازمدت است.

سه سال پس از توافق اقلیمی پاریس، روز گذشته یکشنبه ۲ دسامبر / ۱۱ آذر، مذاکره کشورهای جهان درباره تغییرات آب و هوایی در شهر کاتویچ لهستان آغاز شد و تا ۱۴ دسامبر ادامه خواهد داشت. نمایندگان حدود ۲۰۰ کشور جهان در این اجلاس حضور دارند. هدف از برگزاری نشست اقلیمی کاتویچ دستیابی به تدابیر مشخص برای اجرای توافق اقلیمی پاریس است.

این نشست پس از آن‌که ۱۹ اقتصاد عمده جهان در اجلاس جی ۲۰ تعهد خود را نسبت به توافق‌نامه ۲۰۱۵ پاریس اعلام کردند، برگزار می‌شود. تنها آمریکا پس از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، از پیمان آب و هوایی پاریس خارج شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.