ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منتجب‌نیا عضو سابق حزب اعتماد ملی، حزب جدید تشکیل می‌دهد

رسول منتجب‌نیا می‌گوید ماندنش در حزب اعتماد ملی موجب «اتلاف وقت» می‌شد و به همین دلیل با این حزب خداحافظی کرده است. او می‌گوید حزبی که می‌خواهد تأسیس کند برای کسب قدرت نیست.

در پی اختلافات اخیر در حزب اعتماد ملی و کنار کشیدن رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام این حزب، اکنون او می‌خواهد حزب تازه‌ای تأسیس کند. منتجب‌نیا می‌گوید ماندن در حزب اعتماد ملی برای او «اتلاف وقت» بود و بنا بر این از آن بیرون آمده است. او حزب جدید خود را دارای «اهداف بلند» و بر مبنای «اعتقادی، اخلاقی و فقهی» دانست.

رسول منتجب‌نیا

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا دوشنبه ۱۲ آذر در یک نشست خبری از تأسیس یک حزب جدید خبر داد و گفت این حزب «دارای اهداف و آرمان‌های بلند و مرام‌نامه بسیار روشن، شفاف و مردمی خواهد بود»، «مبنای اعتقادی، اخلاقی و فقهی دارد» و «اسلام و احکام آن اصل و مبنای بسیار محکمی» در آن است.

منتجب‌نیا با اشاره به حزب اعتماد ملی گفت: «متأسفانه در سال‌های اخیر به این نتیجه رسیدیم که جمعی از دوستان ما در حزب آن را هدف و یا وسیله رسیدن به برخی از اهداف پایین‌مرتبه و ناچیز قرار دادند. ما حزب را به‌عنوان وسیله رسیدن به اهداف بلند قبول داریم، نه قدرت، پست و مطامع مادی. ما دو راه و دو هدف کاملا متفاوت داریم، هدف ما چیز دیگری و هدف تعدادی از دوستان چیز دیگری است؛ بنابراین مصلحت را در خداحافظی با حزب اعتماد ملی دیدم.»

در پی اختلافات دامنه‌دار در حزب اعتماد ملی، این حزب تیرماه گذشته در نشستی الیاس حضرتی، نماینده مجلس را به عنوان قائم مقام مهدی کروبی، دبیرکل آن و اسماعیل گرامی‌مقدم را به عنوان سخنگوی حزب انتخاب کرد. طیف نزدیک به رسول منتجب‌نیا «مشروعیت» این نشست را زیر سئوال برد‌ و کار را به وزارت کشور کشاند.

در نخستین جلسه شورای مرکزی جدید حزب اعتماد ملی در ۲۰ مهرماه سال جاری مهدی کروبی بار دیگر به‌عنوان دبیرکل آن انتخاب شد.

شکاف اصلی در این حزب بین دو گرایش بود: یک طیف، طرفدار قائم مقامی الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس و مدیرمسئول روزنامه اعتماد بوده، اما طیف دیگر، نزدیک به رسول منتجب نیا، قائم مقام پیشین. طیف نخست به اصلاح‌طلبان گرایش داشت و طیف منتسب به منتجب‌نیا در سال‌های گذشته و به ویژه پس از حصر مهدی کروبی سعی کرد فاصله خود با اصلاح‌طلبان را حفظ کنند.

منتجب‌نیا افزود: «من به این نتیجه رسیدم که گمشده من پیدا نخواهد شد و ماندن من در حزب نیز موجب اتلاف وقت، عمر و انرژی‌های خودم است. در گذشته نیز نامه‌ای به دبیر کل حزب نوشتم که با وضعیت پیش آمده و انحراف ایجاد شده در حزب، ماندن خود را موجب خسران دنیا و آخرت می‌دانم و عاقلانه نیست که در حزب باقی بمانم.»

او تأکید کرد که استعفاهای مکررش به دلیل رنجش او نبود، بلکه «به دلیل مسایل معنایی بود»: «من احساس می‌کردم که عمر و وقت من تلف می‌شود و عمر من با ارزش‌تر از این است که آن را در تشکیلاتی تلف کنم که درصدد استحاله حزب، ایجاد انحراف در آن و استفاده ابزاری برای رسیدن به اهداف مادی و دنیوی هستند.»

منتجب‌نیا درباره حزبی که درصدد راه‌اندازی آن است گفت این حزب بر مسائلی تکیه خواهد کرد که به‌گفته او کمتر به آن‌ها بها داده می‌شود، از جمله زنان، جوانان و اقوام. او گفت: «این مسائل در چارچوب اصلاحات به معنای واقعی کلمه است. ما اصلاحات را یک مکتب و خط مشی می‌دانیم و ملزم هستیم که در این چارچوب و مسیر حرکت کنیم.»

اعضای حزب جدید از میان افراد جداشده از حزب اعتماد ملی و خارج آن هستند و دو نشست نیز برگزار کرده‌‌اند.

منتجب‌نیا اظهار امیدواری کرد که در سال جاری کنگره این حزب را تشکیل داده و شورای مرکزی را اعلام کنند.

حزب اعتماد ملی در سال ۱۳۸۴ توسط مهدی کروبی بنیان گذاشته شد اما پس از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، در پی حصر خانگی او، رسول منتجب‌نیا اداره این حزب را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.