ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: بسیجیان تجمع دانشجویان امیرکبیر در همبستگی با معلمان و کارگران را به تشنج کشاندند

علاوه بر تهران، دانشجویان نوشیروان بابل و سهند تبریز نیز در دفاع از حقوق معلمان و کارگران دست به تجمع زدند. در زد و خورد با بسیجی‌ها یک دانشجو مجروح شد.

گروهی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران سه‌شنبه ۱۳ آذر در همبستگی با اعترضات کارگران و معلمان تجمع اعتراضی برگزار کردند. این تجمع با دخالت بسیجیان به تشنج کشیده شد. همزمان دانشجویان نوشیروان بابل و سهند تبریز نیز با خواسته‌های مشابهی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

[sliderpro id="675"]

در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر تهران منتشر شده است. «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد»، «محمد حبیبی آزاد باید گردد»  از شعارهای دانشجویان در تجمع اعتراضی دانشگاه امیرکبیر تهران بود.

نیروهای بسیجی و لباس شخصی بعد از گفت‌وگو و مجادله با دانشجویان معترض دانشگاه امیرکبیر با شعار «منافق،‌ فتنه‌گر پیوندتان مبارک» درصدد مقابله با دانشجویان برآمدند. اما دانشجویان به تجمع خود ادامه دادند و سرانجام کار به درگیری کشید. در زد و خورد بسیجی‌ها با دانشجویان معترض دست‌کم یک دانشجو مجروح شده است.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران دانشجویان معترض را به «ساختارشکنی» و حمایت از «فتنه‌گران» و «محکومان امنیتی» متهم کرده است.

علاوه بر این دانشجویان در دانشگاه نوشیروان بابل و سهند تبریز نیز دست به تجمع زدند. «دانشگاه زنده است»، «سرکوب دانشجویان را متوقف کنید»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» از شعارهای دانشجویان معترض در بابل و تبریز بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کرماشانی

    دو تصویر بالا که چند دانشجو پلاکاردهایی را علیه کالایی سازی آموزش و با شعار «کار، نان، آزادی» در دست دارند، مربوط به دانشگاه رازی در کرماشان است، نه بابل و نه تبریز. رادیو زمانه هیچ خبری از اعتراض دانشجویان دانشگاه رازی کار نکرد.

  • اسعد

    ساختار شکنی! این ساختار غلط که نفس کشیدن را مشکل کرده بهتر است شکسته شود. چرا در کشور ما ساختارهای غلط باید دوام داشته باشد؟ امنیتی که حافظ غارتگران و دزدان و خائنان به مملکت باشد باید شکسته شود. امنیتی که کارفرمای ظالم را حمایت می‌کند تا حق کارگر را ندهد باید از میان برود. امنیت باید برای همه مردم ایران باشد، نه فقط برای دزدان و غارتگران و خائنان. آن افرادی که بازداشت شده‌اند، بیگناهند و باید آزاد شوند.

  • توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد

    ⭕️ سه شنبه 13 آذر97- دانشگاه امیر کبیر! فروریختن ترس و همبستگی با کارگران توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد

  • خواسته دانشجویان:

    ارسالی سه شنبه ۱۳ آذر – تهران. تظاهرات دانشجویان پلی تکنیک تهران خواسته دانشجویان: آزادی دانشجو ، کارگر و معلم زندانی دانشجوی زندانی ازاد باید گردد کارگر زندانی ازاد باید گردد انتشار " سندیکای کارگران هفت تپه

  • زمینه چینی برای حمله به دانشجویان مبارز

    زمینه چینی برای حمله به دانشجویان مبارز ▪️اردوی کار: در پی درگیری های امروز چماقداران بسیجی با دانشجویان مستقل و حامی مبارزات و مطالبات کارگران هفت تپه و فولاد اهواز، مهاجمان فاشیست به جوسازی رسانه ای برای زمینه سازی برخورد با دانشجویان مبارز رو آورده و مدعی «مضروب شدن یک دانشجوی‌دختر از ناحیه سر، توسط جریان چپ مارکسیستی در جریان برنامه تجمع بدون مجوز در دانشگاه امیرکبیر» شده اند. @ordoyekar

  • در پلی تکنیک سرکوب شدیم....

    اتحاد سراسری کارگران ایران, [04.12.18 11:55] در پلی تکنیک سرکوب شدیم.... ▪️برای اولین بار از کتک خوردن شرمنده نیستم. ▪️به خاطر معلمان زندانی. ▪️به خاطر کارگران شلاق خورده. ▪️به خاطر هفت تپه. ▪️من هم با اونا احساس همدردی میکنم. ▪️ما هم در #پلی_تکنیک سرکوب شدیم. ▪️برای اینکه صدای کارگر و معلم بودیم. ▪️برای اینکه معترض به وضع معیشت بودیم.