ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین کشته و زخمی در حمله انتحاری به فرماندهی انتظامی چابهار

راننده انتحاری یک وانت خود را در برابر فرمانداری انتظامی چابهار منفجر کرد و چندتن دیگر در تیراندازی با مأموران کشته شدند. به گفته رسانه‌ها، انصار الفرقان مسئولیت حمله را پذیرفته.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) یک عامل انتحاری خود را در نزدیکی ستاد فرماندهی انتظامی چابهار منفجر کرده است. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از وقوع تیراندازی پس از این انفجار خبر داده. این حمله تروریستی دست‌کم ۲۹ کشته و زخمی بر جای گذاشته. بر اساس برخی گزارش‌ها، گروه «انصار الفرقان» مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

پنجشنبه ۱۵ آذر: ستون دود بعد از حمله انتحاری به ستاد فرماندهی انتظامی چابهار

بر اساس آخرین آمار رسمی اعلام‌شده از سوی مقام‌های ایرانی، تا کنون دست‌کم سه دژبان نیروی انتظامی کشته شده‌اند.

۲۶ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. مقام‌های بهداشتی چابهار اعلام کرده‌اند که یک نوجوان ۱۶ ساله و یک زن باردار در میان مجروحان به چشم می‌خورند.

وب‌سایت خبری «کمپین فعالین بلوچ» اما آمار کشته‌شدگان را چهار تن و شمار مجروحان را ۳۳ تن اعلام کرده است.

به گزارش رسانه‌های ایران و برخی رسانه‌های عرب‌زبان، گروه انصار الفرقان مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

وب‌سایت خبری «دیده‌بان ایران» این گروه را یک «گروه شبه‌نظامی سنی بلوچ» معرفی کرده که ۲۰۱۳ از ادغام دو گروه دیگر با نام‌های «حرکت انصار ایران» و «حزب الفرقان» تأسیس شده است.

رحمدل بامری، سرپرست فرمانداری چابهار اما در آخرین اظهاراتش گفته است که «تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفته».

حمله تروریستی چگونه به وقوع پیوست؟

بر اساس فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، صبح پنجشنبه ۱۵ آذر ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه (به وقت محلی) در بندر چابهار در جنوب ایران یک حمله انتحاری اتفاق افتاد. در فلکه کوزه ستون غلیظی از دود به هوا بلند شد و سپس صدای تیراندازی به گوش رسید.

بر اساس گزارش‌ خبرگزاری دانشجویان ایران بعد از حمله انتحاری به مقر ستاد نیروی انتظامی چابهار، تیراندازی در محله کوزه ادامه یافت.

محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان به خبرگزاری فارس اعلام کرد که بمب در داخل یک خودرو کارگذاری شده بود.

خبرگزاری ایرنا اعلام کرده که این حمله انتحاری در حوالی ستاد فرماندهی انتظامی چابهار اتفاق افتاده است.

یک منبع آگاه به خبرگزاری «میزان»، وابسته به قوه قضائیه گفته است که بمب‌گذار انتحاری با یک خودروی وانت به در اصلی پاسگاه نزدیک شد اما مأموران خودرو را بیرون پاسگاه متوقف کردند و مهاجم خود را آنجا منفجر کرد.

پس از انفجار، عده‌ای دیگر که این منبع آنها را «اشرار» خوانده است، شروع به تیراندازی می‌کنند و در درگیری با مأموران ایرانی کشته می‌شوند. «اشرار» واژه‌ای است که مسئولان جمهوری اسلامی عموماً در اشاره به قاچاقچیان مواد مخدر به کار می‌برند.

رحمدل بامری نیز در تماس خبرنگار از یک حمله تروریستی خبر داده و گفته است که عامل یا عوامل انتحاری با خودرو حامل موادمنفجره به ستاد انتظامی چابهار حمله کرده‌اند. فرماندار چابهار ماجرا را به این شکل بازگو کرد:

«این عامل انتحاری در یک وانت نیسان مواد منفجره به همراه داشت و قصد ورود به فرمانداری انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقابله نیروهای انتظامی موفق به ورود نشد و در ورودی مقر فرمانداری مواد را منفجر کرد.»

خبرگزاری تسنیم گزارش داد که سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به محل حادثه در چابهار رفته است. پاکپور به تسنیم گفته که «شیشه بسیاری از ساختمان‌های اطراف شکسته است».

در شبکه‌های اجتماعی خبرهایی مبنی بر کشته شدن فرمانده انتظامی چابهار منتشر شده است. فرمانده نیروی زمینی سپاه اما این خبر را تأیید نکرد. محمد پاکپور گفت:

«اخبار منتشره توسط برخی رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه فرمانده انتظامی چابهار در این عملیات تروریستی به شهادت رسیده، کذب است و اصلا خودروی انتحاری نتوانسته به داخل مقر فرماندهی انتظامی چابهار وارد شود.»

در خرداد ۹۲ نیز در چابهار حادثه مشابهی اتفاق افتاد. در آن زمان یک نفر که قصد داشت در مقر انتظامی چابهار عملیات انتحاری انجام دهد پیش از ورود به داخل مقر هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. گروهی به نام انصار السنه ایران مسئولیت حمله خرداد ۹۲ را به عهده گرفت. در آن زمان فردی به نام ابوحفص البلوشی که خود را سخنگوی حرکت انصار السنه ایران معرفی کرده بود به العربیه گفته بود که این گروه قصد داشته انتقام کمک ایران به رژیم بشار اسد را از این کشور بگیرد.

خبر تکمیل می‌شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.