ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست کم ۱۲ زندانی در زندان کرمان اعدام شدند

فعالان حقوق بشر می‌گویند اعدام این زندانیان صبح پنج‌شنبه ۱۵ آذر به‌اجرا در آمده و اتهام بیشتر آن‌ها مربوط به جرایم مواد مخدر بوده است.

به‌گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بامداد پنج‌شنبه ۱۵ آذر در زندان کرمان اعدام گروهی صورت گرفته و دست کم ۱۲ زندانی که اتهام بیشتر آن‌ها مربوط به جرایم مواد مخدر بوده، اعدام شده‌اند.

عکس از آرشیو

به‌گزارش هرانا، خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هویت ۶ تن از اعدام شدگان احراز شده است.

بر این اساس، افرادی که هویت آن‌ها مشخص شده عبدالغنی قلندرزهی، یعقوب قلندرزهی، از طایفه شه‌بخش و هر دو از اهالی گوهرکوه شهر خاش، دو هم پرونده‌ای‌شان که تنها نام خانوادگی شه‌بخش آن‌ها شناسایی شده و ساکن یکی از روستاهای اطراف شهر خاش هستند، و جلیل خدابخش و یوسف جلال‌الدین با پرونده‌های جداگانه‌ای با اتهامات مربوط به جرایم مواد مخدر بودند.

بنا به این گزارش، اجساد ۱۲ زندانی اعدام‌شده به خانواده‌های آن‌ها تحویل داده شده اما هویت جمعی از آن‌ها مشخص نشده است.

ایران نسبت به جمعیت خود رتبه نخست اعدام در دنیا را دارد.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ۱۰ اکتبر / ۱۸ مهر سال جاری در گزارش سالانه خود درباره مجازات اعدام در ایران، اعلام کرد که در بازه زمانی یک ساله مهر ۹۶ تا مهر ۹۷ حکم اعدام ۲۵۶ نفر در ایران به اجرا در آمده است که از این تعداد ۱۵ نفر در ملاء عام اعدام شدند.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی نهاد آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، درباره ۶۸ درصد اعدام‌هایی که در این کشور انجام می‌شود، توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع‌رسانی نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان

    اینها انسان هایی هستند که در طول اشغال این پس از آشوب ۱۳۵۷ به جوخه های مرگ جمهوری جنایت کاری آخوندی سپرده میشوند ، حتی اگر اینها قاچاقچی هم باشند مدیریت نا شیانه و نا شایسته گروهی بی دانش و آدم وجود کار و آینده برای جوانان و مردم کشور ، محرومیت و نادانی اینها را به راه کج سوق داده است ، تنها را رهایی از این کشت و کشتارها تلاشی همه جانبه برای رهایی ایران و ایرانیان را از دست این رژیم نا شایسته سالار و اشغالگر و فاسد است