ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرندگان مهاجر به پایتخت آمدند

پرندگان مهاجر از جمله «کاکایی»، از اروپای شرقی و شمال سیبری به تهران آمدند. با بهره‌برداری از دریاچه چیتگر اکوسیستم جدیدی در محیط شهری تهران فراهم شده است. هر سال با شروع فصل پاییز٬ این دریاچه محلی برای زیست پرندگان دریایی می‌شود. سابقه طرح ساخت این دریاچه به سال ۱۳۴۷ بازمی‌گردد. از زمان آبگیری دریاچه‌ی چیتگر در سال ۱۳۹۲ تاکنون نقدهای زیادی در خصوص وضعیت زیست محیطی آن طرح شده است.

پرندگان مهاجر از جمله «کاکایی»، از اروپای شرقی و شمال سیبری به تهران آمدند. با بهره‌برداری از دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس)، اکوسیستم جدیدی در محیط شهری تهران فراهم شده است. هر سال با شروع فصل پاییز٬ این دریاچه محلی برای زیست پرندگان دریایی می‌شود. سابقه طرح ساخت این دریاچه به سال ۱۳۴۷ بازمی‌گردد. در این طرح ساخت دریاچه‌ای در غرب شهر تهران پیش‌بینی شده بود.

از زمان آبگیری دریاچه‌ی چیتگر در سال ۱۳۹۲ تاکنون نقدهای زیادی در خصوص وضعیت زیست محیطی آن طرح شده است. مسایلی نظیر آبگیری در شرایط بحران بی آبی و کم آبی و تبخیر سالیانه‌ی آب، احداث نشدن تصفیه‌خانه، راکد بودن آب، هجوم حشرات مزاحم و موذی در فصل گرما و بوی نامطبوع از جمله مشکل‌های این دریاچه از منظر متخصصان امور آب و کارشناسان محیط زیست است.

[sliderpro id="678"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.