ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا و بریتانیا: روسیه و سوریه خبر حمله شیمیایی شورشیان به حلب را جعل کرده‌اند

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا هدف از انتشار «خبر جعلی» حمله شیمیایی شورشیان به حلب، تضعیف آتش‌بس شکننده موجود در استان ادلب بوده است.

ایالات متحده و بریتانیا، روسیه و سوریه را متهم کردند که داستانی ساختگی درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط شورشیان سوری منتشر کرده است.

وزارت امور خارجه بریتانیا هم گفته است شواهدی در تایید ادعای سوریه و روسیه مبنی بر حمله شیمیایی نیافته است

واشنگتن و لندن همچنین درباره تضعیف آتش‌بس شکننده در سوریه به مسکو هشدار دادند.

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا هدف از انتشار این خبر جعلی تضعیف آتش‌بس شکننده موجود در استان ادلب بوده است.

وزارت امور خارجه بریتانیا هم گفته است شواهدی در تایید ادعای سوریه و روسیه مبنی بر حمله شیمیایی، نیافته است:

«به احتمال زیاد از گاز کلر در حادثه یاد شده -آن گونه که حکومت سوریه و متحدانش ادعا می‌کنند- استفاده نشده است.»

وزارت دفاع روسیه می‌گوید روز شنبه ۲۴ نوامبر/ سوم آذر شهر حلب توسط شورشیان مخالف رژیم بشار اسد با گلوله‌های حاوی گاز کلر هدف قرار گرفته است. رسانه‌های دولتی سوریه نیز می‌گویند حدود ۱۰۰ سوری به دنبال بروز مشکلات تنفسی بستری شده‌اند.

تلویزیون سوریه پس از منتشر شدن خبر این حمله، تصاویری از بیمارستان‌های شهر حلب به نمایش گذاشت که در آنها پزشگان مشغول درمان آسیب‌دیدگان در این شهر بودند.

روسیه در واکنش به این خبر مقر شورشیانی که آنها را مقصر این حملات می‌خواند هدف حمله هوایی قرار داد.

شورشیان مخالف رژیم اسد اما انجام این حمله شیمیایی را رد کرده و گفته‌اند این ادعاها با هدف زمینه‌سازی برای حمله به مناطق تحت کنترل آنها صورت گرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی جهانی، واشنگتن روز جمعه ۷ دسامبر/ ۱۶ آذر اعلام کرد بر اساس اطلاعات موثق، خبر حمله شیمیایی به شهر حلب نادرست بوده و روسیه و سوریه در این مناطق از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

واشنگتن همچنین خواهان دسترسی بازرسان مستقل به این منطقه برای بررسی بیشتر موضوع شده است.

بخش‌هایی از منطقه حلب و استان حما و ادلب در اختیار گروه‌های شورشی مورد حمایت ترکیه و سایر گروه‌های پیکارجوست.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهردااد مصطفایی

    این دو کشور تا کی میخواهند به این وقاحت و دو گانگی در مورد اینگونه مسائل ادامه دهند موقعی که سوریه متهم بهاستفاده از مواد شیمییایی میشود نه احتیاج به تحقیق است و در حالی که بازرسان شیمیایی در سوریه هستند موشک باران میکنند و فیلمهایی که کلاه سفیدها تهیه میکنند همگی اصالت دارد و عین واقعیت است ولی اینجا که میرسهفیلمهای روسیه و سوره یک سره جعلی و ساختگی است؟؟؟؟فیلمهایی که کلاه سفیدها تهیه میکنند همگی اصالت دارد ولی فیلمهایی که طرف دیگر نمایش میدهند و از همان جنایت صحبت و نمایشی داده میشود جعلی است؟حکایت لیبی است؟وقاحت هم حدی دارد ولی برای این دو دولت ظاهرا حد و مرزی در وقاحت وجود ندارد و در مصاف وقاحت با وقاحت این وقاحت است که پیروز میدان است در نظر یگیرید بلایی که حکام عربستان بر سر خاشقچی آوردند از جانب اسد یا پوتین سر میزد در آن زمان این دو کشور کجای خودشان را پاره میکردند تا مثلا اسد یا پوتین را مجازات کنند ولی در مورد سلمان حالا حالا ها باید تحقیق شود!!!!!!!!!!!!!!