ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چین، کانادا را به دلیل دستگیری مدیر ارشد هوآوی تهدید کرد

چین به کانادا هشدار داده که اگر منگ وان‌ژو، مدیر ارشد مالی هوآوی را آزاد نکند، به عواقب بدی دچار خواهد شد، منگ  که هفته گذشته دستگیر شد، با خطر استرداد به آمریکا روبه‌روست.

چین به کانادا هشدار داده که اگر منگ وان‌ژو، مدیر ارشد مالی هوآوی را آزاد نکند، به عواقب بدی دچار خواهد شد، منگ  که هفته گذشته دستگیر شد، با خطر استرداد به آمریکا روبه‌روست.

نخستین دادگاه مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی روز جمعه ۷ دسامبر برگزار شد

منگ ۴۶ ساله، روز اول دسامبر هنگامی که در ونکوور قصد پرواز داشت بازداشت شد. او متهم به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی، دختر بنیانگذار این شرکت رن ژنگ‌فی است.

روز جمعه دادستان دولت کانادا اعلام کرد که آمریکا علیه او اعلام جرم کرده و گفته که خانم منگ از شرکت‌های غیررسمی برای دسترسی به بازار ایران استفاده کرده است. دادستان کانادا هم گفته که او به تقلب متهم شده است.

آمریکا خانم منگ را متهم کرده که شرکت اسکا‌ی‌کام، در هنگ کنگ را شرکتی جدا از هوآوی جلوه داده است.

در صورت استرداد به امریکا، خانم منگ می‌تواند به توطئه برای فریب دادن موسسات مالی متهم شود که حداکثر مجازات برای هر جرم در این زمینه ۳۰ سال زندان است.

لی یوچنگ معاون وزیر خارجه چین، سفیر کانادا در پکن را فراخوانده و مراتب اعتراض دولت چین را به اطلاع او رسانده است. وزارت خارجه چین بازداشت خانم منگ را بسیار زشت خوانده است.

کانادا از چین خواسته که تا فورا او را آزاد کند و قاطعانه از حقوق مشروع و قانونی او حمایت کند وگرنه با عواقب سوئی مواجه خواهد شد.

مقامات چین هم با محکوم کردن دستگیری خانم منگ گفته‌اند که اقدامات شدیدتری هم از سوی این کشور ممکن است صورت بگیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.