ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۵۰ کشور پیمان جهانی مهاجرت سازمان ملل را پذیرفتند

۳۰ کشور در اجلاس مراکش شرکت نکردند. ۱۰ کشور اروپای شرقی رسماً از پیمان مهاجرت کناره‌گیری کردند. اسرائیل هم در حال بررسی کناره‌گیری‌اش از این پیمان است.

نمایندگان بیش از ۱۵۰ کشور جهان در اجلاس مراکش «پیمان جهانی برای مهاجرت امن و منظم» را به تصویب رساندند. این پیمان چارچوبی برای همکاری کشورهاست و هدف آن کاهش مهاجرت غیرقانونی، تطبیق مهاجران و کمک به بازگشت آن‌ها به کشورهایشان است. ۳۰ کشور جهان در این اجلاس شرکت نکردند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دوشنبه ۱۰ دسامبر / ۱۹ آذر ـ مراکش ـ سخنرانی گشایش کنفرانس پیمان جهانی مهاجرت

۱۰ کشور اروپای شرقی از شرکت در اجلاس مراکش خودداری کردند. اسرائیل و بلغارستان همراه با چهار کشور دیگر بعد از تصویب «پیمان جهانی برای مهاجرت امن و منظم» اعلام کردند که در حال رایزنی درباره این موضوع هستند که از این پیمان کناره‌گیری کنند. هنوز معلو.‌م نیست که ۳۰ کشور غایب پیمان مهاجرت امن سازمان ملل را بپذیرند.

دولت ترامپ از قبل اعلام کرده بود عقد یک پیمان جهانی در زمینه مهاجرت ناقض اسقلال آمریکاست.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دوشنبه ۱۰ دسامبر / ۱۹ آذر در سخنرانی گشایش کنفرانس پیمان جهانی مهاجرت سازمان ملل گفت:

«در بسیاری از نقاط که باروری کاهش می‌یابد و امید به زندگی در حال افزایش است، اقتصادها رکود می‌کنند و مردم، بدون مهاجرت رنج خواهند برد. روشن است که بیشتر کشورهای توسعه‌یافته به مهاجران نیاز دارند تا در گستره وسیعی از نقش‌های حیاتی، از مراقبت از سالمندان تا جلوگیری از فروپاشی خدمات بهداشتی از آن‌ها استفاده کنند.»

طرح نهایی پیمان جهانی مهاجرت در ماه ژوئیه گذشته از سوی ۱۹۳ عضو سازمان ملل به‌جز آمریکا آماده شد. از آن زمان این طرح مورد انتقاد سیاستمداران دست راستی اروپا، به‌ویژه اروپای شرقی، قرار گرفت. بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، لهستان، اسلونی، استونی و همچنین ایتالیا از جمله این کشورها هستند. پیش از این، اسرائیل، استرالیا، هلند و اتریش نیز از این پیمان کنار کشیدند. سه کشور اخیر با این‌که در مراحل اولیه پیشبرد طرح همکاری داشتند، از این پیمان خار ج شدند. یکشنبه گذشته شیلی آخرین کشوری بود که خروج خود از این پیمان را اعلام کرد.

بحث بر سر این پیمان همچنین موجب شد که حزب «اتحاد نو فلاماندها» که یک حزب دست راستی و ناسیونالیست در ائتلاف دولت بلژیک است، از دولت خارج شود.

در این پیمان ۲۳ هدف همکاری و مسئولیت‌ مشترک در زمینه مهاجرت مشخص شده و تعیین شده که هر کشور آزاد است تصمیم بگیرد از چه کسی میزبانی کند. سیاستمداران دست راستی این طرح را تشویقی برای مهاجرت دسته‌جمعی می‌‌دانند.

سازمان ملل می‌گوید سال گذشته جهان ۲۵۸ میلیون نفر مهاجر داشته است؛ رقمی که رشدی ۵۰ درصدی را از سال ۲۰۰۰ تاکنون نشان می‌دهد.

کنفرانس پیمان جهانی مهاجرت در مراکش فردا سه‌شنبه ۱۱ دسامبر / ۲۰ آذر نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.