ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک زندانی در زندان ارومیه اعدام شد

او یونس عزیزی نام داشت و با اتهامات مربوط به جرایم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود. عزیزی را یک روز قبل به انفرادی منتقل کرده بودند.

صبح دوشنبه یونس عزیزی، اهل شهرستان نقده در زندان ارومیه اعدام شد. او با اتهامات مربوط به جرایم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود.

زندان ارومیه (رادیو زمانه)

خبرگزاری هرانا گزارش داده است که صبح دوشنبه ۱۹ آذر حکم اعدام یک زندانی محبوس در زندان ارومیه اجرا شد. یونس عزیزی در ارتباط با جرایم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود. او که اهل شهرستان نقده بود در بند ۱۴ زندان ارومیه محبوس بود.

یونس عزیزی را یک روز قبل از اجرای حکم به سلول انفرادی زندان ارومیه منتقل کرده بودند. مراجع رسمی درباره اعدام او سکوت کرده‌اند.

ایران به تناسب سرانه جمعیت، در جهان در رتبه نخست اعدام شهروندان جای دارد. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به روال هر ساله همزمان با ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه)، روز جهانی مبارزه علیه مجازات اعدام گزارش یک ساله خود از وضعیت اجرای حکم اعدام در ایران را منتشر کرد. بنا بر این گزارش، در بازه زمانی یکساله (مهر ۹۶ تا مهر ۹۷) حکم اعدام ۲۵۶ نفر در ایران به اجرا در آمده که از این تعداد ۱۵ نفر در ملاء عام اعدام شدند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی درباره ۶۸ درصد از اعدام‌ها در ایران سکوت می‌کند و این اعدام‌ها را مخفیانه انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.