ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده ارشد سپاه: برای افزایش برد موشکی خود محدودیتی‌ نداریم

حاجی‌زاده گفت که برای موشک‌های بالستیک ایران «عدد ٢٠٠٠ کیلومتر وحی منزل نیست». او همچنین «خروج آمریکا از برجام» و «وساطت اروپا» را نوعی «تقسیم کار» در فریب ایران دانست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ظهر دوشنبه ۱۹ آذر در جمع دانشجویان دانشگاه علم‌و‌صنعت از امکان افزایش برد موشک‌های ایران خبر داد.

توان موشکی مورد ادعای ایران - برای بزرگتر شدن تصویر روی آن کلیک کنید

امیر علی‌ حاجی‌زاده در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به مناسبت ۱۶ آذر در سخنانی گفت:

«عدد ٢٠٠٠ کیلومتر وحی منزل نیست اما آنچه تا به امروز در خصوص آن تصمیم گیری شده بر اساس نیاز ماست. بسیاری از پایگاه های دشمن در فاصله ٣٠٠-٤٠٠ کیلومتری و مرحله بعدی در فاصله ٧٠٠-٨٠٠ کیلومتری است. محدودیتی از نظر فنی و یا قراردادی در خصوص برد موشک ها نداریم.»

فرماندهان سپاه پیش از این گفته بودند که علی خامنه‌ای، رهبر ایران برد استراتژیک موشک‌ها را ۲۰۰۰ کیلومتر تعریف کرده و به بیش از آن نیازی نیست، چون اسرائیل و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه با این برد در تیررس موشک‌های جمهوری اسلامی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خروج آمریکا از برجام و وساطت اروپا را نقش‌های یک بازی از پیش‌تعیین شده دانست و گفت « استراتژی اروپا و آمریکا یکی است و بین آنها تقسیم کار صورت گرفته است».

امیرعلی حاجی زاده به غربگرایی و استراتژی‌های رسانه‌ای غربگرایان حمله کرد و گفت که آنها «از تریبون رسمی کشور استفاده و به انقلابیون حمله می‌کنند».

فرمانده هوافضای سپاه نقاط قوت نظامی ایران را مقابله با غربگرایی نامید و در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره وضعیت صنعت هوافضا گفت که چندسالی است حرکت در حوزه فضایی متوقف شده و کارهایی که انجام می‌شود «شتاب گذشته را ندارند.» او موفقیت‌ها در این حوزه را از آن نظامیان دانست و گفت که بخش نظامی ۵۰ درصد مسئولیت‌ها در بخش فضایی را دارند.

با این حال حاجی‌زاده بخش نظامی را آماده ورود به صنایع غیرنظامی دانست و گفت: «صنعت غیرنظامی که با گلوگاه یا مشکلی مواجه هستند، اعلام کنند تا راه حلی برای آن پیدا کنیم و ما آمادگی زیادی داریم»

در پی اعتراضات اخیر کارگران، به ویژه در خوزستان، سپاه پاسداران و حامیانش خواهان ورود بیشتر این نهاد به اقتصاد شده اند. مداخله سپاه در اقتصاد هدف نقد مقام‌های دولت از جمله حسن روحانی، رئیس‌جمهوری بود که سپاه را «دولت با تفنگ» خوانده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی به اصلاح انقلاب فرهنگی فاش ساخت فیلتر شدن تلگرام به !دستور حسن روحانی صورت گرفت. وی گفت: «فیلتر اول تلگرام با دستور رئیس‌جمهور انجام شد، البته من می‌بینم برخی در این رابطه شایعاتی درست می‌کنند که اصلاً این‌گونه نیست. وقتی در اغتشاشات دیماه ! دیدیم همآهنگی‌ها در تلگرام انجام می‌شود در شورای عالی فضای مجازی بحث شد و با دستور رئیس‌جمهور تلگرام فیلتر شد.»