ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت تعدادی از اعضای سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد – تجمع خانواده‌ها مقابل اوین

مأموران امنیتی نیمه‌شب رضا شهابی و حسن سعیدی را همراه با سه نفر دیگر بازداشت کردند. قرار است بازداشتی‌ها به اوین منتقل شوند.

ماموران امنیتی شبانه رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی را  همراه با سه نفر دیگر بازداشت کرده‌اند. خانواده‌های بازداشت‌شدگان مقابل زندان اوین اجتماع کرده‌اند.

رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی در کانال تلگرام خود اعلام کرد که مأموران امنیتی بامداد سه‌شنبه ۲۰ آذر رضا شهابی و حسن سعیدی، از اعضای این سندیکا را بازداشت کرده‌اند.

در این گزارش گفته شده که سه تن دیگر به نام‌های امیرعباس آزرم‌وند، رهام یگانه و کیوان مهتدی نیز همراه با نماینده کارگران بازداشت شده‌اند. ابتدا از محل نگهداری بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نبود. اما سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرده که صبح سه‌شنبه خانواده‌های بازداشت‌شدگان همراه با عده‌ای از دوستانشان مقابل زندان اوین اجتماع کرده‌اند. آن‌ها منتظرند که مأموران امنیتی بازداشت‌شدگان را به اوین منتقل کنند. تا لحظه انتشار این گزارش خبری از انتقال بازداشتی‌ها به اوین منتشر نشده است.

رضا شهابی از بنیانگذاران سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی است. او نخستین بار در سال ۱۳۸۹ بازداشت شد و دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی این فعال کارگری را به اتهام «تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس محکوم کرد. شهابی در مرداد ۹۶ دست به اعتصاب غذا زد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی در حال تدارک برگزاری دومین مجمع خود است. بازداشت رضا شهابی و حسن سعیدی ممکن است برگزاری مجمع را به تعویق بیندازد.

در روزهای گذشته، همزمان با بالا گرفتن اعتراضات کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه و اعلام همبستگی دانشجویان در دانشگاه‌های ایران با کارگران، کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی در شش سامانه برای دریافت تسهیلات مسکن دست تجمعات اعتراضی برگزار کرده بودند. در جریان این اعتراضات یک کارگر معترض در دفتر مدیریت بهره‌برداری اقدام به خودسوزی کرد. از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ۹ آذر سال جاری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بازداشت اسماعیل بخشی نماینده کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه را محکوم می‌کند. در این بیانیه یادآوری شده بود که مأموران اسماعیل بخشی را هنگام بازداشت کتک زده بودند، چنانکه او را با سر و صورت خونین به بیمارستان منتقل کردند و بعدها نگهداری او در انفرادی هم تأیید شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در بیانیه حمایتش از اسماعیل بخشی خواستار بستن تمامی پرونده‌های قضایی برای سایر نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه شده بود.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه هشدار داده بود که اگر اعتراضات کارگری ادامه یابد، قوه قضائیه فعالان کارگری را تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد. اعتراضات اما ادامه یافت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سندیکا

    آزادی بی قید وشرط رضا شهابی وحسن سعیدی ازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و کیوان مهتدی وامیرعباس آزرم وند ورهام یگانه ازفعالین مدنی وکارگری که شب گذشته توسط عوامل امنیتی بازداشت شده بودند را به جامعه کارگری ومدنی کشور تبریک میگوییم . با امید به آزادی تمامی فعالین کارگری ، معلمین ودانشجویان دربند تماس باسندیکا

  • سندیکا

    رضا شهابی و حسن سعیدی ازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحد وسه فعال کارگری که شب گذشته بازداشت شده بودند دقایقی قبل همگی آزاد شدند . آزادی بازداشت شدگان کارگری را به جامعه کارگری شادباش میگوییم . به امید آزادی همه ی معلمان وکارگران ودانشجویان دربند.