ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژولیت بینوش رئیس هیأت داوران برلیناله شد

۲۰ سال پیش بازیگر سرشناس فرانسوی به خاطر بازی در فیلم «بیمار انگلیسی» خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را به دست آورد. او اکنون در نقش دیگری به برلین بازمی‌گردد.

۲۰ سال پیش ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی به خاطر بازی در فیلم «بیمار انگلیسی» ساخته آنتونی مینگلا خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را به دست آورد. اکنون او رئیس هیأت داوران برلیناله شده است.

ژولیت بینوش رئیس هیأت داوران برلیناله شد (عکس: آرشیو)

دیتر کوسلیک، مدیر جشنواره فیلم برلین در یک نشست خبری که سه‌شنبه ۱۱ دسامبر/ ۲۰ آذر در برلین برگزار شد، ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی را به عنوان رئیس هیأت داوران برلیناله معرفی کرد. کوسلیک گفت:

«او اولین بازیگر زن سینمای اروپاست که در سه جشنواره فیلم کن، برلیناله و ونیز جوایزی به دست آورده. در سال آینده ژولیت بینوش ریاست هیأت داوران برلیناله را به عهده خواهد گرفت. او به برلیناله بسیار علاقه دارد و من هم بسیار خوشحالم که در چنین مقام مهمی به جشنواره برلین بازمی‌گردد.»

بینوش در سال ۱۹۹۷ به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «بیمار انگلیسی» خرس نقره‌ای برلیناله را از آن خود کرد. در همان سال او به خاطر همین فیلم برنده جایزه اسکار شد.

ژولیت بینوش (متولد ۹ مارس ۱۹۶۴ در پاریس) با بازی در فیلم «قرار ملاقات» ساخته آندره تشینه در فرانسه به شهرت رسید و با بازی در فیلم «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی» به کارگردانی فیلیپ کافمن در سطح جهان به عنوان بازیگری توانا مطرح شد. بازی در فیلم «سه رنگ: آبی» ‌ (۱۹۹۳) ساخته کریشتوف کیشلوفسکی جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره ونیز را نصیب او کرد و به خاطر بازی در کمدی رمانتیک «شکلات» (۲۰۰۰) ساخته لاسه هالستروم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. بینوش در سال ۲۰۱۰ نیز برای «کپی برابر اصل» ساخته عباس کیارستمی برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد. به این ترتیب او نخستین بازیگر زن سینمای اروپاست که جوایز هر سه جشنواره مهم اروپایی را به دست آورده.

بینوش در سال ۲۰۰۸ در فیلم «شیرین» ساخته عباس کیارستمی هم بازی کرده است. او در این فیلم با روسری مقابل دوربین ظاهر می‌شود. منتقد نشریه ورایتی در آن زمان به مناسبت نمایش این فیلم در جشنواره فیلم ونیز نوشته بود:

«ژولیت بینوش بدون کمترین آرایش و در حالی که سر خود را با یک روسری معمولی پوشانده است، تقریبا ایرانی‌تر از تمام ایرانی‌های فیلم به نظر می‌رسد.»

با این‌حال بسیاری هم بر او خرده گرفتند. بینوش در پاسخ گفته بود که برای همدلی و همدردی با زنان ایرانی روسری به سر کرده است.

بینوش آخرین بار در ۲۰۱۵ با فیلم «هیچ‌کس شب را نمی‌خواهد» به کارگردانی ایزابل کوشِت در برلیناله حضور داشت که فیلم افتتاحیه جشنواره بود. او به‌تازگی در فیلم علمی تخیلی «غیرداستانی» به کارگردانی اولیویه آسایاس بازی کرده.

شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین هفتم فوریه ۲۰۱۹ با فیلم «محبت غریبه‌ها» به کارگردانی لونه شرفیگ فیلمساز دانمارکی آغاز می‌شود.

سال گذشته توم تیکور کارگردان آلمانی رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین بود و "به من دست نزن" به کارگردانی آدینا پینتیلی فیلمساز رومانیایی برنده جایزه خرس طلای بهترین فیلم این جشنواره معتبر سینمایی شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تازیانه

    ترکیه هم کشوره بدی نیست چون محمد در اون کشور به دنیا اومد و با یک همایی ازدواج کرد !