ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار آمریکا به ترکیه در مورد حمله به کردهای سوریه

اردوغان از حمله جدید دیگری به کردها در شمال سوریه خبر داده بود. پنتاگون می‌گوید این حمله غیرقابل قبول است زیرا نیروهای آمریکایی می توانند در آن‌جا بمانند.

در حالی که اردوغان از حمله تازه‌ای به کردهای سوریه خبر داده بود، وزارت دفاع آمریکا نسبت به هرگونه حمله‌ای به کردها در شمال سوریه هشدار داد. «یگان‌های مدافع خلق» می‌گویند هر عملیات ترکیه در این منطقه، در جنگ علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) تأثیر می‌گذارد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، اعلام کرده که ارتش این کشور در چند روز آینده یک عملیات نظامی در شرق فرات انجام خواهد داد.

شن روبرتسون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن گفت: «هر گونه اقدام نظامی یک‌جانبه در شمال شرق سوریه، به‌ویژه در منطقه‌ای که ممکن است نیروهای ایالات متحده حضور داشته باشند، نگران‌کننده است.»

او هرگونه اقدامی از این دست را «غیرقابل قبول» خواند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، روز گذشته، چهارشنبه ۱۲ دسامبر / ۲۱ آذر اعلام کرد که ارتش ترکیه در نظر دارد که در چند روز آینده یک عملیات نظامی در شرق فرات انجام دهد اما نیروهای آمریکایی را هدف قرار نمی‌دهد.

اردوغان گفت: «ما اعلام و تأیید کردیم که عملیاتی را در چند روز آینده برای پاکسازی شرق فرات از سازمان تروریستی جدایی‌طلب انجام خواهیم داد.»

ترکیه نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» را که متشکل از شبه‌نظامیان کرد است یک سازمان تروریستی می‌شناسد و می‌گوید این گروه بازوی راست حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است که در ترکیه سال‌هاست با دولت این کشور در جنگ است و آنکارا فعالیت آن را ممنوع اعلام کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه گفت ۸۰ تا ۸۵ درصد مردم ساکن منبج عرب هستند اما این شهر در دست «سازمان‌های تروریستی» است و «آمریکا قادر نیست تروریست‌ها را از آن‌جا خارج کند، در حالی‌که ما قصد داریم آن‌ها را بیرون کنیم.»

«یگان‌های مدافع خلق» در واکنش به سخنان اردوغان اعلام کردند که هر عملیات ترکیه در این منطقه، در جنگ علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) تأثیر می‌گذارد.

«یگان‌های مدافع خلق» اصلی‌ترین گروه در بین «نیروهای دموکراتیک سوریه» است که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند و در جنگ با داعش در شمال شرق سوریه نقش فعالی دارند.

از آغاز ماه سپتامبر سال جاری «نیروهای دموکراتیک سوریه» که متشکل از کردها و عرب‌ها هستند، با حمایت ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا عملیاتی را برای نابودی نیروهای داعش در اطراف دیرالزور در طول مرز با عراق شروع کردند.

شورای اجرایی دولت خودمختار در شمال و شرق سوریه نیز در واکنش به سخنان اردوغان از دولت سوریه خواست تا در برابر این تهدید‌ها رسماً موضع‌گیری کند.

این شورا در بیانیه‌ای گفته است که هدف اردوغان نه شمال و شرق سوریه که تمامیت ارضی این کشور است و به طولانی‌تر شدن عمر داعش کمک می‌کند.

شورای اجرایی دولت خودمختار در شمال و شرق سوریه از جامعه جهانی، از جمله سازمان ملل و ائتلاف جهانی علیه داعش خواسته است تا به دلیل آن‌چه نقض قوانین بین‌المللی نامیده، در برابر طرح‌های خصمانه اردوغان موضع بگیرند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.