ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: موجودیت ایران در خطر است

وزیر خارجه ایران مخالفان «تعامل با غرب» را متهم کرد که غرب را مرکز جهان می‌پندارند. او هشدار داد که همه در «یک کشتی» نشسته‌اند.

وزیر خارجه ایران در سخنانی که در چهارمین کنگره حزب ندای ایران در تهران ایراد کرد، مخالفان «تعامل با غرب» را متهم کرد که غرب را مرکز جهان می‌پندارند. محمد جواد ظریف، هشدار داد که صرف‌نظر از اختلافات جناحی، امروز موجودیت ایران در خطر است. همزمان خطیبان جمعه تهران و مشهد از سیاست‌های دولت انتقاد کردند. کاظم صدیقی گفت عده‌ای چنان «تحقیر وجودشان را پر کرده» که در انتظار باج دادن به غرب‌اند. بحث همچنان بر سر مذاکره با آمریکاست.

جمعه ۲۳ آذر، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در چهارمین کنگره حزب «ندای ایران» در برج میلاد در تهران

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که مرداد سال جاری در حسینیه خمینی ایراد کرد، با اشاره به توافق هسته‌ای با صراحت اعلام کرد که برجام اشتباه بوده و او نیز در این اشتباه سهیم است اما مسئولان هم از خطوط قرمزی که او تعیین کرده بوده عبور کرده‌اند:

«برجام نمونه‌ واضح مسئله [مذاکره با آمریکا] بود، تازه بنده خیلی سخت‌گیری می‌کردم. البته خطوط قرمزی هم که مشخص کردیم رعایت نشد. امام مذاکره با آمریکا را ممنوع کرد و من هم ممنوع می‌کنم. هر وقت [جمهوری اسلامی] به آن اقتداری برسد که فشار و هوچی‌گری آمریکا رویش تأثیری نگذارد، می‌تواند با آمریکا مذاکره کند.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرده که آمریکا تاکنون دست‌کم ۱۱ بار درخواست مذاکره با ایران را با مسئولان جمهوری اسلامی مطرح کرده است. جمعه ۲۳ آذر چهارمین کنگره خود را برگزار کرد. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در سخنانی در کنگره حزب ندای ایرانیان دلواپسان و مخالفان مذاکره با غرب را متهم کرد که غرب را مرکز جهان می‌بینند:

«بزرگترین مخالفان تعامل با غرب، غرب را مرکز جهان می‌بینند و برای همین هم خودشان را با ذهنیت غرب تعیین می‌کنند اما تحول عمده‌ای در دنیا اتفاق افتاده است که ما باید این تحول را بشناسیم و آن تحول این است که دنیای امروز ما دنیای پساغربی است.»

حزب ندای ایرانیان از مرداد ۹۳ فعالیت خود را در حلقه‌ای از اصلاح‌طلبان و دیپلمات‌‌های نزدیک به محمد خاتمی آغاز کرده است.

ظریف در بخش دیگری از سخنانش در کنگره حزب ندای ایرانیان تلویحاً خامنه‌ای و حلقه دلواپسان را متهم به همسویی با آمریکا کرد:

«آمریکا نمی‌تواند خواسته‌های خود را اجرا کند به شرطی که ما همه چیز را در آمریکا نبینیم و همه نگاهمان را در آمریکا متمرکز نکنیم و خیال نکنیم هر چیز در این کشور اتفاق می‌افتد، یک سر آن در آمریکا است.»

 وزیر خارجه ایران در انتقاد از رسانه‌های ولی‌فقیه با اشاره به سخنان وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه موشکی ایران گفت:

«چرا وقتی آقای پمپئو در شورای امنیت می‌گوید ما در قطعنامه ۱۹۲۹ چه چیز را از دست داده‌ایم، آن را تیتر نمی‌کنید و چرا نمی‌گویید این مردم این امکان را از آمریکا گرفتند؟ به خاطر اینکه در جاهایی که هنوز ذهنیت ضدیت با آمریکا دارد و ضدیت با آمریکا بلندترین صدا را دارد، باورشان نشده است که آمریکا را می‌توان شکست داد.»

ظریف رسانه‌های ولی‌فقیه و دلواپسان را متهم کرد که حرف‌های رئیس جمهوری آمریکا را در داخل تکرار می‌کنند:

«ما باید خودمان این مردم را باور کنیم و مردم هم اجازه ندادند که امیدشان به آینده و اطمینانشان از شرایط بهتر را چه ترامپ و چه کسانی که بر اساس اشتباه محاسبه در داخل حرف ترامپ را تکرار می‌کنند، غرور مردم ما را بشکنند.»

ظریف هشدار داد که موجودیت ایران در خطر است:

«بپذیریم منافع ملی جناحی نیست و همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم. آنهایی که با ما بد هستند، اصلا توجهی به این ندارند که چه کسی رئیس جمهوری است و چه کسی وزیر و چه کسی نماینده است. امروز موجودیتی به نام ایران و کشوری با عرض و طول توانمندی منابع و موقعیت جغرافیایی و توان انسانی ایران هدف است.»

همزمان با این سخنان احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و کاظم صدیقی، امام جمعه تهران و همینطور حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تریبون نماز جمعه از سیاست‌های رسانه‌ای دولت روحانی، حجاب و لوایح مبارزه با پولشویی انتقاد کردند.  صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران گفت:

«گروهی چشمشان به بیرون است و تحقیر چنان وجودشان را پر کرده که همچنان در انتظار باج دادن و عقب‌نشینی کردن هستند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    این جمله که ظریف گفته "مخالفان «تعامل با غرب» را متهم کرد که غرب را مرکز جهان می‌پندارند" چه معنی داره؟ معترضه است؟ بی معنی است؟ متناقض است؟ چرا میترسه ساده حرف بزنه؟

  • چوبین

    منم دوست دارم اون مامان خالقها که ما رو در این دنیا خلق کردن در آغوش بگیرم ظریف جان . داریم در مورد مرگ و زندکی کل هستی صحبت میکنیم پس باید جدی تر بگیرم !

  • معصومه

    آقا/خانم، چرا تيتر غير واقعى زده ايد؟! ظريف نگفته "موجوديت ايران" در خطر است؛ گفته اين موجوديت "هدف است". لطفاً تصحيح كنيد.

  • بی وطن

    چهل ساله که انرژی منابع نیرو عمر این مملکت بی صاحب و در راه افکار پوشالی خودتون به هدر داده و می دهید .مردم مسلمان جهان ،ملت مسلمان ، جهان اسلام ،فلسطین ،اخه یکی نیست به این احمقا بگه اخه ملت مسلمان که شما ازشون دم می زنید اصلا ما شیعها رو مسلمان نمی دونن والا مارو بیشتر از کافرا دشمن خودشون می دونن ،نمونش همین مردم بوسنی و چچن که سالیان سال براشون گریه کردیم با چهارتا تبلیغ ساده غرب اومدن تو سوریه جوانان ایران رو نکشتن یا همین فلسطین که چهل ساله شده هم وغمتون به خدا اگه یه روز یه کشور بشه طرف عربستان رو می گیره واسه عربستان در جنگ با ایران کمک نظامی می کنه ،درستش هم همینه اخه اصلا مارو جزو خودشون نمی دونناین عربهااخه شیعه کجا اونا کجا ،،اخه تا کی باید تاوان اوسقولی شمارو مردم ایران باید پس بده،اخه مارو چه به اسراییل من نمیفهمم والا عربها شیعه رو بیشتر یهودی می دونن تا مسلمان ،حداقل تو اسراییل یه ایرانی رییس جمهور شده ،اخه چه خیری از دنیای عرب دیدیم که جان و مال این مملکتو گذاشتین در راه فلسطین دنیا داره از سرمایه یهودیا واسه ابادی کشورشون استفاده می کنه اخه مردم ایران رو چه به دشمنی با اسراییل ،اخه چرا دست از افکار بیمار گونتون بر نمی دارید، بهشت شما همون جاست زیر پاتون ایران ،سرزمین اجدادتون خون ابرو سرمایه منافع همه چیز این مملکت و گذاشتین در راه ملت مسلمان والا اگه مملت مسلمان دستش به سرش برسه ایران رو با خاک یکسان می کنه نمونش رو با داعش دیدیم

  • Reza

    نیرنگ باز تر از حکومت اسلامی شیعه در دنیا وجود نداره... برای غارت و کشتار از آمریکا برای عوامفریبی چهار دهه بعنوان ابزار استفاده کرده و میکنند، در حالیکه اسناد منتشر شده از سوی سازمان جاسوسی آمریکا حاکی از آنست که خمینی از همان ابتدا با آمریکا مذاکره نهانی داشته ست و هم اکنون نیز این مذاکرات ادامه دارد لابی گری گروه های مختلف اسلامی در نیویورک و واشینگتن زبانزد دنیا و مردمان آزاده ست.

  • فرزاد

    موجودیت ایران در خطر است به این دلیل که شما (نظام جمهوری اسلامی) ایران را سپر بلای خود کرده‌اید. سالهاست که انتخابات آزاد از این کشور رخت بر بسته، حکومتی با استبداد دینی بر سر کار آمده که به خدا هم جوابگو نیست. کافی است خامنه‌ای کنار برود. روحانی انتخاباتی زود هنگام با شرکت تمام جناحها و اپوزیسیون برگزار کند. آنموقع خواهید دید که موجودیت ایران نه تنها در خطر نیست بلکه شکوفایی و رشد و آبادانی به کشور باز خواهد گشت. اما شما چنین کاری نخواهید کرد. چون خیانتها و جنایتهای شما راه برگشت را بر شما بسته است. این همان راه بی بازگشتی است که تمام دیکتاتورها در آن می‌افتند. زمانی احمدی نژاد گفت قطار ما بی ترمز است، او که مهره یک کشور دیگر است بخوبی می دانست چه می گوید. ایران را سپر بلای خود نکنید. کنار بروید و کشورمان را نابود نسازید. تا بحال هر چه خیانت کردید بس است. کسانی که دستانشان به خون مردم ایران آغشته نشده کنار بکشند و شرایط را برای جنایتکاران سخت کنند تا مردم راحتتر بتوانند خادمان خیانت پیشه خود را تنبیه کرده و به زیر بکشند.