ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره جنوبی در ماه نوامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است

عدم خرید نفت ایران از سوی کره جنوبی به دلیل در جریان بودن مذاکرات برای عقد قراردادهای جدید عنوان شده. روندی که انتظار می‌رود از اواخر ماه ژانویه یا فوریه از سر گرفته شود.

سئول برای سومین ماه متولی در ماه نوامبر هیچ نفتی از ایران نخریده است. منابع خبری در حوزه صنعت اما می‌گوید انتظار می‌رود صدور نفت ایران به کره جنوبی از اواخر ماه ژانویه یا فوریه از سر گرفته شود.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود آنکه کره جنوبی موقتا از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران معاف شده، اما در طول سه ماه گذشته هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است.

کره جنوبی و هفت کشور دیگر (چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، تایوان و ترکیه) در اوایل ماه نوامبر به طور موقت از تحریم‌هایی که ایالات متحده به دلیل برنامه‌های هسته‌ای تهران علیه ایران اعمال می‌کند، معاف شدند.

عدم خرید نفت ایران از سوی کره جنوبی اما به دلیل در جریان بودن مذاکرات برای عقد قراردادهای جدید عنوان شده است و منابع خبری در حوزه صنعت گفته‌اند که انتظار می‌رود ورود نفت ایران به کره جنوبی از اواخر ماه ژانویه یا فوریه از سر گرفته شود.

کره جنوبی به طور معمول یکی از مشتریان اصلی نفت ایران در آسیاست. با وجود آنکه مشخص نیست پس از تحریم‌ها تا چه میزان خرید نفت ایران برای این کشور مجاز شمرده شده است، اما منابع آگاه گفته‌اند میزان خرید می‌تواند تا ۲۰۰ هزار بشکه -عمدتا نفت بسیار سبک- باشد که برای تهیه مواد سوختی مانند نفتا و گازوئیل استفاده می‌شود.

اما با توجه به تحریم‌ها و کاهش ذخیره نفت سبک ایران و افزایش تقاضای داخلی برای این محصول، خریداران کره جنوبی در جست‌و‌جوی فروشندگان جایگزین از جمله قطر هستند.

کره جنوبی در ماه نوامبر در مجموع ۱۲.۷۱ میلیون تن نفت خام وارد کرده که میزان وارداتش نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۲.۵۹ میلیون تن)، ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.