ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در خواست رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: وزارت خارجه و اطلاعات به موضوع توهین به ایرانیان در گرجستان ورود کنند

در هفته‌های اخیر مأموران در مبادی ورودی گرجستان از ورود بیش از ۲۰۰ شهروند ایرانی به این کشور جلوگیری کرده‌اند. رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران می‌گوید بی احترامی به گردشگران ایرانی در گرجستان، موضوعی است که وزارت امور خارجه و اطلاعات باید به آن ورود کنند.

در هفته‌های اخیر مأموران در مبادی ورودی گرجستان از ورود بیش از ۲۰۰ شهروند ایرانی به این کشور جلوگیری کرده‌اند. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران می‌گوید بی احترامی به گردشگران ایرانی در گرجستان، موضوعی است که وزارت امور خارجه و اطلاعات باید به آن ورود کنند.

در هفته‌های اخیر مأموران در مبادی ورودی گرجستان از ورود بیش از ۲۰۰ شهروند ایرانی به این کشور جلوگیری کرده‌اند.

حشمت الله فلاحت پیشه، یکشنبه، ۲۵ آذر، با اشاره به گزارش‌هایی که درباره رفتار توهین آمیز ماموران فرودگاه گرجستان با ایرانیان و دیپورت آنها منتشر شده گفته: «برخی از ایرانیان مزدور از به فروش رساندن، شان و جایگاه ایرانیان و هموطنان در گرجستان سود می‌برند و این موضوعی است که به آن توجه نمی‌شود.»

او گفته: «برخی از ایرانی‌ها زمانی که امکانی ایجاد شود برای اینکه مناسبات خاصی در رابطه با کشورهای خارجی شکل بگیرد، در این شرایط‌شان، جایگاه، شرافت و ناموس ایرانی را به تاراج می‌برند و سوءاستفاده می‌کنند؛ در گرجستان هم این چنین مواردی واقعا وجود دارد.»

او گفته همان کاری که در دبی در گذشته صورت گرفت، اکنون هم در گرجستان و در بعضی از کشورهای اروپایی صورت گرفته است.

فلاحت پیشه همچنین به موضوع لغو ویزای ایرانیان در صربستان اشاره کرده که به دنبال ورود هزاران پناهجوی ایرانی به این کشور صورت گرفته است.

جمعی از ایرانیانی که در هفته‌های اخیر از گرجستان دیپورت شده بودند، ۱۹ آذرماه، مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کرده و با سفیر این کشور گفت وگو کردند.

۲۲ آذر، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به فراخوانده شدن سفیر گرجستان به وزارت امور خارجه در اواخر هفته گذشته، از انتقال نگرانی‌های تهران نسبت به برخورد با اتباعش از طریق سفیر گرجستان به مسئولان این کشور خبر داد و تأکید کرد که علت دیپورت شدن اتباع ایران هر چه که بوده توجیهی بر انجام رفتار‌های غیرمعمول و نامتعارف نمی‌شود.قاسمی همچنین تصریح کرد که

وزارت خارجه ایران اظهار امیدواری کرده بود که دولت گرجستان ظرف چند روز آینده دلایل چنین رفتار‌هایی را ارائه کند.

در هفته‌های اخیر مأموران در مبادی ورودی گرجستان از ورود بیش از ۲۰۰ شهروند ایرانی به این کشور جلوگیری کرده‌اند. یکشنبه ۱۱ آذر خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داده بودند که از ورود ۱۸ شهروند ایرانی که با پرواز قشم‌ایر به تفلیس رفته بودند، جلوگیری شده است.

خبرگزاری فارس گزارش داده بود که افسران پلیس گرجستان برخی از مسافران را در صف نشان می‌کنند، آن‌ها را به اتاق بازجویی می‌برند و بدون بررسی مدارک آن‌ها، این مسافران را به ایران دیپورت می‌کنند.

شهروندان ایرانی برای سفر به گرجستان به ویزا نیاز ندارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.