ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژن خوب: دعوا بر سر دامادهای دو جناح

شهروندان به انتصاب داماد روحانی به سمت معاون وزیر صمت به جای یک مدیر زن معترض‌اند. دفاع وزیر صمت از این انتصاب همزمان شد با روشنگری درباره انتصاب داماد احمد خاتمی در سازمان برنامه.

وزیر صنعت معدن و تجارت ۲۳ آذر در احکامی جداگانه، مدیران و معاونان جدید این وزارتخانه را منصوب کرد. در آن میان انتصاب کامبیز مهدی‌زاده داماد حسن روحانی به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی سبب اعتراض گروهی از شهروندان ایرانی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی شد. رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفته بود حکم انتصاب داماد روحانی باطل شده، اما وزیر صمت اکنون می‌گوید صالح‌تر از داماد روحانی دشوار بتوان یافت. همزمان، انتصاب داماد سید احمد خاتمی در سازمان برنامه و بودجه نیز تأیید شده. خاتمی اما اعلام کرده که این انتصاب به او ربط ندارد. بعد از دعوا بر سر رانت‌خواری آقازاده‌ها اکنون دایره گسترش پیدا کرده و دامادها را هم در بر گرفته است.

حسن روحانی، دامادش و وزیر صمت در دولت او

رضا رحمانی، وزیر صنعت معدن و تجارت دوشنبه ۲۶ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به منتقدان که او را به خوش‌خدمتی به روحانی متهم کرده بودند، گفت:

 «داماد رییس جمهوری یک نیروی جوان و نخبه است. آنها که درباره این انتصاب تردید داشتند، وقتی سوابق او را دیدند به ما تبریک گفتند. قطعاً اگر هر کسی سوابق او را ببیند، آن را تایید می‌کند. داماد رییس جمهور بودن فاکتور انتخاب نبوده است.»

کامبیز مهدی‌زاده که تحصیلاتش را در دانشگاه آزاد به اتمام رسانده و متولد سال ۱۳۶۴ است، سال گذشته با دختر حسن روحانی ازدواج کرده و پیش از این ازدواج سمتی در دولت نداشته است. راضیه لک، رئیس سابق سازمان زمین‌شناسی، تنها معاونِ زن وزیر صنعت بود.

گفته شده بود که روحانی از انتصاب دامادش به جای راضیه لک خشنود نیست و وزیر صمت را به خاطر این خوش‌خدمتی توبیخ کرده. رمضانعلی سبحانی‌فر، رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفته بود که روحانی دستور ابطال این حکم را داده ‌است.

رضا رحمانی اما در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت بر این انتصاب صحه گذشته و اعلام کرده که قطعی است:

«این فرد فارغ از اینکه داماد رییس جمهور روحانی باشد یا نباشد انتخاب شده است.»

 جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در اعتراض به انتصاب‌های جدید وزیر صنعت استعفا داده است.

قاسم میرزایی نیکو، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات روز دوشنبه وزیر صمت در دفاع از داماد روحانی گفته است:

«در وضعیت و شرایط خاص کشور و مشکلاتی که مردم دارند، با شنیدن این ‏نکات، هیچ چیزی جز سرخوردگی و ناامیدی به آنها دست نمی دهد. موضوع ژن خوب شرایطی دارد که باعث این اتفاقات می‌شود. باید بدون حب و بغض، جلوی این اتفاقات ‏را گرفت.»

در این بین کامبیز مهدی‌زاده داماد روحانی از سمت معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی استعفا داد. او در متن کوتاهی به وزیر صمت نوشته است:

 «اجازه می‌خواهم از خدمتتان مرخص شوم و به فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی‌ام ادامه دهم.»

همزمان، سایت‌های طرفدار دولت از انتصاب داماد سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در سازمان برنامه و بودجه خبر داده‌اند. خاتمی اما صبح دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که انتصاب داماد او هم در سمت رئیس حوزه ریاست سازمان برنامه و بوجه ربطی به او ندارد. خاتمی در این اطلاعیه گفته است با دامادهایش شرط کرده که مسئولیت زندگی‌شان با خود آن‌هاست. او در بخشی از این اطلاعیه نوشته که برای پیدا کردن شغل برای دامادش «نه تلفنی نه پیامکی نه کتبی هیچ سفارشی نداشته‌» است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.