ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار دانش‌آموز زاهدانی در آتش چراغ نفتی سوختند

استفاده از چراغ نفتی در کلاس دبستان غیردولتی دخترانه در زاهدان باعث مرگ دو دانش‌آموز و سوختگی بالای دو دانش‌آموز دیگر شد

استفاده از چراغ نفتی در کلاس درسِ یک پیش‌دبستان و دبستان غیردولتی دخترانه در زاهدان باعث مرگ دو دانش‌آموز به‌نام‌های صبا عربی و مریم نوکندی و سوختگی بالای دو دانش‌آموز دیگر به نام‌های مونا خسروپرست و یکتا میرشکار شد که حال آن‌ها وخیم اعلام شده است.

مدرسه اسوه حسنه در زاهدان طعمه حریق شد

به گزارش خبرگزاری ایسنا حادثه ساعت ۹ صبح سه‌شنبه ۲۷ آذر و در مدرسه اسوه حسنه رخ داد.  علی مرادی، مدیر روابط عمومی اداره آموزش ‌و پرورش استان سیستان و بلوچستان، علت آتش‌سوزی را استفاده از چراغ نفتی برای گرم کردن یکی از کلاس‌های درس اعلام کرد. بخشی از شهر زاهدان گاز ندارد و به همین علت در این مدرسه نیز از چراغ نفتی برای گرم کردن دانش‌آموزان استفاده می‌شد. این دانش‌آموزان بین ۳۰ تا ۶۰ درصد گرفتار سوختگی شدند و سوختگی‌ها هم بیشتر در ناحیه سر و گردن و صورت و سینه اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا این در این مرکز ۵۹ کودک حضور داشتند که به وسیله تیم‌های آتش‌نشانی به بیرون منتقل شده‌اند.

طبق گفته علی مرادی و به نقل از خبرگزاری ایرنا ملک محمد سنجرانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان به‌دنبال این حادثه و به‌منظور «همدردی با خانواده‌های داغدیده و مصدوم» از سمت خود استعفا کرده است و استعفای او در حال بررسی است.

او همچنین خبر از صدور دستور بازداشت مدیر و مربی آموزشی مدرسه حادثه دیده زاهدان از سوی دادستان عمومی و انقلاب زاهدان داد:

«به گفته حجت الاسلام موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان هم اینک معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند و با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده است و در این رابطه دستور بازداشت آنان صادر شده است».

پیش از این نیز حوادث مشابه دیگری در شهرهای ایران رخ داده است. ۱۵ آذرماه ۱۳۹۱ نیز بخاری یک کلاس ۳۷ نفره در مدرسه شین‌آباد در پیرانشهر آتش گرفت. دو تن از این دانش آموزان به نام‌های “سیران یگانه” و “سارینا رسول‌زاده” جان باختند و  زیبایی و کودکی ۱۲ دانش‌آموز را در شعله‌های آتش سوخت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.