ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گاج کارگران را گروگان گرفت: مشق شب برگردد تا کارگران اخراج نشوند

بیش از ۵۰۰ کارگر گاج طی دو ماه گذشته اخراج شدند. مدیر موسسه خواستار لغو دستورالعمل ممنوعیت همکاری مدارس با ناشران کتاب‌های کمک آموزشی برای جلوگیری از اخراج کارگران شد.

یک ناشر کتاب‌های کمک آموزشی و کنکوری ۵۰۰ کارگر را اخراج کرده است. مدیر این موسسه وزارت آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی را عامل اخراج کارگران خواند.

تبلیغات موسسه آموزشی گاج

کارگران گروه آموزشی جوکار (گاج) از اخراج و بیکاری بیش از ۵۰۰ تن از همکاران خود خبر دادند. به گفته کارگران، مدیران این موسسه که کتاب‌های کمک درسی و کنکوری منتشر می‌کند، در آبان ۱۵۰ کارگر و در آذر ۴۰۰ کارگر را اخراج کرده است.

ابوالفضل جوکار قهرودی، مدیر این موسسه اخراج کارگران را تائید کرد اما گفت شمار کارگران «تعدیل شده» ۲۵۵ تن است و بسیاری از آنها «کارگر فصلی بودند».

او سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش را «پاسخگوی تعدیل نیرو» دانست و گفت که این موسسه چاره‌ای غیر از تعدیل نیرو ندارد.

جوکار که هفته قبل به قم رفته و توانسته بود شماری از مراجع مذهبی را در مخالفت با«حذف مشق شب» با خود همراه کند، دستور العمل وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت همکاری مدارس با بخش خصوصی که کتاب کمک آموزشی تولید می‌کند، را یکی از دلایل تعدیل نیرو عنوان کرد.

او رویکرد آموزش و پرورش را «شکاف با بخش خصوصی» نامید و گفت: با این سیاست وزارت آموزش و پرورش «کارمان را از دست می‌دهیم».

جوکار افزایش قیمت کاغذ را یکی دیگر از دلایل اخراج کارگران برشمرد و گفت: « قیمت کاغذ نسبت به سال گذشته همین موقع رشدِ سه تا چهار برابری داشته است اما ناشران اجازه افزایش قیمت ندارند».

او وزارت صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی را مسئول این وضعیت دانست و گفت که در دیدار با مراجع مذهبی به آنها گفتیم « اگر مشکل تامین کاغذ حل نشود مجبور به تعدیل تعداد بیشتری از نیروها هستیم».

او «دست کشیدن وزارت آموزش و پرورش از سیاست‌های انقباضی» و «تخصیص ارز به صورت مستقیم به ناشران» را تنها راه جلوگیری از اخراج کارگران دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.