ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سونامی مرگبار در اندونزی ده‌ها کشته برجای گذاشت

تاکنون ۲۲۲ نفر کشته شده‌اند و صدها نفر زخمی شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود تعداد آسیب‌دیدگان افزایش پیدا کند.

یک سونامی مرگبار در نزدیکی تنگه سوندا در اندونزی حداقل ۲۲۲ کشته برجای گذاشته است. مقامات اندونزی می گویند ۷۴۵ نفر زخمی و ۳۰ نفر هم ناپدید شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود تعداد کشته و زخمی‌شدگان افزایش پیدا کند. کانون اصلی این حادثه در مناطق پاندگلانگ، لامپانگ جنوبی و سرانگ است.

دلیل وقوع این سونامی فوران آتشفشان کراکاتوا است که باعث وقوع زمین لرزه در دریا شده و به دنبال آن امواج سهمگین به مناطق مسکونی هجوم برده است. این حادثه در تاریکی شب روی داده است. تنگه سوندا میان دو جزیره جاوه در شرق و سوماترا در غرب اندونزی واقع است و دریای جاوه در اقیانوس آرام را به اقیانوس هند متصل می‌کند.

تصاویر منتشر خودروهای واژگون شده و خیابان‌های سیل زد را نشان می دهد. به صدها خانه آسیب رسیده است.

در اواخر سپتامبر گذشته، حدود دو هزار نفر در یک سونامی ناشی از زلزله‌‌ای به بزرگی ۷.۵ در یک شهر ساحلی اندونزی کشته شدند. ارتفاع امواج ناشی از سونامی در پالو در جزیره سولاوسی به بیش از سه متر رسیده بود.

آخرین بار  روز جمعه ۲۸ سپتامبر زلزله و سونامی در اندونزی روی داد که بر اثر آن ۸۴۰ نفر کشته و هزاران نفر بی‌خانمان شدند.

وقوع زلزله، آتشفشان و سونامی به دلیل موقعیت جغرافیایی اندونزی در این کشور بسیار شایع است.

در دسامبر ۲۰۰۴ هم زلزله‌ای به بزرگی ۹,۱ ریشتر، در جزیره سوماترا روی داد که به سونامی‌ انجامید و در پی آن ۲۳۰ هزار نقر در چندین کشور جان باختند. اخیرا یک زلزله قوی دیکر در لومبوک به مرگ ۵۰۵ نفر انجامید.

اندونزی بیش از ۱۷ هزار جزیره دارد و ۲۶۰ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. وضعیت جاده و حمل و نقل در بسیاری از مناطق آن ضعیف است و دسترسی به مناطق زلزله‌زده را مشکل می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.