ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پژوهشگر ایرانی در بریتانیا به‌خاطر کلاهبرداری به چهار سال حبس محکوم شد

پژوهشگر ایرانی از صندوق‌های تحقیقاتی بریتانیایی و اروپایی کلاهبرداری کرده. او در حال ساخت خانه‌ای با ارزش ۹۰۰ هزار پوند در تهران بود و مازاراتی سوار می‌شد.

یک پژوهشگر ایرانی در زمینه انرژی‌های سبز با کلاهبرداری از موسسات تحقیقاتی اتحادیه اروپا و بریتانیا یک میلیون پوند به جیب زد. احسان عبدی جالبی دو سال پیش در حالی که قصد سفر به ایران را داشت دستگیر شد. او در دادگاهی که اخیراً برگزار شده به چهار سال حبس محکوم شده.

احسان عبدی جالبی در زمینه توربین‌های بادی پژوهش می‌کرد

به گزارش روزنامه‌ انگلیسی «دیلی میل»، دادگاه عبدی جالبی، پس از ماه‌ها تحقیقات گسترده بر فعالیت‌های مالی این پژوهشگر برگزار شد. در طی تحقیقات معلوم شد که این پژوهشگر ۳۷ ساله در حال ساخت خانه‌ای با ارزش ۹۰۰ هزار پوند در تهران است و مازاراتی سوار می‌شود.

عبدی جالبی پژوهشگر برجسته‌ای در حوزه انرژی‌های سبز بوده؛ او‌ در زمینه توربین‌های بادی تخصص داشته و در سال ۲۰۰۶ یک شرکت فن‌آوری در این زمینه به ثبت رسانده بود. شرکت‌ او حدوداً ۳ میلیون پوند بودجه از اتحادیه اروپا و دولت انگلیس دریافت کرده است.

تحقیقات کارآگاهان انگلیسی نشان می‌دهد که عبدی جالبی برای دریافت ۲.۵ میلیون پوند بودجه از سازمان‌های تحقیقاتی بریتانیا در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر، اقدام به فاکتورسازی و دستکاری اسناد کرده بود. به این ترتیب با دروغ گفتن به موسسات درباره هزینه‌های پروژه، توانست بودجه‌های بیشتری دریافت کند و از این میزان یک میلیون پوند را برای خودش بردارد.

دادستان پرونده عبدی جالبی گفت که کلاهبرداری او یک فرایند مستمر و طولانی‌مدت بوده، و اگر او در فرودگاه دستگیر نمی‌شد امکان داشت کلاهبرداری او تا مدتها ادامه پیدا کند بی آنکه کسی متوجه آن شود.

احسان عبدی جالبی دو سال پیش ۱۰۰ هزار پوند در جعبه شکلات جاسازی کرده بود و قصد داشت این پول را همراه با خود به تهران منتقل کند. اما ماموران گمرک فرودگاه این پول را کشف کردند. دستگیری در فرودگاه باعث شد تحقیقات متعاقب بر روی فعالیت‌های مالی او صورت بگیرد.

کارآگاهان در طی مدت ۱۸ ماه بررسی و تحقیقات بر روی فعالیتهای مالی سال‌های گذشته عبدی جالبی، متوجه موارد متعدد دستکاری در صورت‌حساب‌ها و سندسازی از سوی او شدند.

عبدی جالبی در دو سال گذشته امکان سفر به ایران و بازدید از خانواده اش را نداشت. علاوه بر تحمل چهار سال زندان او از سمت خود، به عنوان پژوهشگر کالج چرجیل در کمبریج، اخراج شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • إيراني غيور

    فكر كرده اونجا هم مثل ايرانه در ضمن فاميلاشم همه رو برده تو همون دانشگاه حتما بورييه هم بهشون داده. يه سرچ كنيد علاوه بر احسان عبدي جالبي ، ٢نفر ديگه هم تو همون دپارتمان هستن به ناميتين سلمان عبدي جالبي و مجتبي عبدي جالبي. واقعا متأسف شدم .

  • سهیل بشردوست

    باید در قطعه نام آوران دفن بشه بعد از مرگش...