ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگ لفظی ترکیه و اسراییل: ترکیه نتانیاهو را قاتل خونسرد خواند

ترکیه اسراییل را به تصرف غیرقانونی سرزمین فلسطین و نتانیاهو ترکیه را به کشتار کردها متهم می‌کند.

اسراییل و ترکیه در جنگ لفظی تازه‌ای در شبکه‌های اجتماعی راه انداخته‌اند. اختلافات آنها بر سر مجموعه‌ای از موضوعات است که روابط دو کشور را پرتنش کرده است.

ترکیه اسراییل را به تصرف غیرقانونی سرزمین فلسطین و نتانیاهو ترکیه را به نسل کشی کردها متهم می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه، مولود چاووش اوغلو  روز یکشنبه ۲۳ دسامبر، در توییتی بنیامین نتانیاهو را «قاتل خونسرد دوران مدرن» نامیده و گفته که او مسوول کشتار فلسطینیان بی‌گناه است.

ارتباط ترکیه و اسراییل در طول سال گذشته بر سر مسایل مختلفی پر تنش بوده که از جمله آنها تصویب قانون جنجالی ملت یهود در پارلمان اسراییل است.

نتانیاهو هم گفته رجب طیب اردوغان نباید درباره اسراییل حرف بزند. اردوغان روز شنبه خطاب به جوانان ترکیه گفته بود که «دشمنی را که شکست دادید، نزنید، شما مثل یهودی‌های اسراییل نیستید.»

نتانیاهو گفته که اردوغان شمال قبرس را تصرف کرده و ارتش این کشور زنان و کودکان کرد را در روستاهای داخل و خارج ترکیه قتل‌عام می کنند.

ابراهیم کالین، سخنگوی اردوغان هم به نتانیاهو زخم زبان زده که باید به جای اینکه به اردوغان بگوید حقیقت را درباره اسراییل کتمان کند، به تصرف سرزمین‌های فلسطین و ظلم به مردم این کشور پایان دهد.

کالین روز یکشنبه در توییتی گفته: «استفاده از کردها به عنوان ابزاری برای شرمنده کردن اردوغان، به کاستن از مشکلات داخلی نتانیاهو کمکی نمی‌کند.»

روز ۱۴ دسامبر، اردوغان با اشاره به هولوکاست گفته بود که فلسطینی‌ها تحت فشار و خشونت و سیاست‌های ارعاب‌گری هستند که دست‌کمی از فشارهایی که به در جریان جنگ جهانی دوم به یهودیان آمد ندارد.

از زمانی که آنکارا در ماه می سفیر اسراییل را به دلیل کشتار معترضان در منطقه حائل نوار غزه اخراج کرد، روابط دو کشور تیره و تار شده است. اردوغان که خود را قهرمان مردم فلسطین می‌داند در ماه ژوئیه نیز اسراییل را فاشیست‌ترین و نژادپرست‌ترین کشور جهان خوانده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سهیل بشردوست

    ترکیه، اسرایل، عراق، سوریه، فلسطین همگی در تاریخ هایی نزدیک بهم پس از فروپاشی عثمانی و در خلال جنگ جهانی شکل گرفته اند؛ اگر یکی را جعلی بنامیم دیگری نیز جعلی است!