ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیخه لطیفه، دختر فراری حاکم دبی در خانه است

عکس‌هایی از دختر حاکم دبی منتشر شدند که نشان می‌دهد او زنده است و با خانواده‌اش زندگی می‌کند. شیخه لطیفه چند ماه پیش تلاش کرد با کمک دوستانش از دبی فرار کند و به هند پناهنده شود.

خبرگزاری دولتی امارات عکس‌هایی از دختر حاکم دبی منتشر کرده که نشان می‌دهد او زنده است و با خانواده‌اش زندگی می‌کند. این عکس‌ها بعد از ماه‌ها بی‌خبری از شیخه لطیفه منتشر می‌شود.

شیخه لطیفه چند ماه پیش تلاش کرد با کمک دوستانش از دبی فرار کند و به هند پناهنده شود، اما او را در میانه راه پیدا کردند و به خانه بازگرداندند. از آن زمان دوستان و حامیان شیخه لطیفه از او بی‌خبر هستند. برخی دوستانش گمان می‌کردند که شاید او را کشته باشند.

شیخه لطیفه، دختر حاکم دبی و نخست وزیر امارات

به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، یک شبکه خبری دولتی امارات دوشنبه سوم دی در بیانیه‌ای گفت که شیخه لطیفه «در خانه است و با خانواده‌اش در دبی زندگی می‌کند»

پدر شیخه لطیفه، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست وزیر امارات است. دولت امارات گفته شیخ لطیفه روز ۱۵ دسامبر با ماری رابینسون، کمیسیونر سابق حقوق بشر در سازمان ملل دیدار کرد. این دیدار به درخواست خانواده شیخه لطیفه انجام شده و در عکسهای این دیدار هر دوی آنها در حال لبخند زدن به دوربین در جایی شبیه به خانه هستند.

شیخه لطیفه قبل از فرارش ویدئویی ضبط کرده بود و در آن از سالهای طولانی حبس و آزار در خانه شکایت کرده بود.

لطیفه ۳۳ ساله، پیش از فرار به طور منظم تمرین غواصی کرده بود تا خود را به عمان و از آنجا با یک قایق به هند برساند. در نهایت، یکی از دوستان صمیمی‌اش، به همراه یک جاسوس سابق فرانسه به او کمک کردند تا با یک قایق از دبی فرار کند. اما قایق آنها شناسایی شد و گروهی کوماندو به آنها یورش بردند، لطیفه را در راه ساحل هند باز پس گرفتند و با خود به امارات بازگرداندند.

در ماه‌های بی‌خبری از سرنوشت لطیفه، در شبکه‌های اجتماعی کمپین‌هایی نظیر «دوستان لطیفه»، «لطیفه را آزاد کنید» در حمایت از او به راه افتاده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مینا

    《وقتی رادیو زمانه کفگیرش به ته دیگ میخورد و کم خبر میشود》 شیخه لطیفه در خانه است؟؟؟ عجب!! الان چقدر خوب شد این خبر رو فهمیدیم اگه نه که نمیدونم جکار میکردیم! شما تازگیا کامنت های منو و شاید خیلیای دیگه رو منتشر نمی کنین. نمیگم اصلا هیچ کامنت منتشر نمی کنین ولی مطمئنا مال من رو که منتشر نمیکنین نتیجه گیری میکنم که مشت نمونه خروار است. نه حرف رکیکی میزنم نه چیز عجیب غریبی مینویسم. تنبل شدین؟ حالا مطمئنا این یکی رو منتشر میکنین که به خواننده هاتون نشون بدین عجب دموکراتهایی هستین که حتی انتقاد رو منتشر میکنین. بکنین و نکنین من یکی که روزی ده بار به سایتتون سر میزدم و زیر و رو میکردم اختیارتون رو، دیگه خداحافظی میکنم و عطا به لقا خلاصه . بد نبود متشکر خواننده هاتون بودین و با توجه به حضور ما خواننده ها که اگه سر نزنیم شما هم رادیو زمانه یی کم خواننده خواهید داشت، کامنتها رو با قدرشناسی فراوان از ما خواننده ها، منتشر میکردین.