ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله تروریستی به وزارت امورخارجه لیبی: سه کشته و ۹ زخمی

گفته می‌شود وزیر امورخارجه دولت لیبی هدف مهاجمان بوده، در غیاب او یک دیپلمات ارشد و یک مقام امنیتی کشته شدند.

در پی یک حمله «انتحاری» به وزارت امور خارجه لیبی در طرابلس حداقل سه تن کشته و ۹ تن مجروح شدند. هیچ گروهی به صورت رسمی مسئولیت این اقدام تروریستی را نپذیرفته اما مقام‌های دولتی لیبی «دولت اسلامی» را مسئول این حمله معرفی کردند.

عکس: آرشیو

در جریان این حمله ظهر که سه‌شنبه ۲۵ دسامبر/ ۴ دی صورت گرفت، حداقل یک دیپلمات ارشد کشته شد. هنوز جزئیات این اقدام تروریستی مشخص نشده است.

برخی منابع خبری از حمله سه مهاجم به ساختمان وزارت امورخارجه خبر دادند، در همین حال برخی منابع خبری نیز گزارش کردند که سه فرد مهاجم  یک خودرو را مقابل ساختمان وزارت امورخارجه منفجر کردند.

یک مقام امنیتی که نامش فاش نشد به خبرگزاری رویترز گفت که یکی از مقام امنیتی و یک کارمند وزارت امورخارجه در جریان این حمله کشته شدند.

به گفته این منبع خبری مهاجمان نیز کشته شدند؛ یکی از آنان با شلیک محافظان ساختمان وزارت خارجه کشته شد و دو تن دیگر نیز پس از درگیری با انفجار خود، کشته شدند.

شبکه خبری الجزیره هم به نقل از منابع مطلع گزارش کرد؛ هدف این حمله بود اما هنگام حمله او در داخل ساختمان نبود و همراه با نخست وزیر به «زاویه» سفر کرده بود.

تا به حال هیج گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را نپذیرفته اما مقام‌های دولتی در طرابلس اعلام کردند که ویژگی‌های این اقدام تروریستی نشان می‌دهد که این عملیات از سوی «دولت اسلامی» در لیبی انجام شده است.

لیبی پس از سقوط دولت معمر قذافی، محل درگیری گروه‌های نظامی مختلف است. هم اکنون دو گروه کنترل لیبی را در اختیار دارند، یکی دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شنود و در پایتخت لیبی مستقر است و دیگری هم به رهبری یک نظامی به نام خلیفه خفتر که کنترل شرق لیبی را در دست دارد.

علاوه بر این ده‌ها گروه مسلح و شبه نظامی نیز در لیبی حضور دارند و بارها میان این گروه‌ها درگیری رخ داده است.

سازمان ملل انتخابات لیبی که قرار بود در ماه دسامبر برگزار شود را به دلیل افزایش خشونت و درگیری میان گروه‌های رقیب به تاخیر انداخت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.