ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کویت یک یا دو شناور ایرانی را توقیف کرده است

بر اثر یک مشکل حقوقی ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کویت از حدود ۲۰ روز پیش یک یا دو فروند شناور ایرانی را در آب‌های خلیج فارس توقیف کرده است.

خبرگزاری‌های داخلی ایران خبر داده‌اند که کویت یک یا دو فروند شناور ایرانی را در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس توقیف کرده است. مشکل پیش آمده حقوقی است و به تحریم‌های آمریکا علیه ایران مربوط است.

عکس از آرشیو و تزئینی است

بنا به این گزارش‌ها، کویت این شناورها را حدود ۲۰ روز پیش توقیف کرده است. خبرگزاری تسنیم نوشته است یک شناور توقیف شده و مسئله آن هم حقوقی بوده است. خبرگزاری فارس از توقیف دو شناور خبر داده است.

هادی حق‌شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به تسنیم گفته است شناور توقیف‌شده در اختیار شرکت کره‌ای «تایدواتر» قرار داشت و نام آن «اروند تاید» بود که در فروردین‌ماه امسال برای نصب یک پل دریایی به کویت رفته بود.

او افزوده است که شرکت تایدواتر با کارفرمای کویتی و پیمانکار کره‌ای قرارداد داشته و برای اجرای این قرارداد تایدواتر یک نماینده مقیم تعیین می‌کند که رابطه بین سه گروه تایدواتر، شرکت کره‌ای و کارفرمای کویتی بوده است. در ادامه اختلافاتی بین این طرف قرارداد ایجاد می‌شود و سپس به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تایدواتر شناور متعلق به خود را که ثبت ایران بوده تغییر ثبت داده و به نام کویت می‌کند.

حق‌شناس این اقدام را «تخلف بزرگ حقوقی» نامید و گفت تغییر ثبت شناور به نام ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی باطل نشده بود.

به‌گفته او این شناور حدود ۲۰ روز پیش اقدام به خارج شدن از آب‌های کویت و حرکت به سمت ایران می‌کند، اسناد خروج نیز تأیید شده اما زمانی که شناور از آب‌های کویت خارج می‌شود نهاد دریایی کویت این شناور را به بندر بر می‌گرداند.

حمیدرضا اوقاتیان، مدیرعامل شرکت فروغ صنعت دریا نیز به خبرگزاری فارس گفته است این کشتی‌های خدماتی به صورت اجاره‌ای در بندر الزور کویت کار می‌کردند و بابت ساخت پل در بندر مورد استفاده قرار گرفته بودند. شرکت فروغ صنعت دریا به‌عنوان راهبر این شناورها فعالیت دارد.

اوقاتیان می‌افزاید پس از اتمام قرارداد این کشتی‌ها با شرکت کویتی، هنگام برگشت و خروج از آب‌های کویت، توسط ناوچه‌های P313 کویت، به اجبار به بندر برگردانده می‌شوند.

به‌گفته اوقاتیان تاکنون رایزنی با مقامات کویتی در این زمینه نتیجه نداده است.

فرماندهان این شناورها گفته‌اند که امکانات ضروری از جمله منابع آب، غذا و سوخت آن‌ها پایان یافته و مسئولان کویتی در این‌باره همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

مدیرعامل شرکت فروغ صنعت دریا می‌گوید مشکلی برای خدمه این شناورها پیش نیامده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.