ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بازداشت‌های گسترده» و یورش به تجمع معلمان در اصفهان

نیروهای امنیتی شمار زیادی از معلمان معترض را در اصفهان بازداشت کردند. معلمان برای دستیابی به خواسته‌های خود در مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع کرده بودند که با یورش مأموران مواجه شدند.

در حالی‌که معلمان اصفهان در مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند، مأموران امنیتی به این تجمع حمله کردند. گفته می‌شود شمار زیادی از معلمان بازداشت شدند.

مأموران امنیتی به تجمع معلمان اصفهان حمله کردند ـ پنج‌شنبه ۶ دی

در سکوت رسانه‌های جمهوری اسلامی، معلمان شاغل و بازنشسته اصفهان پنج‌شنبه ۶ دی در مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان، واقع در خیابان هشت بهشت این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

با آغاز این تجمع، نیروهای امنیتی و یگان‌های ضدشورش از نقاط مختلف شهر به محل اعزام شدند و سپس با شلیک گاز اشک‌آور به معلمان معترض یورش بردند.

معلمان فریاد می‌زدند: «این‌همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی».

بنا بر گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مأموران امنیتی بین ۴۰ تا ۵۰ نفر از معلمان را بازداشت کرده‌اند. هنوز شمار دقیق بازداشت‌شدگان و این‌که به کدام محل منتقل شده‌اند، اعلام نشده است.

در یکی از ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، یکی از معلمان معترض در برابر میکروفون صدا و سیمای جمهوری اسلامی به اعتراض می‌گوید مشکلات جامعه دیده نمی‌شود و مسئولان کاری انجام نمی‌دهند:

تجمع اعتراضی معلمان اصفهان در پی انتشار فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت.

اعتراضات معلمان اصفهان در ادامه اعتراضات و اعتصابات گسترده ماه‌های گذشته معلمان در شهرهای مختلف ایران انجام می‌شود. معلمان ایران از آغاز سال تحصیلی جاری دو بار دست به اعتصاب سراسری زده‌اند. حکومت اما هنوز به مطالبات آن‌ها که شامل افزایش حقوق و بهبود وضع معیشتی، بهبود وضعیت بیمه، مقابله با کالایی‌سازی و خصوصی‌سازی آموزش،‌ و آزادی فعالان فرهنگی زندانی می‌شود، پاسخ درخور نداده است. در عوض دست‌کم ۹۸ معلم در دور دوم اعتصاب بازداشت، احضار یا تهدید شدند و هنوز شماری از آنها زندانی هستند.

    بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.