ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانشجویان علوم و تحقیقات در یادبود کشته‌شدگان سانحه اتوبوس تجمع کردند

دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران یاد کشته‌شدگان سانحه واژگونی اتوبوس را گرامی داشتند. کمیته ویژه پیگیری این سانحه از اخراج پنج‌ معاون و مدیر این دانشگاه خبر داده است.

دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران در یادبود کشته‌شدگان سانحه واژگونی اتوبوس این دانشگاه تجمع کردند. یک کمیته ویژه بررسی این حادثه نیز از اخراج پنج مدیر و معاون دانشگاه علوم و تحقیقات خبر داد.

گرامیداشت دانشجویان کشته‌شده علوم و تحقیقات تهران در حادثه واژگونی اتوبوس، ششم دی ــ عکس: توئیتر

اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران ۱۲ ظهر سه شنبه چهارم دی واژگون شد و با پایه بتنی تأسیسات آب برخورد کرد.

بر اثر این حادثه ۱۰ تن کشته شدند؛ راننده اتوبوس، هشت دانشجو و پدر یکی از آنها که برای شرکت در جلسه دفاع پایان‌نامه دخترش به دانشگاه رفته بود. ۲۷ دانشجوی دیگر نیز مجروح شدند. ۷ تن از آنها در مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دانشجویان دانشگاه در گرامیداشت یاد کشته‌شدگان سانحه روی پله‌های در ساختمان دانشگاه شمع روشن کردند و پنج‌شنبه ششم دی تجمع بر پا کردند.

— azam jangravi (@azijangravi) December 26, 2018


این رویداد با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده اما هنوز توضیح رسمی و شفاف درباره آن داده نشده است.

این دانشگاه در ارتفاعات ساخته شده است و قرار بود دانشجویان با حمل و نقل کابلی جابه‌جا شوند، اما با تغییر مدیریت دانشگاه، پروژه‌ تله‌کابین دانشگاه متوقف شد.

بر اساس ویدئوی پخش‌شده در شبکه‌های اجتماعی، دانشجویان در مراسم روز دانشجوی سال جاری به مسئولان دانشگاه گفته بودند که اتوبوس‌های حمل و نقل دانشجویان ناکافی و از رده خارج هستند. مدیریت دانشگاه نیز وعده پیگیری داده بود:


به گزارش خبرگزاری «فارس»، احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات درباره ساخت این دانشگاه می‌گوید: «زمین دانشگاه علوم و تحقیقات را خارج از ضوابط قانونی در ارتفاع ۱۸۰۰ متری، قلدرمآبانه تصرف کردند و ساختند و به این قلدری هم افتخار می‌کردند... محل احداث دانشگاه یکی از بدترین مکان‌های استقرار در جهان است.»

ریاست دانشگاه آزاد یک کمیته ویژه پیگیری برای این سانحه تشکیل داده است. این کمیته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پنج‌ معاون و مدیر دانشگاه علوم و تحقیقات برکنار خواهند شد و «پرونده این افراد جهت اخراج در اختیار مراجع قانونی قرار خواهد گرفت».

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران پنج‌شنبه در همین رابطه گفت که دو تن از «افراد دانشگاه» دستگیر شده‌اند، یک علت حادثه نقص فنی اتوبوس است و تحقیقات درباره سانحه ادامه دارد. او توضیح دقیق‌تری نداد.

پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سانحه واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم و تحقیقات خواستار استعفای مسئولین ارشد دانشگاه آزاد شد و گفت این دانشگاه «پاسخگویی لازم را ندارد.»

عبدالکریم حسین‌زاده،‌ نماینده نقده و اشنویه نیز در واکنشی مشابه در یک توئیت نوشت:

«دانشگاه آزاد از نظارت‌ناپذیرترین سازمان‌هاست، اگر زیر نظر وزارت علوم بود امکان استیضاح داشتیم.»


محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ چهارشنبه از تشکیل سه تیم کارشناسی برای بررسی این سانحه رانندگی خبر داد و گفت: « باید سهم همه عواملی که در این تصادف مقصر بوده‌اند اعم از خطای احتمالی راننده، اشکالات راه و نقص خودرو و همچنین کوتاهی مسئولین چه به عنوان پیمانکار حمل و نقل و چه کارفرمای این حوزه مشخص شود.»

به گفته او، حادثه پس از آن رخ داد که اتوبوس ترمز برید و راننده از دانشجویان خواست به عقب اتوبوس بروند و سپس برای توقف آن وارد فضای سبز شد، اما درختان کوچک مانع حرکت اتوبوس نشدند. پس از آن اتوبوس واژگون شد و پس از ۶۹ متر، با پایه بتنی تأسیسات آب برخورد کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سید

    ای مردم بیدارشوید.بس نیست۴۰سال زیرشکنجه روحی روانی زندگی کردن خسته نشدیدازاین همه جنایت هرروزعزیزانی راازمامیگیرنندومااسوده وبی خیال به ظاهرزندگی میکنیم ازجاکندن ریشه سفاکان فقط بدست دانشجویان وصنف های مختلف بدون حمایت همه جانبه مامردم اب درهاون کوبیدن است ودوباره عده ای رابه سیاه چال سلطه فقیه میبرند هم وطن غیرت کن که ظالم ازهمت و,وحدت ملت میترسد.اگراینهاماندگارشده اندبه دودلیل است یک نداشتن وحدت.دونداشتن باور,اگرباورکنیم به اب خوردن حکومت فقها به زباله دان تاریخ خواهدرفت