ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونیسف: در جهان خشونت شدید علیه کودکان اعمال می‌شود

صندوق کودکان ملل متحد سال ۲۰۱۸ را «سال دردناک» برای میلیون‌ها کودک نامید و گفت در مناطق جنگی کودکان «به‌شدت از خشونت رنج می‌برند» و جامعه جهانی نتوانسته است از آن‌ها محافظت کند.

صندوق کودکان ملل متحد نسبت به وضعیت کودکان در مناطق جنگی جهان هشدار داد. به‌گفته یونیسف در سال ۲۰۱۸ در این مناطق کودکان خشونت بسیار شدیدی را متحمل شده‌‌اند. در سوریه و افغانستان شمار کودکان قربانی جنگ در ۹ ماهه نخست سال  ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

کودک سوری در میان آواره‌های جنگ ـ عکس از آرشیو

مانوئل فونتن، مدیر کمک‌های اضطراری صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) جمعه ۲۸ دسامبر / ۷ دی وضعیت سال ۲۰۱۸ برای کودکان جهان را «دردناک» خواند. او گفت در مناطق جنگی جهان کودکان «به‌شدت از خشونت رنج می‌برند» و جامعه جهانی نتوانسته است از آن‌ها محافظت کند.

این وضعیت به‌ویژه در مناطق جنگی همچون سوریه، یمن، کنگو، نیجریه، سودان جنوبی، میانمار و افغانستان مشهود است و هزاران کودکان به‌طور روزمره قربانی تجاوز، ازدواج اجباری و آدم‌ربایی می‌شوند.

بر اساس آمار سازمان ملل از ماه ژانویه تا ماه سپتامبر ۲۰۱۸ تنها در سوریه مرگ ۸۷۰ کودک ثبت شده است. این تعداد، بالاترین شمار کودکان قربانی در ۹ ماهه نخست یک سال، از آغاز جنگ تاکنون در سوریه است.

در افغانستان نبز در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ حدود ۵ هزار کودک و نوجوان کشته یا زخمی شده‌اند و این تعداد به میزان شمار کودکان قربانی در تمام طول سال ۲۰۱۷ است.

براساس اطلاعات یونیسف، در ۹ ماهه نخست سال گذشته میلادی حدود ۷۰۰ کودک جان خود را در افغانستان از دست داده‌ بودند.

در افغانستان ۸۹ درصد قربانیان غیرنظامیِ انفجار مین‌ها و بمب‌های عمل‌نکرده را کودکان تشکیل می‌دهند.

آمار یونیسف نشان می‌دهند که در حملات هوایی به یمن دست‌کم یک هزار و ۴۲۷ کودک کشته یا زخمی شده‌اند. این آماری است که سازمان ملل توانسته آن‌ها را ثبت کند و احتمال دارد شمار قربانیان بیشتر از این باشد.

در یمن شمار زیادی از مدارس و بیمارستان‌ها نیز یا مورد حمله قرار گرفته‌‌اند و یا از آن‌ها برای اهداف نظامی استفاده کرده‌اند.

یونیسف از طرف‌های درگیری‌های نظامی خواست تا تمام فعالیت‌های خشونت‌آمیز علیه کودکان را متوقف کرده و از حمله به مدارس و بیمارستان‌ها جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.