ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت آلمان کنترل بر منابع مالی مساجد را تشدید می‌کند

بسیاری از کانون‌های اسلامی در آلمان متکی بر منابعی خارج از این کشور هستند. دولت آلمان به این نتیجه رسیده که برای کنترل بنیادگرایی اسلامی در این کشور باید کنترل خود را بر منابع مالی آنها بیشتر کند.

بسیاری از مساجد و انجمن‌های اسلامی در آلمان متکی بر منابعی خارج از این کشور هستند. دولت آلمان به این نتیجه رسیده که برای کنترل بنیادگرایی اسلامی در این کشور باید کنترل خود را بر منابع مالی کانون‌های اسلامی بیشتر کند.

مسجد فاتح در برمن (آلمان)
مسجد فاتح در برمن (آلمان) − عکس تزئینی است

به گزارش رسانه‌های آلمانی وزارت خارجه این کشور از جمله از دولت‌های عربستان، کویت و قطر خواسته است هر گونه اطلاع از اعانه به کانون‌های اسلامی در آلمان را با این وزارت‌خانه در میان بگذارند. دستگاه‌های اطلاعاتی آلمانی می‌خواهند بیشتر درباره منابع مالی کانون‌های اسلامی تحقیق کنند. ظاهرا تا کنون اطلاعات و آمار دقیقی درباره این منابع وجود ندارد.

انگیزه تشدید کنترل بر روی منابع مالی مساجد در آلمان گزارشی است که یک گروه تحقیقی مرکز مبارزه با تروریسم در برلین تهیه کرده است. این گزارش انتشار بیرونی نیافته اما به نوشته رسانه‌های آلمانی برپایه اطلاعات آن نگرانی دولت درباره فعالیت بنیادگرایان در میان پناه‌جویان شدت گرفته است.

این گمان وجود دارد که محافل افراطی اسلامی با اتکا بر پولی که از خارج دریافت می‌کنند کار تبلیغی و نیروگیری در میان پناه‌جویان را پیش می‌برند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.