ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع خانواده کارگران زندانی: هفت کارگر فولاد اهواز هنوز آزاد نشده‌اند

کارگران فولاد شامگاه جمعه هفتم دی در حسینیه شمخانی‌ها در اعتراض به ادامه بازداشت همکاران خود، مانع سخنرانی، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شدند.

هفت کارگر گروه ملی فولاد اهواز همچنان در زندان نگهداری می‌شوند، خانواده کارگران زندانی همراه با شماری از کارگران فولاد مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. در یک اقدام اعتراضی دیگر، کارگران معترض شامگاه هفتم دی مانع سخنرانی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شدند.

تجمع خانواده کارگران زندانی فولاد اهواز مقابل استانداری خوزستان- ۸ دی ۱۳۹۷

۱۴ روز از بازداشت کارگران گروه ملی فولاد اهواز گذشته، ۳۵ تن از کارگران بازداشت شده طی روزهای گذشته به قید کفالت یا وثیقه آزاد شدند، اما غریب حویزاوی، میثم آل‌مهدی، کریم سیاحی، مصطفی عبیات، طارق خلفی، میثم علی قنواتی و بهزاد علیخانی همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

خانواده کارگران زندانی صبح شنبه هشتم دی باردیگر در اعتراض به تدام بازداشت اعضای خانواده خود مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند. در این تجمع شماری از کارگران فولاد اهواز هم حضور داشتند.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز شامگاه جمعه هفتم دی نیز در حسینه شمخانی اهواز حضور یافتند و هنگام سخنرانی محسن حیدری آل‌کثیر، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به ادامه بازداشت کارگران اعتراض کردند.

حیدری در پاسخ به اعتراض یکی از کارگران که می‌گوید: «به ما قول دادند همکارانمان آزاد شوند اما ما نمی‌دانیم آنها کجا هستند»، او گفت: «اسامی کارگران بازداشتی را نوشتم، پیگیری می‌کنم، انشاء‌الله آزاد می‌شوند».

محمدعلی جداری فروغی، وکیل برخی از کارگران بازداشت شده هم در پیوند با همین موضوع به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، گفت که پیگیر آزادی کارگران است و «پرونده بهزاد علیخانی در دست بررسی است و پس از پایان بررسی در مورد آزادی او تصمیم‌گیری خواهد شد».

۴۲ کارگر گروه ملی فولاد اهواز طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ آذر با یورش نیروهای امنیتی دستگیر و به زندان مرکزی اهواز یا بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران منتقل شدند.

کارگران فولاد اهواز از نیمه دوم آبان امسال در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهایشان و توقف خط تولید دست به اعتراض زدند. آنها در جریان این اعتراضات که با راهپیمایی در خیابان‌های اهواز و تجمع مقابل ساختمان نهادهای دولتی، سرپرستی بانک ملی استان خوزستان و دفتر نماینده علی خامنه‌ای در این استان همراه بود، همچنین خواستار خلع ید از بانک ملی اهواز شدند.

گروه صنعتی ملی فولاد اهواز پس از اعدام امیرمنصور آریا (مه‌آفرید خسروی) در دوره‌های زمانی مختلف زیر نظر قوه قضائیه، بانک ملی و بخش خصوصی اداره شد اما بهار امسال مالکیت آن بار دیگر به بانک ملی واگذار شد.

به‌رغم اعتراض کارگران، مدیرعامل بانک ملی، راه‌اندازی خطوط تولید این مجتمع را نیازمند سرمایه‌گذاری «بسیار زیاد» دانسته که به گفته او «بانک ملی به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آید».

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • همبستگی پرشکوه برخاسته از اعماق

    همه امیدها در همین همبستگی پرشکوه برخاسته از اعماق نهفته است. روزنی اگر هست بر سیاهی بی پایان استبداد مطلقه فقاهتی در امتداد همین همبستگی درون طبقاتی اردوی کار علیه دیکتاتوری و در پیکار برای #نان_کار_آزادی_اداره_شورایی تحقق پذیر است. ▪️این ویدئویی کمتر دیده شده از تجمع معلمان شاغل و بازنشسته اصفهان است که در آن از کشاورزان ورزنه، از دانشجویان و خاصه از کارگران #فولاد و #هفت_تپه حمایت قاطع می کنند و خواستار آزادی بی قید و شرط کارگران بازداشتی فولاد می شوند

  • ادامه پیگیری برای آزادی کارگران بازداشتی فولاد اهواز

    ▪️اردوی کار: محمدعلی جداری فروغی از ادامه پیگیری‌ها برای آزادی کارگران گروه ملی فولاد اهواز خبر داد. ▪️محمدعلی جداری فروغی (وکیل برخی کارگران گروه ملی فولاد ایران) در ارتباط با آزادی 7 کارگر بازداشتی این مجتمع گفت: تا این لحظه هنوز هیچیک از این کارگران آزاد نشده‌اند. ▪️وی با تاکید بر قانونی و صنفی بودن خواسته‌های کارگران گروه ملی فولاد افزود: مشکلات این کارگران باید با تعامل سازنده و گفتگو حل شود. امیدوارم شرایط آزادی آنان هرچه سریعتر فراهم شود. ▪️این وکیل دادگستری در ادامه به وضعیت یکی از موکلان خود، بهزاد علیخانی، پرداخت و گفت: روز گذشته با خانواده‌ی این کارگر بازداشتیِ فولاد اهواز ملاقات و گفتگو داشتم و قرار شد امروز (هشتم دی ماه) خانواده به دادسرا مراجعه کنند. در مراجعات این خانواده به آنها گفته شده پرونده علیخانی در حال حاضر در حال رسیدگی است و پس از پایان رسیدگی، در مورد آزادی ایشان تصمیم‌گیری خواهد شد. ▪️جداری فروغی با تاکید مجدد بر وعده‌های مقامات، مسئولان و نمایندگان مجلس، خواستار آزادی سریعتر 7 کارگر بازداشتی فولاد اهواز شد و اظهار داشت: خانواده‌های کارگران بازداشتی نگران هستند و امیدوارم به نگرانی این خانواده‌ها به سرعت خاتمه داده شود. ▪️در جریان تجمعات کارگران گروه ملی فولاد ایران، بیش از 28 کارگر بازداشت شدند که همه آنها به جز 7 نفر، با قید کفالت آزاد شده‌اند./ایلنا