ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گرانی گوشت قرمز و مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

قیمت گوشت قرمز و مرغ در کهگیلویه و بویراحمد به حدی افزایش یافته که گوشت قرمز در بازار یاسوج پیدا نمی‌شود و دلیل آن کمبود علوفه، گرانی سبوس، جو، دانه‌های دیگر و افزایش بهای آب، برق و گاز است.

قیمت گوشت قرمز و مرغ در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته و دلیل آن کمبود علوفه، گرانی سبوس، جو، دانه‌های دیگر و افزایش بهای آب، برق و گاز است.

به گزارش ایسنا، قیمت گوشت به قدری در ماه گذشته در نوسان بوده که در کل بازار یاسوج مشخص نیست که قیمت واقعی گوشت چیست و گوشت هم پیدا نمی‌شود.

روز هفت دی، در سطح بازار یاسوج یا گوشت قرمز پیدا نمی‌شده است. اگر هم پیدا می‌شده، گوشت میش و بز با قیمت هرکیلوگرم ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان، گوشت بزغاله و بره با قیمت هرکیلوگرم ۶۷ تا ۷۲ هزار تومان بوده است. قیمت مرغ کشتار روز هر کیلوگرم ۱۲هزار و ۵۰۰ تا ۱۲هزار و ۹۰۰ بوده است.

این در حالی است که داریوش دیودیده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفته است که قیمت گوشت قرمز میش و بز ۴۴هزار تومان و بره و ۵۴ هزار تومان برای هر کیلوگرم از سوی کارگروه تنظیم بازار کشور اعلام شده است. دیودیده گفته است که این کارگروه قیمت مرغ کشتار روز را کیلویی ۱۰هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است. اما این قیمت‌ها هیچ جا در سطح بازار پیدا نمی‌شود.

به گفته خبرنگار میدانی ایسنا، علت متلاطم شدن بازار گوشت قرمز و مرغ بخاطر افزایش قیمت دام زنده و مرغ زنده است و تا زمانی که جهادکشاورزی برنامه‌ای در این زمینه مشخص نکند این وضعیت ادامه دار خواهد بود.

بهمن آروین، مدیرعامل اتحادیه دامداران استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه بالارفتن قیمت گوشت قرمز گفته است که "علوفه کمیاب شده و نهاده‌های دامی از جمله سبوس، کنستانتره و جو گران شده و کمتر گیر می‌آید".

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان می‌گوید که دامداران ناچارهستند که مواد اولیه را به صورت آزاد خریداری کنند که  موجب شده قیمت دام زنده بالا رود. آروین توضیح داده که به این دلایل قیمت دام زنده ثابت نیست اما معمولا قیمت هر کیلوگرم دام زنده در استان ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان است.

سید صدرالله ضامنی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان کهگیلویه و بویراحمد می گوید که استان مرغ زنده کم دارد و قیمت مواد اولیه هم بالا رفته است.

ضامنی توضیح داده که قیمت مرغ زنده در سطح کل کشور افزایش یافته و دلیل آن "گرانی نهاده‌های دامی، جوجه، کارگر، کرایه انتقال نهاده از بندر تا محل جوجه‌ریزی، بهای آب، برق، گاز، کنستانتره و سایر هزینه‌ها است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.