ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر بهداشت برای «فرار از پاسخگویی» استعفاء کرد

قاضی‌زاده هاشمی، وزیر حاشیه‌ساز دولت در سال سخت بودجه، خواستار افزایش اعتبار وزارتخانه متبوع خود و طرح تحول سلامت بود.

معاون وزیر بهداشت و درمان ایران، بودجه را تنها نقطه اختلاف میان قاضی‌زاده هاشمی و هیئت دولت نمی‌داند. منتقدان وزیر هم می‌گویند: حالا که کفگیر طرح تحول سلامت به ته دیگ رسیده، وزیر بهداشت از پاسخگویی و شفاف‌سازی در باره هزینه این طرح فرار می‌کند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان ایران

یک روز پس از علنی شدن استعفای وزیر بهداشت و درمان جمهوری اسلامی، علی‌اکبر حقدوست، معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی او، تائید کرد که حسن قاضی‌زاده هاشمی استعفاء کرده است.

او دلیل استعفای وزیر را «اختلاف نظر بر سر بودجه» و «تخصیص منابع به بیمه سلامت» عنوان کرد.

به گفته حقدوست، دولت در لایحه بودجه تنها ۱۲ هزار میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت اختصاص داده، در حالیکه این سازمان به ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او یکی دیگر از دلایل استعفای وزیر بهداشت و درمان را «عدم تامین منابع برای پرداخت بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی» عنوان کرد و گفت: «موضوع پرداخت پاداش بازنشستگی به یک مشکل بزرگ تبدیل شده و در هر بازدیدی که به شهرستان های مختلف می‌رویم، افرادی که مدت‌هاست بازنشسته شدند می‌گویند که هنوز پاداش بازنشستگی خود را دریافت نکردند».

به گفته حقدوست، تامین نشدن منابع مالی برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی یکی دیگر از دلایل نارضایتی وزیر بهداشت و درمان است.

خبرگزاری تسنیم هم به نقل از منابع مطلع، علت استعفای قاضی‌زاده هاشمی را «عدم تخصیص ارز از صندوق توسعه ملی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی» گزارش کرد. با این حال مزدک دانشور، کارشناس امور سلامت در ایران، کاهش بودجه به دلیل شرایط اقتصادی را علت استعفای وزیر بهداشت و درمان دانست و گفت: «حالا که کف‌گیر‌ها به ته دیگ رسیده به جای آنکه مثل یک مدیر لایق بایستد و بودجه را متناسب با وضعیت تحریم و فشار‌ها تنظیم کند استعفا می‌دهد».

او در گفت‌وگو با سایت خبری «فرارو»، درخواست قاضی‌زاده هاشمی برای سهم بیشتر از بودجه یا برداشت از صندوق توسعه ملی را «ریخت و پاش و پزشک‌سالاری» خواند و خواستار پاسخگوی وزیر بهداشت در باره شش سال عملکرد طرح تحول سلامت شد.

یکشنبه ۹ دی، الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از استعفای قاضی‌زاده هاشمی پرده برداشت. به گزارش منابع خبری او حداقل ۱۵ روز قبل از مقام خود استعفاء کرده اما حسن روحانی، رئیس دولت جمهوری اسلامی، هنوز به این کناره‌گیری پاسخ نداده است.

حضور قاضی‌زاده هاشمی در وزارت بهداشت و درمان طی شش سال گذشته با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. او که از مدافعان سرسخت واگذاری امور بهداشت و درمان به بخش خصوصی است، با پافشاری بر اجرای طرح تحول سلامت موجب افزایش هزینه درمان و شکاف درآمد پزشک و پرستاران شد.

انتقال درآمدهای حاصل از حق بیمه سازمان تامین اجتماعی به خزانه کل کشور از دیگر اقدامات قاضی‌زاده هاشمی در وزارت بهداشت بود که به‌رغم مخالفت شدید کارگران انجام گرفت.

اظهارات وزیر بهداشت و درمان هم طی شش سال گذشته،حاشیه‌ساز بود. او در یک برنامه تلویزیونی واردات دارو برای بیماران اس. ام.ای را به دلیل «کوتاه بودن عمر» آنها «مقرون به صرفه». ندانست.

در یک ویدئو منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز قاضی‌زاده هاشمی به یک شهروند که از عدم وجود مرکز فیزیوتراپی گلایه می‌کرد، توصیه کرد به جای فیزیوتراپی، شانه‌هایش را بمالد تا خوب شود. او در آخرین حضورش در جمع دانشجویان هم، منتقدان خود را «تکفیری» خواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sattar beheshti

    بعد از چهل سال دروغ و فریب و حقه بازی و انکار واقعیات توسط مدیران یک شبه و تسخیر سفارت خانه ها و جنگ و اعدام و سرکوب و شلاق و تحقیر و تحریم و زندان و چماق و اسیدپاشی و صدور موشک و بمب وخفقان و سانسورواختلاس و نابودی کشاورزی و صنعت و خشک کردن دریاچه و رودها و تملک دامنه کوهها و جنگلها و مراتع توسط مقامات ... دیگر هیچ کس این نظام منحوس را نمیخواهد.

  • گل آقا

    خبرها حاکی از انتقال پولهای کهکشانی (از نجومی رد شده است) به دبی و سپس به انگلستان توسط بیت رهبری به گوش می‌رسد. خبر از انتقال 85 هزار میلیارد تومان!!! متأسفانه در این کشور هیچ منبع قابل اتکایی برای رسیدگی به این مسائل وجود ندارد. با این حال و روز جمهوری اسلامی، آقای مزدک دانشور انتظار دارد تا مدیران ولایت معاش خود را سپر بلای دزدیهای رؤس نظام کنند. این مدیران خود پرورده دست شاه دزد هستند، و در این سالها هر یک به اژدهایی تبدیل شده اند. بعید است اشتباه دیگران را تکرار کنند و خود را سپر بلای ولایت مطلقه استبداد کنند. تعفن ناشی از بوی الرحمن جمهوری اسلامی دنیا را به سرگیجه انداخته، و چاکران تازه به دوران (دزدی) رسیده (امثال مزدک دانشور) برای کهنه‌کاران (قاضی زاده هاشمی) تکلیف روشن می‌کنند!!! که چرا مثل یک مدیر لایق!!!!! سپر بلای دزدان و غارتگران کشور نمی‌شوند!!! اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا درخواست پاداش بازنشستگان پزشکی ریخت و پاش است یا انتقال بودجه یکسال کل کشور به کشور ثالث و سرمایه گذاری در مِلک و بورس؟