ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات بنگلادش: مخالفان پیروزی حزب حاکم را «تقلب انتخاباتی» خواندند

مخالفان دولت را به تقلب در انتخابات پارلمانی و سرکوب و بازداشت مخالفان متهم کردند و خواستار تجدید انتخابات شدند.

انتخابات پارلمانی بنگلادش همراه با خشونت برگزار شد؛ حداقل ۱۷ تن کشته شدند. حزب حاکم اکثریت پارلمان را به دست گرفت، مخالفان نتیجه انتخابات را «مسخره» خواندند.

شیخ حسینه واجد، نخست وزیر بنگلادش

کمیسیون انتخابات بنگلادش صبح دوشنبه ۳۱ دسامبر/ ۱۰ دی حزب «عوامی لیگ» به رهبری شیخ حسینه نخست وزیر این کشور را «پیروز قاطع» انتخابات پارلمانی اعلام کرد.

این ائتلاف توانسته ۲۸۷ کرسی از ۲۹۸ کرسی پارلمان را به دست آورد. احزاب مخالف اما نتیجه انتخابات را نپذیرفتند. یکی از سخنگویان حزب ملی‌گرا به رسانه‌ها گفت: در رأی‌گیری مربوط به ۲۲۱ کرسی پارلمان «بی‌نظمی‌هایی وجود داشت»

کمال حسین، یکی از نامزدهای این حزب هم نتیجه انتخابات را «مسخره» خواند و از کمیسیون انتخابات خواست که نتیجه را نپذیرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتخابات پارلمانی را تکرار کند.

به گفته حسین، حدود ۱۰۰ نامزد مخالفان حزب حاکم در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات، از ادامه رقابت کناره‌گیری کردند. او گفت که احزاب مخالف در باره اقدام بعدی مخالفان دولت تصمیم‌گیری می‌کنند.

مخالفان شیخ حسینه واجد، نخست وزیر بنگلادش، او و حزب حاکم را به حذف مخالفان پیش از برگزاری انتخابات متهم می‌کنند. به گفته آنها، دولت از هشت نوامبر ۲۰۱۸ بسیاری از مخالفان را بازداشت کرد.

خالده ضیاء، نخست وزیر سابق و رهبر حزب ملی‌گرا، از فوریه ۲۰۱۸ به اتهام فساد مالی به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

علاوه بر این، حزب جماعت اسلامی، از مخالفان «ائتلاف عوامی» و متحد حزب ملی‌گرا حق معرفی نامزد برای این دوره از انتخابات پارلمانی را نداشت. مسئولان این حزب مدعی شدند که دولت ۳۵۰۰ تن از هواداران آن را بازداشت کرده است.

مخالفان همچنین دولت را به قطع اینترنت در روز برگزاری انتخابات- ۳۰ دسامبر - متهم کردند.

انتخابات پارلمانی بنگلادش یکشنبه ۳۰ دسامبر / ۹ دی برگزار شد. به گفته سخنگوی پلیس این کشور، در جریان درگیری میان طرفداران حزب حاکم و مخالفان حداقل ۱۷ نفر کشته و ۲۰ تن مجروح شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.