ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طالبان ۲۳ نفر از نیروهای امنیتی افغانستان را کشتند

درگیری‌ها با طالبان در ولایت سرپل، واقع در شمال افغانستان چند ساعت ادامه داشت. سه فرمانده امنیتی در میان کشته‌شدگان هستند و ۲۵ نفر نیز زخمی شدند.

طالبان در ولایت سرپل، واقع در شمال افغانستان دو حمله انجام دادند و درگیری با نیروهای دولتی چند ساعت ادامه داشت. ۲۳ نفر از نیروهای امنیتی افغانستان، از جمله سه فرمانده کشته و ۲۵ نفر نیز زخمی شدند.

افراد گروه طالبان ـ عکس از آرشیو

گروه طالبان به پاسگاه‌های چاه‌های نفت قشقری در شهر سرپل و مرکز شهر صیاد ولایت سرپل حمله کردند و  ۲۰ سرباز و فرمانده قرارگاه پلیس سرپل، فرمانده پلیس محلی شهر صیاد این ولایت و فرمانده یک قرارگاه را کشته و ۲۵ نفر دیگر را زخمی کردند.

محمدآصف صادقی، عضو شورای ولایتی سرپل به روزنامه ۸صبح افغانستان گفته است که نیروهای طالبان حدود ساعت ۱۹ دوشنبه ‌۳۱ دسامبر / ۱۰ دی به چند پاسگاه نیروهای امنیتی این ولایت حمله کردند که تا ساعت دو بامداد روز سه‌شنبه یکم ژانویه / ۱۱ دی درگیری‌ها ادامه داشت.

آسوشیتدپرس گزارش داده که در جریان حمله به اطراف شهر سرپل نیروهای دولتی برای جلوگیری از پیش‌روی طالبان با شلیک توپخانه سنگین موجب شدند که اهالی منطقه خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطق امن پناه ببرند.

محمد نوری رحمانی، رئیس شورای ولایتی سرپل درگیری‌های چند ساعته با طالبان را تأیید کرد و قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان نیز مسئولیت دو حمله این گروه را برعهده گرفت.

ذبیح‌الله امانی، سخنگوی والی سرپل، به ۸صبح گفت در جریان درگیری‌های متقابل، به گروه طالبان تلفات سنگینی وارد شده است اما از شمار دقیق تلفات گروه طالبان چیزی نگفت.

محمدنور رحمانی وضعیت امنیتی در ولایت سرپل، به‌ویژه در شهر صیاد را شکننده خواند و هشدار داد در صورتی که نیروهای کمکی به این شهر اعزام نشوند، احتمال دارد که صیاد سقوط کند.

سرپل در شمال افغانستان یکی از ولایت‌های نسبتاً ناامن است. گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت نفوذ و حضور دارد.

طالبان تقریباً هر روز به نیروهای دولتی افغانستان حمله می‌کنند در حالی‌که همزمان مذاکراتی را با آمریکا برای پایان دادن به جنگ به پیش می‌برند.

طالبان همچنین در روزهای اخیر با مقامات ایرانی نیز مذاکراتی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ابراری از تهران

    بد کوفتی ست این اسلام و هر قدر نابتر می شود جزامی تر و کوفتتر. و کوفت بیماریی بود که بسیار واگیردار بود و نوعی جزام تر بود و انسان در زنده بودنش می کشت و بدهیبت می کرد. حالا شما خزبل الله و طالبان و داعش و بسیجی و پاسدارها را ببینید و همشان را بیماران کوفت تر گرفته بدانید و از وحشت بر خود بر لزید.و البته همه ی اینها را من نمی گویم خودشان هم می گویند که برای ارعاب و ارهاب و وحشت آفرینی و ترور و حمله ی انتحاری آمده اند. ای محمد ای آخرین فرستاده ی الله عجب کاری دست بشریت دادی. و ای الله ای اکبر ای قهار ای منتقم ای جبار و ای قاصم الجبارین عجب فرستاده ای را گشیل داشتی تا مردمان ایران و افغانستان و پاکستان و منطقه ما و جهان را این چنین آلوده به خون کند و حتا خیابنی بنان خون الله داشته باشیم. خیابان ثارالله. من هر وقت از این خیابان رد میشوم که به خانمم که به جنگ نرفته و بنا براین ستون فقراتش مثل من نشکسته و می تواند رانندگی کند می گویم: خانم یک لحظه نگه دارم من ببینم در جوی خیابان ثارالله چیست. اما می بینم غیر از ناشهروندی اسلام ناب و کثافت جاری نیست. همین جراحت و جریان کثافت را در روح و روان بسیجی و طالبان و حزب الله و پاسدار و طلبه و مداح و روحانی می بینم. پس دیگر به کسی نگویید الهی کوفت بگیری!