ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کوروش کرم‌‌پور، شاعر و روزنامه‌نگار آبادانی بازداشت شد

گروهی از روزنامه‌نگاران خوزستانی در نامه‌ای به وزیر ارشاد اسلامی خواهان پاسخگویی مراجع قضایی شده‌اند. اتهامات کرم‌پور هنوز اعلام نشده.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی پنجشنبه ۱۳ دی گزارش داده که مأموران امنیتی چهار روز قبل مقابل دادگستری آبادان کورش کرم‌پور، شاعر و روزنامه‌نگار را بازداشت کرده‌اند و او را به اطلاعات سپاه اهواز انتقال داده‌اند. گروهی از روزنامه‌نگاران خوزستانی در نامه‌ای به سید عباس صالحی، وزیر ارشاد خواهان پاسخگویی مراجع قضایی نسبت به بازداشت کورش کرم‌پور شده‌اند.

کورش کرم‌پور، شاعر و روزنامه‌نگار آبادانی (عکس: توئیتر)

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از شاهد علوی، روزنامه‌نگار خبر بازداشت کورش کرم‌پور را بازتاب داده است. شاهد علوی به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی اطلاع داده:

«کورش کرم‌پور، شاعر و نویسنده‌ جنوبی، از یکشنبه صبح ۹دی ماه، در حالی که پیگیر دلیل مراجعه نیروهای اطلاعات سپاه به خانه‌اش بود، مقابل دادگستری آبادان بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های سپاه در اهواز منتقل شده. شنبه‌شب، اطلاعات سپاه برای بازداشت کرم‌پور به منزل او رفته بودند.»

مراجع قضایی هنوز بازداشت این شاعر و نویسنده و روزنامه‌نگار جنوبی را تأیید نکرده‌اند. اتهامات او هم هنوز مشخص نشده. کانون نویسندگان ایران با تأیید بازداشت کرم‌پور نوشته است:

«او شاعر و فعال اجتماعی است. به گفته‌ دوستان کرم‌پور، او در فضای مجازی پیرامون مسائل اجتماعی مطالب انتقادی منتشر می‌کرد. نهاد بازداشت‌کننده هنوز دلیل بازداشت او را نگفته است.»

گروهی از روزنامه‌نگاران خوزستانی در نامه‌ای به سید عباس صالحی، وزیر ارشاد خواهان پاسخگویی مراجع قضایی نسبت به بازداشت کورش کرم‌پور شده‌اند. آن‌ها در این نامه نوشته‌اند:

«از آنجایی که یکی از مهم‎ترین خواست‌های مردم و جامعه مدنی از دولت تدبیر و امید توجه و رعایت شاخص‌های آزادی بیان و پایین آوردن هزینه‌های فعالیت اهالی فرهنگ و رسانه بوده است ما جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان فرهنگی آبادان ضمن تاکید دوباره نسبت به این مطالبات خواستار پاسخ‌گویی نهادهای ذیربط در خصوص دستگیری آقای کوروش کرم پور شاعر و روزنامه‌نگار آبادانی هستیم.»

هاله انیسی، ماندانا صادقی، آرش قلعه گلاب، امیر لک، ایمان مصطفایی، داریوش معمار، مینا میرسیوندی و بهرام نادری نامه به وزیر ارشاد اسلامی را امضاء کرده‌اند. این روزنامه‌نگاران در ادامه نامه‌شان نوشته‌اند:

 «به باور ما برخوردهای اینگونه نه تنها در شأن نام و مقام اهالی رسانه نیست بلکه در این برهه از زمان به مصلحت جامعه نیز نمی‌باشد.»

از کورش کرم‌پور «ولد زن» ( ۱۳۸۰) ««صادره از آبادان» (۱۳۸۳) و اخیراً «پروردگارا ایران را به خاطر بسپار» را منتشر شده است. او صاحب‌امتیاز و مدیر مسئول هفته‌نامه «یادگاری» است و اشعاری هم به گویش آبادانی سروده است.

کرم‌پور مفهوم «شعر مدنی» را ابداع کرده. او در گفت‌وگویی درباره این مفهوم می‌گوید:

«در شعر مدنی شاعر منتقد نمی‌خواهد جانش را بر سر عقیده‌اش بگذارد، بلکه متوجه حقوق شهروندی‌اش است و عقایدش را در ساز و کار حقوق شهروندی بیان می‌کند. آرمانگرایی و تک‌ساحتی نگاه کردن به مفهوم حق که ظالم و مظلوم را می‌سازد، در شعر مدنی تبدیل می‌شود به صدای شهروند، تبدیل نمی‌شود به صدای یک قهرمان.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.