ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات هندوهای متعصب علیه حضور زنان در معبدی در هند

ورود تابوشکنانه دو زن به یک معبد هندوها در هندوستان خشم هندوهای متعصب را برانگیخته است. آن‌ها بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و با پلیس درگیر شدند. دست‌کم یک نفر کشته شد.

در هندوستان هندوهای متعصب بار دیگر علیه حضور تابوشکنانه دو زن در یکی از معبدهای مهم خود دست به تظاهرات زدند. این بار تظاهرات هندوها به خشونت کشیده شد و دست‌کم یک نفر کشته و شمار زیادی مجروح شدند.

هندوهای افراطی در هندوستان از ورود دو زن به معبد خود به خشم آمده‌اند

اعتراضات هندوهای متعصب در ایالت کرالا، واقع در جنوب هندوستان رخ داد و به درگیری خشونت‌بار با پلیس کشیده شد. به‌گفته مقامات هندی بیش از ۳۰ مأمور پلیس زخمی شدند.

پلیس برای پراکنده کردن معترضان با خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور به مقابله با آن‌ها پرداخت. بر اساس آمار رسمی پلیس حدود ۳۰۰ نفر را بازداشت کرد.

به‌گفته پلیس یک عابر پیاده با پرتاب سنگ از سوی معترضان هندو زخمی شد و سپس جان خود را از دست داد.

اعتراضات هندوهای متعصب از چهارشنبه ۲ ژانویه / ۱۲ دی آغاز شد. در این روز دو زن با ورود به معبد ساباریمالا تابوی صدها ساله را شکستند. این دو زن با محافظت پلیس از معبد خارج شدند. در همان روز معترضان هندو علیه این اقدام به خیابان‌ها آمدند.

رسانه‌های محلی نوشته‌اند که دو زنی که وارد معبد شده‌اند بالای ۴۰ و زیر ۵۰ سال سن داشتند و براساس سنت‌ قدیمی زنان بین ۱۰ تا ۵۰ ساله به‌دلیل قاعدگی «پاکیزه» به‌شمار نمی‌روند و اجازه وارد به معبد را ندارند. این سنت در اوایل دهه ۱۹۷۰ به قانون تبدیل شد اما در روزهای پایانی ماه سپتامبر ۲۰۱۸ دادگاه عالی هند برپایه قانون برابری زن و مرد آن را لغو کرد. از آن زمان هندوهای متعصب راه ورود به معبدها را بر روی زنان مسدود کردند.

در ماه اکتبر ۲۰۱۸ نیز هندوها دست به اعتراض زدند و بیش از دو هزار نفر از آن‌ها بازداشت شدند.

سه‌شنبه یکم ژانویه / ۱۱ دی صدها هزار زن هندی در استان کرالا با تشکیل یک زنجیره انسانی به طول ۶۲۰ کیلومتر حمایت خود از لغو قانون منع ورود زنان به معبد هندوها را اعلام کردند.

لغو این قانون با مخالفت‌های محافظه‌کاران هندو همراه شد و قرار است ۲۲ ژانویه / ۲ بهمن مخالفان هم نظر خود را در دادگاه مطرح کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.