ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارشاد فعالیت تولیدکننده موزیک ویدیوی «پاره‌سنگ» یراحی را متوقف کرد

معاونت هنری ارشاد اسلامی اعلام کرده که مضمون ترانه اعتراضی «پاره‌سنگ» تغییر کرده و به همین سبب مؤسسه جام سبز باید پاسخگو باشد.

روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد اسلامی اعلام کرده که برخلاف آنچه که در رسانه‌ها بازتاب یافت، مهدی یراحی خواننده ترانه پرمخاطب «پاره‌سنگ» از ادامه فعالیت هنری منع نشده، بلکه فعالیت مؤسسه «جام سبز»، تهیه‌کننده این موزیک ویدیو به تعلیق درآمده است. مهدی یراحی در حمایت از کارگران فولاد اهواز با لباس آن‌ها روی صحنه رفته بود. ارشاد اسلامی در این‌باره سکوت کرده است.

مهدی یراحی در تالار آفتاب اهواز، همراه با تمامی اعضای گروه در حمایت از کارگران بازداشتی فولاد با لباس کارگران این شرکت روی صحنه حاضر شده و ترانه‌هایی را اجرا کرد. (عکس: توئیتر)

کارگران فولاد اهواز در هفته‌های اخیر برای تداوم فعالیت شرکت‌، حل مشکلات معیشتی و واریز حق بیمه‌ها بارها دست به اعتراض، راهپیمایی و اعتصاب زده‌اند. مأموران امنیتی در این مدت دست‌کم ۴۲ نفر از کارگران فولاد اهواز را بازداشت کرده‌اند. پنجشنبه ۱۴ دی محمدرضا نعمت‌پور، یکی دیگر از کارگران معترض بازداشت و به زندان مرکزی اهواز منتقل شد. مهدی یراحی، خواننده موسیقی پاپ از کارگران فولاد اهواز حمایت کرده و موزیک ویدیوی «پاره‌سنگ» هم با مضمونی انتقادی مورد توجه قرار گرفته و در مجموع سبب شده که وزارت ارشاد ریاحی را از ادامه فعالیت هنری منع کند. روز گذشته این خبر در رسانه‌های اجتماعی پربازتاب بود.

مجید فروغی، مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی گفته است:

«معاونت هنری وزارت ارشاد در خصوص صدور مجوز با خواننده یک اثر سروکار ندارد، بنابراین فعلاً فعالیت مؤسسه "جام سبز" که تولیدکننده این قطعه موزیک ـ ویدیو است، معلق شده تا موضوع به دقت بررسی شود. چرا که هم ترانه و هم سایر مختصات این اثر تغییر کرده و مؤسسه باید پاسخگو باشد.»

موزیک ویدئوی «پاره‌سنگ» از مهدی یراحی فقر و ویرانی در استان خوزستان را به عنوان یکی از پیامدهای جنگ ایران و عراق مضمون قرار می‌دهد.

معاونت هنری ارشاد اسلامی درباره حمایت مهدی یراحی از کارگران فولاد اهواز به عنوان یکی از دلایل منع ادامه فعالیت هنری او سکوت کرده است. یراحی هفته گذشته در کنسرت خود در تالار آفتاب اهواز، همراه با تمامی اعضای گروه در حمایت از کارگران بازداشتی فولاد با لباس کارگران این شرکت روی صحنه حاضر شده و ترانه‌هایی را اجرا کرده بود.

در این میان سایت مؤسسه فرهنگی هنری «جام سبز» هم کاملاً از دسترس خارج شده.

مهدی یراحی اوایل مهر سال جاری کنسرتی برای کودکان کار در مناطق محروم تهران برگزار کرده بود.

هفته گذشته وزارت ارشاد اسلامی کنسرت او در بروجن را لغو کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.