ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصباح یزدی: «نظام» نامزد ایده‌آل ریاست جمهوری در اختیار ندارد

مصباح یزدی گفت باید «نیروسازی» کرد و الگوی آن هم نهاد عقیدتی-سیاسی در سپاه پاسداران است. «نظام» نام مستعار آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است.

مصباح یزدی در جمع مسئولان عقیدتی – سیاسی حفاظت سپاه پاسداران گفت نظام نامزد ایده‌آل برای ریاست جمهوری در اختیار ندارد. باید «نیروسازی» کرد و الگوی آن هم نهاد عقیدتی-سیاسی در سپاه پاسداران است. «نظام» نام مستعار آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است.

محمد تقی مصباح یزدی در جمع مسئولان عقیدتی – سیاسی حفاظت سپاه پاسداران (عکس: رجانیوز)

محمد تقی مصباح یزدی (بنیانگذار و مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی خمینی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) در سخنانی که در جمع مسئولان عقیدتی – سیاسی حفاظت سپاه پاسداران به مناسبت فرارسیدن چهلمین سال انقلاب ایراد کرد، اذعان کرد که یکی از ضعف‌های نظام این است که نیروی کافی، برای مثال نامزدهای «ایده آل» برای ریاست جمهوری در اختیار ندارد. مصباح یزدی گفت:

« همین امروز چند نامزد ایده‌آل برای ریاست‌جمهوری کشور سراغ دارید؟ چاره‌ای نیست که بین افراد کسی را مد نظر قرار دهیم که نسبت به دیگران بهتر باشد، نه این‌که کامل و ایده‌آل باشد. این یعنی به فکر ساختن نیروی معتقد متخصص نبوده‌ایم. یکی از عوامل ضعف ما، همین غفلت بوده است و جا دارد تا فرصت هست این غفلت را جبران کنیم. البته اگر امروز شروع کنیم، ۲۰ سال دیگر نتیجه خواهد داد.»

اصول‌گرایان در پشت پرده ائتلافی تشکیل داده‌اند به نام «شورای وحدت» با حضور محمد باقر قالیباف، ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی و محسن رضایی و با نقش‌آفرینی علیرضا زاکانی به عنوان بازوی اجرایی اصولگرایان. در کنار علی لاریجانی، از زاکانی به عنوان نامزد بعدی انتخابات ریاست جمهوری یاد می‌شود.

مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنانش توصیه کرد که برای «نیروسازی» نهاد عقیدتی-سیاسی در سپاه پاسداران الگو قرار گیرد. «نفوذ» همچنان یکی از مهم‌‌ترین واهمه‌هاست. مصباح گفت:

«امروز یکی از واجبات نیروهای فهیم، آگاه و دلسوز انقلاب این است که از همین امروز به فکر ساختن نیروهایی برای بیست سال آینده کشور باشند. هر چه این کار دیرتر انجام شود، به همان اندازه در نتیجه، تأخیر ایجاد می‌شود. الگوی این کار نیز همین نهاد عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران است. دین، دشمن‌شناسی، شناخت موقعیت‌های اجتماعی، جلوگیری از ورود نفوذی‌ها از جمله اموری است که این نهاد، تجربه‌ای حدود چهل سال برای آن دارد که باید این تجربه را با رفع نواقص آن، تکمیل و تدوین کرده و در اختیار دیگران قرار دهد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آذران

    پس در این 40 سال چه میکردید ؟ یا در جنگ قدرت و غارت و ثروت به سازش نمی رسید ؟

  • #انقلاب_آگاهی

    آیا ارتش سایبری و نیروی مسلح در چهره ای جدید، جایگزینی برای تشکیلات بسیج نیست؟ آیا باتوجه به مخالفت‌های متعدد با رییسی و شکست در انتخابات ۹۲، سرمایه‌های آستان قدس برای تشکیل سپاه حفاظت اختصاصی، ستاد و ارتش سایبری برای تسهیل این مسیر به قدرت رسیدن حلقه خراسان به ریاست رییسی نیست؟ آیا گام دوم رییسی بعد از حکومت خود مختار خراسان، تشکیل #حلقه_خراسان برای رسیدن به جایگاه ولایت فقیه نیست؟ آنچه مطمئنیم اینکه اختلافات داخلی جمهوری اسلامی کم و بیش از کنترل خارج شده و از طرف دیگر با به بن بست خوردن گفتمان رژیم حاکم، عده ای از غلامان ضحاک تلاش دارند تا جمهوری اسلامی را در ظاهری جدید حفظ کنند. وضعیت امروز دولت روحانی و موج استعفا‌ها و جدایی‌ها، حکایت از شفاف شدن سناریوی جایگزینی قدرت ندارد؟ پاسخ‌این سوال‌ها هرچه که باشد، آنچه قطعی است، خیز رئیسی برای رسیدن به بالاترین قدرت است و گام‌های آن، تکرارِ به روزرسانی‌شده‌ سال ۶۷ است. و #انقلاب_آگاهی این سناریو را به آروزیی بیش، تبدیل نخواهد کرد. آرمان عضو شورای سردبیری کمپین #دانشجویان_بدون_مرز #میلیونی_میشویم

  • آستان قدس رضوی یا ستاد انتصاب رهبر بعدی ایران؟

    آستان قدس رضوی یا ستاد انتصاب رهبر بعدی ایران؟ برکناری محترمانه لاریجانی به معنای تقلای خامنه ای برای بریدن دست این خانواده از گلوگاه های قدرت در کشور بوده و خبر از وخامت حال خامنه ای هم میدهد. بنابراین باید در طی چند اقدام تاکتیکی ابتدا بوسیله سرکوب، موقعیت خودش را در این روزهای پایانی تثبیت کرده و مدیریت اوضاع را خودش بدست بگیرد. از سوی دیگر در حالی که حدود ۹۰۰ روز تا پایان دوره شیخ حسن بر ریاست قوه مجریه باقی است، رئیسی باید بسیار بیشتر نزد عموم مردم شناخته شده تا پایگاه اجتماعی بهتری داشته باشد. اما سوال اینجاست که آیا کسی که در مناظرات انتخابات خودش را نماینده کارگران و کشاورزان ستم دیده معرفی میکرد، حالا باید مانند ۶۷ قاطعانه عمل کرده و چنان سرکوبی را هدایت کند که از فروپاشی نظام جلوگیری کند؟ آیا رئیسی مهره مورد نظر خامنه ای برای فریب و شکست حلقه های قدرت اطراف خود است یا سناریویی مانند آنچه خمینی در سال‌های پایانی عمر خود انجام داد برای بستر سازی به قدرت رساندن خامنه‌ای؟ سناریویی متشکل از سرکوب مردم، نوشیدن جام زهر، اعدام‌های بی‌شمار، حذف مخالفان بلندپایه و اصلاح قانون اساسی! آیا این یک حمله تاکتیکی از سوی خامنه‌ای برای بچنگ آوردن قدرتی از دست رفته، نیست؟

  • آرمان

    آستان قدس رضوی یا ستاد انتصاب رهبر بعدی ایران؟ به بهانه‌ی تشکیل ستاد مجازی و ارتش سایبری #ابراهیم_رییسی برای تصاحب مناصب قدرت و تکیه زدن بر کرسی #علی_خامنه‌ای ! در حالی که کمتر از ۱۵۰ روز به پایان دوره ریاست صادق لاری‌جانی بر قوه قضاییه مانده زمزمه هایی از انتصاب ابراهیم رئیسی بر این قوه بگوش می رسد. ابراهیم رئیسی که در اعدام های سال ۶۷ برای تصفیه مخالفان جهت به حکومت رسیدن خامنه‌ای، دست توانمندی داشته و حالا پس از تشکیل سپاهی مسلح به بهانه حفاظت حرم امام رضا، ارتش سایبری شخصی نیز ایجاد و فرماندهی میکند. ارتش با اسم خنده‌دار #ایسنتاگرامی‌های_انقلابی! این به معنای آشکار گشتن بُعدی دیگر از خودمختاری خراسان و تجزیه کشور به شکلی بی سر و صداست که گروگانی برای کسب قدرت صد در صدی رئیسی است. آستان قدس با حجم عظیمی از ثروت و نفود گسترده در محافل داخلی و خارجی حالا اهرمی برای کسب قدرت شیخ ابراهیم رئیسی شده است که سودای نه تنها تکیه بر ریاست جمهوری بلکه رهبری در سر دارد. هزینه های این ارتش سایبری که مانند دیگر اقدامات فریبکارانه پوپولیستی رئیسی از جیب گشاد آستان قدس رضوی تامین می شود و با جذب نیروهایی در سراسر کشور موظف است چهره ای نورانی و عملگرا و استوار از رئیسی ساخته تا هنگام برداشت در موعدِ لازم، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

  • روزبه

    دنگ دنگ دنگ این صدای خوردن کفگیر به ته دیگ است که حتی حالا به گوش صاحب دیگ یا همان «نظام» هم رسیده.