ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران برای ارسال ماهواره به فضا آماده می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران خبر داد که تست‌های مقدماتی برای ارسال سه ماهواره به فضا با موفقیت به انجام رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران خبر داد که تست‌های مقدماتی برای ارسال سه ماهواره به فضا با موفقیت به انجام رسیده است. موشک‌ ماهواره‌بر «سیمرغ» نیز در تابستان امسال با موفقیت به فضا پرتاب شد. این موشک هواپیمابر وظیفه قرار دادن ماهواره‌ها در مدار زمین را بر عهده خواهد داشت.

پرتاب موشک ماهواره‌بر «سیمرغ» از پایگاه فضایی خمینی

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران شنبه ۱۵ دی خبر تست موفقیت‌آمیز ماهواره‌های ایران را در توئیتر شخصی خود منتشر کرد، اما از برنامه زمانی ارسال ماهواره به فضا اطلاعی نداد. ایران معمولاً دستاوردهای هوافضای خود را در ماه بهمن و همزمان با سالگرد انقلاب به نمایش می‌گذارد.

جهرمی در توئیت خود ماهواره تولید داخل را ۲۵برابر دقیق‌تر از ماهواره‌هایی توصیف کرد که قرار بود در سال ۸۷ با همکاری بین‌المللی ساخته شود. مقامات ایران معمولا تحریم را فرصتی برای رشد و خودکفایی ملی توصیف می‌کنند.

— MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) January 5, 2019

سه‌شنبه گذشته، ۱ ژانویه / ۱۲ دی، ایران خبر داده بود که قصد دارد ماهواره ۹۰ کیلویی و غیرنظامی «پیام» را با استفاده از موشک ماهواره‌بر سیمرغ به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین بفرستد.

موشک‌ ماهواره‌بر «سیمرغ» ۵ مرداد امسال به فضا پرتاب شد. با پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ، پایگاه فضایی «خمینی» رسماً افتتاح شد. ماهواره‌بر سیمرغ می‌تواند ماهواره‌هایی تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار دهد.

سردار قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران ۸ آذرماه سال جاری اعلام کرده بود که در ماه‌های آینده جمهوری اسلامی سه ماهواره به فضا پرتاب می‌کند که این ماهواره‌ها در مدارهای مختلف قرار می‌گیرند. او در کنار این صحبت‌ها گفته بود ایران به فن‌آوری تولید موشک زمین به زمین نقطه‌زن با برد ۲۰۰۰ کیلومتر دست‌ یافته است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، پنج‌شنبه ۳ ژانویه / ۱۳ دی در واکنش به آزمایش‌های موشکی و ماهواره‌ای ایران، پرتاب این موشک‌ها را برخلاف قطعنامه شورای امنیت دانست و گفت: از فن‌آوری آن برای ساخت موشک‌های بالستیک از جمله موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده می‌شود. او گفت در این مورد آمریکا نظاره‌گر نخواهد بود و به ایران توصیه کرد «در این اعمال تحریک‌آمیز بازبینی کند و تمام فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک را متوقف سازد تا مانع از انزوای عمیق‌تر اقتصادی و دیپلماتیک خود شود.»

گرچه مقامات ایران توسعه توان موشکی کشور را پنهان نمی‌کنند، اما ادعای پمپئو را نیز رد می‌کنند و می‌گویند این آزمایش‌ها با قطعنامه شورای امنیت تداخلی ندارد.

ایران ادعا می‌کند برنامه ماهواره‌ای آن صلح‌آمیز است. کشورهای غربی اما معتقدند که این برنامه ممکن است پوششی برای توسعه فن‌آوری‌های موشکی نظامی باشد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    روس ها وچینی ها ماهوارشان را با دریافت مقادیرکلان دلار ازایران به فضا پرتاب می کنند...باید پرسید درکشوریکه بسیاری ازواحدهای صنعتی دربست تعطیل شده اند و موجی ازبیکاران بدون حقوق را برجا گذاشته اند وهمچنین گرانی های افسارگسیخته نصیب مردم شده است چه میشود که آخوندسانان** ضد ایرانی بدور ازمشکلات مردم وکمبود بودجه وفقر اقدام به ماهواره پرانی می کنند؟ هنوزمردم زلزله زده کردستان درکانسک ها زندگی می کنند..حلا با این ماهواره ها قراراست تولیدات گوشت و لبنی و خورد خوراک مردم زیاد شود و یا عکس گرفتن ازامریکا واسرائیل احساس مالیخولیائی رهبر را سیراب کند؟ ویا اینکه بهانه بیشتری برای حمله نظامی به ایران رقم بزند؟