ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران فولاد اهواز از حق دسترسی به وکیل محروم هستند

پس از افشای شکنجه اسماعیل بخشی در دوره بازداشت، نگرانی‌ها در باره وضعیت کارگران زندانی فولاد اهواز افزایش یافته است.

خانواده کارگران زندانی فولاد اهواز باردیگر مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. وکیل دو تن از کارگران گفت که موکلانش از حق دسترسی به وکیل محروم‌ هستند.

کارگران فولاد اهواز در کنار خانواده کارگران زندانی مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

هشت کارگر گروه ملی فولاد اهواز همچنان در زندان شیبان اهواز یا بازداشتگاه اطلاعات نگهداری می‌شوند. خانواده کارگران زندانی همراه با شماری از کارگران فولاد صبح شنبه ۱۵ دی بار دیگر مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

معترضان پلاکاردهایی که نام کارگران زندانی بر آن نوشته شده بود را به همراه داشتند و خواستار آزادی اعضای خانواده و همکاران خود شدند.

آنها همانند روزهای گذشته یک بنر بزرگ نیز همراه داشتند که بر آن نوشته شده بود: « جای کارگر کارخانه است، جای دزد زندان».

مقام‌های دولتی در استان خوزستان و مدیرعامل فولاد اهواز طی یک هفته گذشته بارها به رسانه‌های دولتی گفتند که پیگیر آزادی کارگران بازداشت شده هستند.

به‌رغم این وعده‌ها اما ماموران امنیتی خوزستان پنجشنبه ۱۳ دی محمدرضا نعمت‌پور یکی دیگر از کارگران معترض فولاد اهواز را دستگیر کردند.

محمدعلی جداری فروغی که وکالت برخی از کارگران بازداشت شده را برعهده گرفته، خبر دستگیری نعمت‌پور را تائید کرد. او گفت که از همه مجاری قانونی برای آزادی کارگران تلاش خواهد کرد.

در خبر دیگری فرزانه زیلابی، وکیل مدافع کریم سیاحی و غریب حویزاوی که همراه شش کارگر دیگر همچنان در زندان به سر می‌برند، گفته که موکلانش از حق دسترسی به وکیل محروم هستند. علاوه بر این دو  بهزاد علیخانی، مصطفی عبیات، کاظم حیدری، میثم علی قنواتی و طارق خلفی نیز از زمان بازداشت در زندان نگهداری می‌شوند و از حق دسترسی به وکیل محروم‌ند.

ماموران امنیتی طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ آبان ۴۲ کارگر گروه ملی فولاد اهواز را دستگیر کردند. ۳۵ تن از کارگران بازداشت شده به قید کفالت یا وثیقه به صورت موقت آزاد شده‌اند اما هفت تن از بازداشت‌شدگان از آن زمان در بازداشتگاه و زندان نگهداری می‌شوند. با دستگیری محمدرضا نعمت‌پور شمار کارگران زندانی به هشت تن رسیده است.

پس از آنکه اسماعیل بخشی، کارگر نیشکر هفت‌تپه فاش کرد که در دوره بازداشت به شدت شکنجه شده است، نگرانی‌ها نسبت به وضعیت سلامت جسمانی کارگران زندانی فولاد اهواز افزایش یافته است.

کانال تلگرامی کارگران گروه ملی فولاد اهواز با صدور اطلاعیه‌ای، مسئولان دولتی و دادستان خوزستان را مسئول سلامت کارگران زندانی دانسته و خواستار آزادی بدون قید و شرط آنها شده است.

کارگران فولاد اهواز از نیمه دوم آبان سال گذشته در اعتراض به توقف خط تولید و پرداخت نشدن مطالبات مزدی‌شان بیش از یک ماه اعتصاب کردند و اعتراضات خود را به خیابان‌های اهواز کشاندند.

کارگران معترض که بارها مقابل ساختمان نهادهای دولتی، بانک ملی و نماینده علی خامنه‌ای در استان خوزستان تجمع کردند، خواستار خلع ید از بانک ملی و بازگرداندن مالکیت گروه ملی فولاد اهواز به دولت شدند.

گروه ملی فولاد اهواز پس از دستگیری و اعدام امیرمنصور آریا (مه‌آفرید خسروی) به اتهام اختلاس و فساد اختصاصی در دوره‌های زمانی به قوه قضائیه، بانک ملی و بخش خصوصی واگذار شد. مالکیت این مجموعه یکسال قبل پس از اعتراض گسترده کارگران باردیگر به بانک ملی بازگردانده شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    آقا وکیل یعنی چه؟ مگر در صدر اسلام وکیل داشتند ؟ مگر در کربلا وکیل بود ؟ وکیل غربی است ! مگر در صدر اسلام کارگر بود ؟ این حرفها را استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی درست کردند تا به نظام ضربه بزنند! فکر هم نمی کنند این همه ضربه که میزنند ، نظام قُر میشود ! بگفته آیت اله جنتی چندتا را عدام کنید کار درست می شود !