ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

السیسی: مصر و اسرائیل علیه شبه‌نظامیان صحرای سینا همکاری تنگاتنگ دارند

دولت مصر از شبکه «سی‌بی‌اس» خواسته این اظهارات سیسی را پخش نکند. سی‌بی‌اس قرار است مصاحبه ۶۰ دقیقه‌ای با سیسی را روز یکشنبه ۶ ژانویه پخش کند.

رئیس‌جمهوری مصر در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی گفته است که کشورش با اسرائیل علیه شبه‌نظامیان صحرای سینا هماهنگ است و این هماهنگی گستره وسیعی را شامل می‌شود. دولت مصر از شبکه «سی‌بی‌اس» خواسته این اظهارات را پخش نکند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، عکس از آرشیو

سیسی در بخش‌های دیگری از این مصاحبه که سی‌بی‌اس روز شنبه منتشر کرد وجود زندانی سیاسی در مصر را انکار می‌کند. به گزارش خبرگزاری الجزیره سیسی این حرفها را در شرایطی می‌زند که خود او بعد از رسیدن به قدرت مسئول شدیدترین سرکوب مخالفان در دوران معاصر مصر بوده است.

سی‌بی‌اس قرار است مصاحبه ۶۰ دقیقه‌ای با سیسی را روز یکشنبه ۶ ژانویه پخش کند.

گفته‌های عبدالفتاح السیسی می‌تواند به ضرر او تمام شود، به همین علت دولت مصر از سی‌بی‌اس خواسته این اظهارات را پخش نکند.

این شبکه خبری اما گفته است که درخواست دولت مصر برای حذف این مصاحبه را نپذیرفته است. سی‌بی‌اس اعلام نکرد دولت مصر نسبت به کدام بخش مصاحبه اعتراض دارد، اما به نظر می‌رسد همکاری با اسرائیل تحریک‌کننده‌ترین بخش آن باشد.

سال پیش ارتش مصر گزارشهای خبری درباره همکاری این کشور و اسرائیل در صحرای سینا را رد و انکار کرد. صحرای سینا منطقه‌ای بیابانی و کوهستانی هم‌مرز با نوار غزه، اسرائیل و مصر است. نیروهای امنیتی مصر سالها علیه شبه‌نظامیان اسلام‌گرای مخالف حکومت که در صحرای سینا مستقر شده اند جنگیده، و تا کنون موفق به شکست آنها نشده است. این شبه‌نظامیان در سالهای اخیر به «دولت اسلامی» (داعش) پیوستند.

مقامات اسرائیلی در ملأعام از همکاری امنیتی با دولت سیسی در مصر قدردانی کرده اند. این همکاری سبب شده که اسرائیل اجازه پیدا کند نیروهای نظامی، تسلیحات، و هلیکوپتر‌های خود را در نزدیکی مرز مستقر کند، و این ناقض معاهده صلح بین این دو کشور است که در ۱۹۷۹ به امضا رسید و بر اساس آن نیروی نظامی و تسلیحات مصر تنها به صورت محدود می‌تواند از مرز پاسداری کند.

السیسی از زمان به قدرت رسیدن‌اش در سال ۲۰۱۴ تا کنون دو بار با نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو دیدار کرده است. رسانه‌های مصر دیدار این دو را به طور بسیار محدود پوشش دادند. بیشتر مردم مصر کشور همسایه، اسرائیل را دشمن قسم‌خورده خود می‌دانند و بیشتر احزاب سیاسی این کشور مخالف «عادی‌سازی» روابط با اسرائیل هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.