ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها نفر در زولینگن آلمان مانع از اخراج یک پناهجوی ایرانی شدند

مأموران اداره مهاجرت قصد داشتند جوان ۲۷ ساله ایرانی را که یک سال است به کلیسای لوتری پناه برده است اخراج کنند اما ۲۰۰ نفر از اعضای این کلیسا مانع از آن شدند.

رسانه‌های ایالت نورد راین وست-فالن آلمان گزارش دادند که در شهر زولینگن، ۲۰۰ نفر از اعضای کلیسای پروتستان لوتری مانع از اخراج یک پناهجوی جوان ایرانی شدند. این ایرانی یک سال است که به کلیسای لوتری پناه برده است. او در این مدت هم آلمانی را فراگرفته و هم در فعالبت‌های کلیسا شرکت داشته است.

در شهر زولینگن، ۲۰۰ نفر از اعضای کلیسای پروتستان لوتری مانع از اخراج یک پناهجوی جوان ایرانی شدند.

کلیسای پروتستان لوتری صبح دوشنبه ۷ ژانویه / ۱۷ دی مانع از اخراج یک پناهجوی ایرانی شد. کریستیان لرش، کشیش این کلیسا اعلام کرد که حدود ۲۰۰ نفر از اعضای این کلیسا علیه تهدید این پناهجو به اخراج از آلمان اعتراض کردند.

کریستیان لرش گفت مسئولان اداره مهاجرت می‌خواستند در ساعت ۵ صبح دوشنبه این پناهجوی ایرانی را با خود ببرند اما اعضای کلیسا که در آن ساعت به نشانه همبستگی با این پناهجو در محل گرد آمده بودند نگذاشتند که مأموران وارد کلیسا شوند.

آن‌ها می‌گویند این پناهجو هنوز فرصت قانونی تا پایان رسیدگی به پرونده پناهندگی‌اش دارد اما مأموران اداره مهاجرت با جمع‌آوری مدارکی برای استرداد او می‌خواهند او را اخراج کنند.

مأموران اداره مهاجرت بدون هیچ اقدامی محل را ترک کردند. آن‌ها قصد دارند به‌زودی با مجوز تفتیش بازگردند.

اداره مهاجرت هفته گذشته اعلام کرده بود که روز دوشنبه این پناهجو را با خود خواهد برد.

این پناهجوی ۲۷ ساله ایرانی که نام او منتشر نشده از بهار سال گذشته به کلیسای لوتری «هوهشاید» در نزدیکی زولینگن پناه برده و در آن‌جا به او رسیدگی می‌شود. او زمانی که از فرانسه به آلمان آمد در اردوگاه پناهندگی زولینگن به‌سر می‌برد. سپس او را به شهر وِزِل در ایالت نورد راین وست-فالن منتقل کردند. پس از آن درخواست پناهندگی‌اش رد شد و او به پیشنهاد یک دوست ساکن زولینگن درخواست پناهندگی کلیسایی به کلیسای لوتر فرستاد و در آن‌جا پناهجو شد.

در توافق‌نامه‌ای که بین کلیساها و اداره مهاجرت آلمان در سال ۲۰۱۵ امضا شده، آمده است که دولت آلمان پناهندگی در کلیسا را «تحمل» می‌کند، اما در مقابل خواهان همکاری متقابل کلیسا است. منظور از این همکاری متقابل آن است که مجامع کلیسایی با مقامات در رسیدگی و بررسی پرونده‌های پناهجویان همکاری کنند و در مورد سوابق پناهجویان اطلاعات لازم را ارائه دهند و به این منظور یک همکار کلیسایی به مقامات معرفی می‌شود.

کشیش کریستیان لرش می‌گوید: «ما پس از یک بحث دقیق تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم.» او از این پناهجوی ایرانی تعریف و تمجید می‌کند و می‌گوید در این مدت زبان آلمانی را فراگرفته و در فعالیت‌های کلیسا فعالانه شرکت می‌کند و شمار زیادی از مردم در صفوف ما نیازهای او را تأمین می‌کنند.

با این حال مسئولان دولت محلی می‌گویند درخواست پناهندگی این ایرانی با تصمیم اداره مهاجرت و پناهندگی در تاریخ ۲۵ اوت ۲۰۱۷ رد شده و به لحاظ قانونی او باید از کشور اخراج شود.

اداره مهاجرت اطلاع داد که «پس از بررسی دقیق» پرونده‌ای که توسط کلیسای پروتستان ارائه شده بود، «هیچ‌گونه مشکل شخصی فردی گزارش نشده است» که مانع از استرداد او به کشور ترانزیت فرانسه شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمدرضا آشنا

    درود برشما ،ممنونم بابت خبر خوب ومتشکرم بابت همکاری و انتشار این خبر، برادر اون روز فقط اعضاء محترم اون کلیسا نبودن و از کلیساهای دیگر هم شرکت داشتند، بنده شخصا اونجا بودم وعکس منتشر شده در سایتهای خبری تنها چهره یک نفر کاملا مشخص هستش که اون بنده هستم که از کلیسای دیگه اونجا بودم و تنها هدف ما حمایت از یک انسان وایرانی بودن اون شخص بود که از همه مهمتر اینکه اون شخص به خداوند عیسی مسیح ایمان داشت و ایمانش اونو نجات داد، بازهم تشکر میکنم