ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات طالبان به غرب افغانستان دست‌کم ۲۱ کشته به جای گذاشت

مقامات دولت و طالبان دست‌کم سه بار در ماه اخیر با یکدیگر دیدار کردند اما همزمان دو طرف به حملات خود علیه یکدیگر ادامه می‌دهند

مقامات دولتی افغانستان دوشنبه ۷ ژانویه / ۱۷ دی خبر دادند که گروه طالبان به ایست‌های بازرسی در غرب کشور حمله کرده و ۲۱ پلیس و شبه‌نظامی موافق دولت را کشته است. این حملات گفتگوهای صلح بین دولت افغانستان و طالبان را در هاله ابهام قرار می‌دهد.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، در ساعت‌های پایانی یکشنبه ۱۶ دی/ ۶ ژانویه، طالبان به ایست‌های بازرسی دو منطقه مختلف در ولایت بادغیس، واقع در نزدیکی مرز ترکمنستان، حمله کردند. یکی از مقامات محلی دوشنبه ۱۷ دی/ ۷ ژانویه اعلام کرد که در این حمله ۱۴ پلیس و هفت عضو گروه شبه‌نظامی طرفدار دولت کشته و ۹ نفر زخمی شدند. یک مقام دیگر محلی نیز گفته که ۱۵ عضو طالبان نیز کشته شده و ۱۰ نفر از آنها در درگیری‌ها زخمی شدند.

طالبان مسئولیت این حملات را که خونین‌ترین درگیری در ماه‌های اخیر در این منطقه بوده به عهده گرفته است.

یک سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرده که در حمله شامگاه یکشنبه طالبان ۳۴ مامور امنیتی و شبه‌نظامی طرفدار دولت کشته شده‌اند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات هم به دست طالبان افتاده است.

دو روز پیش نیز در جریان حمله طالبان به پاسگاه پلیس مرزی در منطقه‌ی «ناوی» ولسوالی «سپین بولدک» هفت پلیس مرزی کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

مقامات دولت و طالبان دست‌کم سه بار در ماه اخیر با یکدیگر دیدار کردند تا راهی برای پایان جنگ ۱۷ ساله ددر افغانستان پیدا کنند. اما همزمان دو طرف به حملات خود علیه یکدیگر ادامه می‌دهند.

رهبران طالبان و مقامات آمریکا قرار است در ماه جاری با یکدیگر دیدار کنند تا درباره خروج نیروهای خارجی و آتش‌بس مذاکره کنند.

همزمان با تلاش دولت آمریکا برای کاهش تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان، طالبان با ایران نیز مشغول مذاکره است. طالبان سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هیأتی به تهران اعزام کرد با این هدف که درباره «وضعیت پسا اشغال، اعاده صلح و امنیت در افغانستان و منطقه» با طرف ایرانی مذاکره کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بله امریکا درست همان کاری را کرد که ایران را به آخوندها واگذارکرد عین همین کاررا درافغانستان می کند...درحقیقت امریکا خواهان بیرون راندن داعش ازعراق وسوریه و راهی کردن آنها به افغانستان است...ازهم اکنون طالیبان قدرت را درافغانستان به دست گرفته است همانند حکومت خمینی که مردمان ونظامیون وفاداربه حکومت پهلوی را کشت ومعدوم کرد این بارآخوندهای طالیبانی تمامی نظامیون ومردمان حامی حکومت افغانستان را نشانه خواهد رفت.....واقعا" بیچاره وبدخت مردم خاورمیانه که همانند ماهیانی هستند درون آکواریوم امپریالیست ها کره زمین خوار وملعون !!! خدارا شکر که فقط یک کره زمین وجود دارد و چندامپریالیست شیاطان صفت و خونخوار وکره ماه هنوز بدور ازاین کثافت کاری هاست...