ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکیل اسماعیل بخشی: او تحت فشار است تا گزارش‌اش از شکنجه را پس بگیرد

فرزانه زیلابی درباره نهادها و افرادی که نماینده کارگران هفت‌تپه را تحت فشار قرار داده‌اند سکوت کرده است. استاندار خوزستان مخالف تحقیقات درباره شکنجه اسماعیل بخشی است.

فرزانه زیلابی، وکیل مدافع اسماعیل بخشی به رویداد ۲۴ گفته است که افراد مختلفی موکل او را برای تکذیب گزارشی که از شکنجه‌اش در زندان ارائه داده بود تحت فشار قرار داده‌اند. به گفته زیلابی، سخنان اسماعیل بخشی بر اساس مستندات بوده است. این وکیل دادگستری می‌گوید برای ادامه کار موکل او در نیشکر هفت‌تپه مانعی به وجود نیاورده‌اند.

اسماعیل بخشی کارگر نیشکر هفت‌تپه

اسماعیل بخشی، نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه در جریان اعتراض‌های کارگران ۲۷ آبان بازداشت شد و نزدیک به یک ماه در بازداشت وزارت اطلاعات بود. بخشی بعد از آزادی در نوشته‌ای که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد از شکنجه‌اش در زندان پرده برداشت و محمود علوی، وزیر اطلاعات را به مناظره دعوت کرد. نماینده کارگران هفت‌تپه گزارش داده بود که در روزهای نخست بازداشتش، «بدون دلیل یا هیچ حرفی تا سر حد مرگ» مورد «شکنجه و زیر مشت و لگد» قرار گرفته است. او گفته بود در اثر پیامدهای شکنجه تا ۷۲ ساعت در سلول‌اش نمی توانسته از جایش تکان بخورد و او را چنان زده بودند که حتی از درد تاب خوابیدن هم نداشته است. او خطاب به وزیر اطلاعات گفته بود که ‌هم‌اکنون نیز با گذشت چندین هفته از زمان بازداشت، «در دنده‌های شکسته، کلیه‌ها، گوش چپ و بیضه‌هایش احساس درد می‌کند.»

فرزانه زیلابی که این روزها در راهروهای دادگستری خوزستان مشغول پیگیری پرونده موکلش است، به رویداد۲۴ گفته افراد مختلف اسماعیل بخشی را برای تکذیب سخنانش تحت فشار قرار داده‌اند. به گفته وکیل اسماعیل بخشی، گزارش موکل او از شکنجه بر اساس مستندات است و کارهای قانونی برای پیگیری این موضوع انجام شده.

زیلابی به رویداد ۲۴ خبر داده پس از اینکه اسماعیل بخشی از شکنجه خود پرده برداشت، فشار‌ها علیه او شدت گرفته با این هدف که نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه شکنجه‌اش را تکذیب کند. وکیل اسماعیل بخشی درباره اینکه کدام افراد یا نهادها اسماعیل بخشی را تحت فشار قرار داده‌اند سکوت کرده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شکنجه اسماعیل بخشی را تکذیب کرده بود و گفته بود: «موضوع شکنجه را از دستگاه‌های ذیربط جویا شدم، آنها به شدت چنین مسئله‌ای را تکذیب کردند و گفتند که مدارک و مستنداتی در اختیار دارند که شکنجه‌ای در کار نبوده است.»

حتی قوه قضائیه هم از اسماعیل بخشی خواسته که با ارائه دادن مستندات خود شکایت خود را به مراجع قضایی تحویل دهد. استاندار خورستان اما این ادعا را مطرح کرده که به دلیل آنکه اسماعیل بخشی را به شورای کار راه نداده‌اند، او بحث شکنجه را مطرح کرده.

دو روز قبل ۳۴ تشکل دانشجویی،شامل انجمن‌های اسلامی بسیاری از دانشگاه‌های شهرهای بزرگ و کوچک ایران، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمود علوی، وزیر اطلاعات، خواستار برگزاری مناظره تلویزیونی با اسماعیل بخشی برای روشن شدن مواردی شدند که اسماعیل بخشی مطرح کرده است. شنود مکالمات تلفنی او با خانواده نیز از مواردی‌ست که بخشی مطرح کرده.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، همراه با گروهی از نمایندگان مجلس از جمله علیرضا رحیمی، فاطمه سعیدی، محمدرضا عارف و محمد کاظمی خواستار پاسخگویی وزیر اطلاعات شده‌اند. به دستور علی لاریجانی کمیسیون امنیت ملی نیز قرار است شکنجه اسماعیل بخشی را بررسی کند و فراکسیون امید نیز وزیر اطلاعات را به مجلس فراخوانده است. نماینده شوش اما ترجیح داده سکوت کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.