ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس قوه قضائیه اسماعیل بخشی را تهدید کرد: زندان هتل نیست

صادق لاریجانی شکنجه را به عنوان «تخلف بازجو» رد نکرد. اما اسماعیل بخشی و حامیان او را به «همصدایی با دشمن» متهم و «برخورد قانونی» تهدید کرد.

کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران سه‌شنبه ۱۸ دی موضوع شکنجه اسماعیل بخشی را بررسی می‌کند. رئیس قوه قضائیه اما کارگر نیشکر هفت‌تپه را به هم‌صدایی با دشمن متهم کرد و گفت که «برخی تصور می‌کنند زندان هتل است».

صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه ۱۷ دی گفت که یک «هیئت مستقل» برای بررسی شکنجه اسماعیل بخشی تشکیل و به منطقه (شوش) اعزام می‌شود.

او اما در ادامه به صورت تلویحی بخشی را به همصدایی با دشمن متهم کرد و گفت که نباید «تخلف احتمالی» یک بازجو به حساب یک مجموعه گذاشته شود.

بخشی، کارگر نیشکر هفت‌تپه ۱۴ دی با انتشار متنی خطاب به وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی فاش کرد؛ در نخستین روزهای بازداشت «تا سرحد مرگ» شکنجه شده است.

رئیس دادگستری شوش و استانداری خوزستان شکنجه کارگر نیشکر هفت‌تپه را تکذیب کرده‌اند. وکیل مدافع بخشی هم گفته که افراد مختلف موکلش را برای تکذیب این موضوع تحت فشار قرار داده‌اند.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی هم طرح چنین موضوعی را «عدم اطلاع از حقوق قانونی» دانست و با بیان اینکه «زندانی تصور می کند محیط زندان باید برایش مانند هتل باشد»، مدعی شد: «این ماجرا می تواند در ادامه پروژه های پی در پی و تخریبی دشمن علیه نظام باشد و دستگاه قضایی ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کند».

آملی لاریجانی در ادامه «برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها» که به گفته او «از این افراد دفاع نامعقول می‌کنند و به شایعات علیه نظام دامن می‌زنند» را «دنباله‌رو دشمن» نامید.

او سپس بدون بیان نام «برخی» را متهم کرد که «از این قبیل اتفاقات برای متهم ساختن نهادها و تسویه حساب های سیاسی و جناحی استفاده می‌کنند»، و به «افراد و رسانه‌های مروج شایعات» هشدار داد: «پیش از آنکه مورد برخورد قرار بگیرند، بصیرت لازم را به خرج دهند و از همصدایی با دشمن خودداری کنند».

در پیوند با همین موضوع حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از بررسی شکنجه بخشی در این کمیسیون خبر داد.

او بدون بیان جزئیات گفت: سه‌شنبه ۱۸ دی کمیسیون امنیت ملی «در جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه به بررسی مسائل مرتبط با کارگران هفت تپه از جمله اسماعیل بخشی می‌پردازد».

اسماعیل بخشی، کارگر نیشکر هفت‌تپه که همزمان با اعتراضات کارگران این مجتمع کشت و صنعت بازداشت شد، جمعه ۱۴ دی در نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات از شکنجه و شنود تلفنی خودش در دوران بازداشت پرده برداشت و خواستار پاسخگویی وزیر در این باره شد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی تا به حال واکنشی به این موضوع نداشته، اما استاندار خوزستان گفته که این موضوع صحت ندارد. سخنگوی قوه قضائیه هم از بخشی خواسته که «شکایت کند» تا این دستگاه به موضوع ورود کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • متن نامه سپیده قلیان، هم پرونده اسماعیل بخشی در مورد شکنجه و رفتارهای وحشیانه در زندان

    ▪️من حتی در مورد رنگ مو و مدل لباس‌هایم بازجویی و تحقیر شدم، بازجویی با شکم گرسنه از صبح تا چند ساعت پس از خاموشی، آیا شکنجه نیست؟ ▪️بازداشت پایان یافت اما شکنجه‌ها نه. شخصی که خود را نماینده‌ی وزارت اطلاعات شوش معرفی کرده، در میان پنج هزار کارگر نسبت‌های غیراخلاقی به من داده و این اتهام‌ها به گوش خانواده‌‌ام هم رسیده. ▪️تصور کنید در یک شهر کوچک، و در فرهنگی سنتی، صرفاً به میانجی آن ادعاها، در این روزهای به اصطلاح آزادی چه بر من گذشته و می‌گذرد. ▪️من در مرحله‌ی دستگیری شاهد ضرب و شتم وحشیانه‌ی اسماعیل بخشی بودم و در روزهای بازجویی شاهد تحقیر او. به شکلی که چند بار او را مجبور کردند در مقابل دیگران به خودش هتاکی کند. حاضرم چه در مورد خودم و چه در مورد برادرم #اسماعیل_بخشی ، در دادگاهی عادلانه برای این شکنجه‌ها شهادت بدهم.

  • bijan

    آقای " نیک فر " در مصاحبه با بی بی سی سخن درستی درباره شکنجه در ج.ا و مقایسه آن با نظام قبلی کرد . نظا م های استبدادی غیر ایدو ئولو ژی مانند رژیم قبلی فقط اطلاعات می خواهند ولی حکومت های دینی و اید ه ئولوژی شکنجه را تا آنجا انجام می دهند که شخصیت وهویت فرد و باور هایش کاملن شکسته شود . وقتی " خمینی " زندان را آموزشگاه می خواند یعنی زدودن باور های دگر اندیشان و جایگزین کردن با باورهای دینی دلخواه حکومت !. پس شکنجه موجه است چون انسان اصلاح میشود و با معرفت دینی برای همیشه رستگار می گردد !!.

  • روزبه

    خوب شد فهمیدم شکنجه گاههای رژیم هتل نیست ولی گویا مسافرخانه است. انشالا بزودی قاضی القضات هم ساکن این مسافرخونه بشه و رحل اقانت بیفکنه.

  • علی

    من در حیرانم که چگونه کارگرهای کشوری این متن را نوشته(به نقل از اقای سرکوهی): بهترین پاسخ همان است که «جمعی از کارگران هفت تپه» در «کانال مستقل کارگران هفت تپه نوشته اند : «لطفا لودگی نکنید! صحبت از هتل نیست. صحبت از شکنجه تا سر حد مرگ است. ضربات زیاد بر سر و گردن و پهلو و بیضه تا جایی که اسماعیل در خون خود بر زمین می‌افتاده است صحبت از شکستن دنده‌ی اسماعیل بخشی است صحبت از داروهای روانگردان است تا جایی که اسماعیل سر خود را به دیوار سلول می‌کوبیده است. صحبت از تخلف ” یک” بازجو نیست. در این مورد به جز دو تن از روسای اطلاعاتی می‌توان دست کم هشت نفر دیگر را ذکر کرد که در این وقایع دست داشته‌اند و این‌ها هم تنها نیستند؛ کل سیستم امنیتی و قضائی دست اندرکار است». و مسول دستگاه قضایی همان کشور سالهاست که با ادبیات غیر انسانی جوانانی را که فقط به خاطر حقوق از دست رفته اشان اعتراض کرده اند و شکنجه شده اند مورد توهین وتهدید قرار میدهد. اقای لاریجانی ان چه درس دینیست که تو خواندی؟

  • علی

    خاک برسر شما. عقب افتاده های قرون وسطایی که هنوز با زور شکنجه برای پول و قدرت زند ه گی میکنید. خاک بر سر خدایتان که شما را به عنوان نماینده خودش بر روی زمین انتخاب کرد. خاک بر سر اسلامتان که شکنجه را برای تربیت انسان انتخاب کرد. من از دین متنفر شدم چون بوی گندش ایران را فرا گرفته.

  • آخوند کش

    بزودی با چشم خود خواهی دید میبینم آن روزی را که با قیافه کریهت زانو زده و التماس میکنی

  • كشكساب

    با احترام ، زندان به جايى ميگويند كه ، شخص ، بعد از اتهام ، به دادگاه رفته با ( گزارانِ شرايط حقوق اجتماعى ) سپس در دادگاه محكوم شده و بعنوان مجرمى كه ، بايد تحملِ محكوميتِ كيفرى نمايد ، به انجا منتقل ميشود . ايا اينهمه مردم مجرمند ؟ ايا بخشى و امثلِ ايشان ، مجرمند ؟ و اينكه در بازداشتگاه شكنجه ميكنند . اين اخوندهاى دزد ، فقط با شركتِ من در انتخابات پابرجا هستند .

  • فرج سرکوهی

    لطفا لودگی نکنید رئیس قوه قضاییه پس از مبالغی درافشانی! در باب «دو پروژه دشمن» برای «تهاجم فرهنگی» و ناامیدسازی مردم»، «ترویج فیلم ها و ترجمه رمان هایی.. با اهداف تهاجم فرهنگی»، « تشکیل انواع کمپین های حقوق بشری برای دفاع از نقض قانون»، «اقدامات مدعیان روشنفکری که پیاده نظام تهاجم فرهنگی هستند» و..اعلام کرد که به « دادستان محترم کل کشور» دستور داده است که هیاتی را برای بررسی «شایعه شکنجه اسماعیل بخشی» تشکیل دهد، یعنی گوشت را در سینی نقره ای به گربه تقدیم کرده است. لابد پس از چندی اسماعیل بخشی به توهین به «نهادهای محترم امنیتی نظام مقدس» متهم خواهد شد. رئیس قوه قضاییه شکنجه سیستماتیک در جمهور اسلامی را انکار کرده و می گوید:«هیچگاه بنای جمهوری اسلامی، دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی چنین تخلفاتی نبوده ... تخلف احتمالی یک بازجو هم نباید به حساب یک مجموعه گذاشته شود؛ ..گاهی ... زندانی تصور می کند محیط زندان باید برایش مانند هتل باشد» حتا بی آن که منتظر نتیجه بررسی هیات منصوب خود باشد حکم نهائی را صادر و مطرح شدن شکنجه اسماعیل بخشی را «ماجرا»ئی «در ادامه پروژه های پی در پی و تخریبی دشمن علیه نظام » و «دنباله روی از دشمن» تلقی می کند. بهترین پاسخ همان است که «جمعی از کارگران هفت تپه» در «کانال مستقل کارگران هفت تپه نوشته اند : «لطفا لودگی نکنید! صحبت از هتل نیست. صحبت از شکنجه تا سر حد مرگ است. ضربات زیاد بر سر و گردن و پهلو و بیضه تا جایی که اسماعیل در خون خود بر زمین می‌افتاده است صحبت از شکستن دنده‌ی اسماعیل بخشی است صحبت از داروهای روانگردان است تا جایی که اسماعیل سر خود را به دیوار سلول می‌کوبیده است. صحبت از تخلف " یک" بازجو نیست. در این مورد به جز دو تن از روسای اطلاعاتی می‌توان دست کم هشت نفر دیگر را ذکر کرد که در این وقایع دست داشته‌اند و این‌ها هم تنها نیستند؛ کل سیستم امنیتی و قضائی دست اندرکار است».