ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره جنوبی واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرد

ایالات متحده آمریکا به کره جنوبی اجازه داده که حداکثر ۲۰۰ هزار بشکه در روز، نفت ایران را که عمدتا میعانات است، تحت این معافیت‌های واشنگتن وارد کند.

مدیر بزرگ‌ترین پالایشگاه کره جنوبی اعلام کرده که این کشور واردات نفت و گاز از ایران را از سر می‌گیرد.

تأسیسات پارس جنوبی (عکس: آرشیو)

وزارت خارجه کره جنوبی اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با مایک پمپئو، از وزیر خارجه آمریکا خواسته واشنگتن در اعمال تحریم علیه ایران «حداکثر انعطاف» را به خرج داده و سئول را از اجرای تحریم‌ها معاف کند. واشنگتن هم درخواست سئول را اجابت کرد و کره جنوبی را به مدت شش ماه از تحریم نفتی ایران معاف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیم جون، مدیر اجرایی شرکت «اس کی اینوویشن» در حاشیه برگزاری نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس گفته است:

«کره جنوبی [از آمریکا] معافیت دریافت کرده و سرگرم مذاکره با ایران درباره نخستین حجم واردات خود است. به نظر می‌رسد خرید نفت ایران می‌تواند در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه از سر گرفته شود.»

ایالات متحده آمریکا به کره جنوبی اجازه داده که حداکثر ۲۰۰ هزار بشکه در روز، نفت را که عمدتا میعانات است، تحت معافیت‌های واشنگتن از ایران وارد کند. حدود ۷۰ درصد از نفت ایران که پیش از بازگشت تحریم‌ها، از سوی کره جنوبی خریداری شد، میعانات پارس جنوبی بوده و بیش از نیمی از واردات نفت فوق سبک کره جنوبی، از میدان گازی پارس جنوبی ایران بوده است.

کره جنوبی سومین خریدار بزرگ نفت ایران و بزرگترین واردکننده میعانات ایران پیش از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه تهران بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.